تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 7:16
کد خبر : 96488

اذعان آمریکا به برتری چین در صنعت کشتی‌سازی

اذعان آمریکا به برتری چین در صنعت کشتی‌سازی

رئیس فرماندهی تحقیقات رزمی تفنگداران دریایی آمریکا گفت که فقط یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی چین سالانه بیش از مجموع همه کشتی‌سازی‌های ایالات متحده، شناورهای جنگی تولید می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ سرتیپ «مارک کلینگان» رئیس فرماندهی تحقیقات رزمی تفنگداران دریایی آمریکا بامداد سه‌شنبه به برتری چین در صنعت کشتی‌سازی اذعان کرد.

کلینگان طی سخنرانی در همایش اندیشکده «شورای آتلانتیک» گفت: «پتانسیل کشتی‌سازی چین بسیار جلوتر از آمریکا است، اثبات آن نیز این است که فقط یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی چین سالانه بیش از مجموع همه کشتی‌سازی‌های ایالات متحده، شناورهای جنگی تولید می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «طولانی‌شدن غیرمنتظره ماهیت جنگ اوکراین در سال گذشته به افشای نقاط ضعف کلیدی در صنایع نظامی آمریکا کمک کرده است، که ظرفیت آن نیاز به گسترش قابل توجهی دارد».

این نظامی آمریکایی همچنین اضافه کرد که برای واشنگتن مهم است که تا آنجا که ممکن است سلاح‌های خود را در کشورهای متحد مستقر کند، زیرا در صورت وقوع درگیری در یک کشور خاص، تضمینی درباره امکان انتقال سریع آنها از سرزمین اصلی [آمریکا] وجود ندارد.

پیش از این نیز ارتش چین اعلام کرده بود که نیروی دریایی این کشور، یک ناو آمریکایی را که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های دریای چین جنوبی شده بود، با هشدار از منطقه بیرون رانده است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.