تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 6:34
کد خبر : 91236

اذعان اوکراین به کشته شدن حدود ۱۳ هزار نظامی در جنگ

اذعان اوکراین به کشته شدن حدود ۱۳ هزار نظامی در جنگ

مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که تا کنون حدود ۱۳ هزار نظامی این کشور در عملیات نظامی ویژه روسیه کشته شده اند؛ ولی این تعداد بسیار کمتر از آن چیزی است که متحدان کی یف اعلام کرده اند.

به گزارش تیتر داغ؛  «میخائیلو پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیروز پنجشنبه گفت که از زمان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، حدود ۱۳ هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

پودولیاک که با شبکه ۲۴ تلویزیون اوکراین مصاحبه می‌کرد، ضمن اعلام این خبر افزود: ما گزارش‌های رسمی از ستاد کل در اختیار داریم که شمار کشته‌های نظامی اوکراین را از ۱۰ تا ۱۳ هزار کشته تخمین می‌زند. وی تصریح کرد که زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور «وقتی زمانش برسد» اطلاعات رسمی را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

هنگامی که نیروهای روسیه در ژوئن گذشته به دنبال کنترل کامل منطقه لوهانسک در شرق اوکراین بودند، زلنسکی اعلام کرد که کشورش “روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ نظامی را از دست می‌دهد.

این تحولات در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ماه سپتامبر گذشته گفت که ۵۹۳۷ نظامی روس از آغاز درگیری درگیری در اوکراین کشته شده اند.

بر اساس این اظهارات، گمان می‌رود که طرف‌های درگیر برای جلوگیری از تأثیر منفی بر روحیه نیروهای خود، میزان تلفات خود را کمتر از آن چیزی که هست اعلام می‌کنند.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا اوایل ماه گذشته میلادی گفت که “بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روسیه از آغاز جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده اند و تلفات در میان نیروهای اوکراینی احتمالاً عدد مشابهی است.

سخنگوی کمیسیون اروپا دیروز پنجشنبه، در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد که این کمیسیون پس از انتشار اطلاعاتی درباره کشته شدن ۱۰۰ هزار نظامی اوکراینی در جریان جنگ، قصد ندارد از کی یف عذرخواهی کند. وی در این خصوص گفت: نیازی به عذرخواهی نبود، ما زمینه و دلایل این بیانیه را در شبکه‌های اجتماعی توضیح دادیم. ما در حال همکاری با اوکراین برای تحقق اهداف مشترک هستیم.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه گذشته گفت که بر اساس برآوردها تاکنون، بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی و ۱۰۰ هزار نظامی در اوکراین) کشته شده اند.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.