تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 12:44
کد خبر : 104724

ارتباط رژیم غذایی مملو از غذاهای فوق فرآوری شده با خطر افسردگی

ارتباط رژیم غذایی مملو از غذاهای فوق فرآوری شده با خطر افسردگی

مصرف بالای مواد غذایی فوق فرآوری شده با خطر بیشتر مشکلات سلامت روان در دراز مدت مرتبط است.

به گزارش تیتر داغ؛ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هر چه کالری روزانه یک فرد بیشتر از غذاهای فوق فرآوری شده باشد، احتمال ابتلاء به افسردگی طولانی مدت بیشتر است.

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که رژیم غذایی مملو از غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می‌کنند، احتمالاً یک دهه بعد افسردگی را تجربه می‌کنند.

تلقی رژیم غذایی به عنوان منبع افسردگی، یکی از شایع‌ترین شرایط سلامت روان در جهان، نشان می‌دهد که تغییر رژیم غذایی به طور بالقوه راهی برای سلامت روان بهتر است، اگرچه تحقیقات بیشتر ضروری است.

استرالیا کشوری با یکی از بالاترین میزان مصرف غذاهای فوق فرآوری شده است و ساکنان آن به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد کالری روزانه خود را از منابع فوق فرآوری شده دریافت می‌کنند.

غذاهای فوق فرآوری شده غذاهایی هستند که معمولاً حاوی پنج ماده یا بیشتر برای طعم و ماندگاری طولانی هستند. در نتیجه اغلب حاوی شیرین کننده ها، نگهدارنده ها، امولسیفایرها، رنگ‌های مصنوعی و طعم دهنده‌های مصنوعی هستند.

محققانی که مطالعه اخیر را انجام دادند، داده‌های ۲۳۲۹۹ فرد بین ۲۷ تا ۷۶ سال را در ملبورن استرالیا، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان به مدت ۱۳ تا ۱۷ سال مورد پیگیری قرار گرفتند و در آن زمان سلامت عاطفی آنها با استفاده از مقیاس پریشانی روانی کِسلر ۱۰ ماده‌ای اندازه گیری شد.

محققان دریافتند نوجوانانی که به طور منظم غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می‌کنند، نسبت به همتایان خود که رژیم‌های غذایی سالم‌تری را دنبال می‌کنند، یک دهه دیرتر دچار علائم افسردگی می‌شوند.

منبع: مدیکال نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.