تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 8:01
کد خبر : 92740

ارتش اوکراین دیروز ۳۰ بار به دونتسک حمله کرد

ارتش اوکراین دیروز ۳۰ بار به دونتسک حمله کرد

بر اساس اعلام مقامات جمهوری خلق دونتسک، واحدهای ارتش اوکراین طی روز گذشته این منطقه را ۳۰ بار هدف بمباران قرار دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و همکاری در موضوعات مربوط به جنایات جنگی در اوکراین، اعلام کرد که واحدهای نیروهای مسلح این کشور، طی دیروز (یکشنبه) منطقه دونتسک را ۳۰ بار بمباران کردند.

در بیانیه این مرکز آمده است: دشمن با موشک‌اندازهای مختلف، توپ‌های ۱۵۵ و ۱۵۲ میلیمتری، ۱۷ بار به دونتسک حمله کرد. مناطق مسکونی یاسینوفاتا و هورلیفکا به ترتیب سه و هشت بار هدف حمله قرار گرفتند. در مجموع ۱۵۰ حمله با انواع توپ‌ها و مهمات علیه این مناطق صورت گرفته است.

پیش‌تر گزارش شده بود که در جریان بمباران، دو نیروگاه حرارتی در مناطق نووی سوت و زوگرس آسیب دیده و دست کم ۲ نفر کشته شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رها کردن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در این کشور را صادر کرد. پس از برگزاری همه‌پرسی در اواخر سپتامبر در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون و موافقت اکثریت، این مناطق به طور رسمی به خاک روسیه الحاق شد. اوکراین و غرب این همه‌پرسی را «جعلی» خواند و از به رسمیت شناختن الحاق مناطق جدید به مسکو خودداری کرد.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.