تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 12:09
کد خبر : 102662

مطالعات نشان می دهد؛

ارتباط تغذیه با شیرمادر و کاهش مرگ و میر نوزادان

ارتباط تغذیه با شیرمادر و کاهش مرگ و میر نوزادان

متخصصان مدت‌ها است که تغذیه با شیرمادر را به دلیل فواید فراوان آن برای نوزادان توصیه می‌کنند، اما یک مطالعه جدید آمار بالایی را در مورد اثرات نجات بخش شیرمادر نشان می‌دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ بر اساس مطالعه‌ای که روی نزدیک به ۱۰ میلیون نوزاد آمریکایی انجام شد، تغذیه با شیرمادر با کاهش ۳۳ درصدی مرگ و میر نوزادان در سال اول مرتبط است.

این تحقیق به بررسی نوزادان متولد شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پرداخت. این تحقیق بر اساس مطالعات کوچک‌تری که کاهش مرگ و میر را بین ۱۹ تا ۲۶ درصد نشان می‌دهد، گسترش می‌یابد.

دکتر «جولی ور» محقق ارشد از مرکز پزشکی کودکان سینسیناتی، گفت: «تغذیه با شیرمادر در برابر بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن برای نوزادان و کودکان بسیار محافظت کننده است.»

ور گفت: «تغذیه با شیرمادر در طول دو ماه اول، بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. اگر نوزادان بین چهار تا شش ماهگی از شیر مادر تغذیه شوند، این رقم به ۶۰ درصد می‌رسد. در میان نوزادان نارس، تغذیه با شیر مادر باعث کاهش مرگ و میر ناشی از آنتروکولیت نکروزان می‌شود که یک بیماری خطرناک روده است.»

ور در ادامه افزود: «شیرمادر مملو از مولکول‌های محافظت کننده سیستم ایمنی، اجزای زیست فعال است که واقعاً سیستم ایمنی کودک را تقویت می‌کند.»

برای این مطالعه، محققان از داده‌های مرکز ملی آمار بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده استفاده کردند و داده‌های گواهی تولد را با داده‌های مربوط به مرگ نوزادان مقایسه کردند.

این تجزیه و تحلیل به بررسی این موضوع پرداخت که آیا شروع شیردهی، همانطور که در شناسنامه ثبت شده است، با مرگ نوزاد بین روز ۷ تا پایان سال اول مرتبط است یا خیر.

منبع: هلث دی نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.