تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 7:48
کد خبر : 32804

ارتش فرانسه تا پایان تابستان امسال مالی را ترک می کند

ارتش فرانسه تا پایان تابستان امسال مالی را ترک می کند

ارتش فرانسه از ترک کامل خاک مالی تا پایان تابستان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرد که ارتش فرانسه پایگاه نظامی میناکا واقع در مالی را به زودی ترک خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، به گفته ژنرال پاسکال ایانی، سخنگوی ریاست ستاد مشترک ارتش فرانسه، نظامیان فرانسوی تا پایان تابستان سال جاری به طور کامل مالی را ترک می‌کنند.

اقدام فرانسه در ترک خاک مالی با تحویل پایگاه نظامی گائو به نیروهای مسلح این کشور خاتمه پیدا خواهد کرد.

پیش از این هم در راستای این برنامه (ترک خاک مالی) توسط ارتش فرانسه، مقامات این کشور اروپایی از تحویل پایگاه نظامی گوسی واقع در شمال مالی به نیروهای ارتش این کشور آفریقایی خبر داده بودند.

گفتنی است که چندی پیش تنش‌ها میان پاریس و مالی بر سر عملیات‌ها و اقدامات ناهماهنگ هوایی ارتش فرانسه با ارتش این کشور آفریقایی بالاگرفته بود، امری که در نهایت موجب شد تا دولت مالی از خروج یک جانبه از توافقات نظامی با ارتش فرانسه و توقف همکاری‌های نظامی با این کشور خبر دهد.

پیش از این، دولت فرانسه در تاریخ ۳ و ۷ ژوئن ۲۰۲۱ از تعلیق عملیات‌های مشترک با ارتش مالی و پایان عملیات برخان بدون مشورت قبلی با باماکو اطلاع داده بود.

همچنین، در بیانیه‌ای که از سوی دولت مالی منتشر شد، آمده بود که جنگنده‌های فرانسوی بارها حریم هوایی این کشور را علی رغم اعلام منطقه پرواز ممنوع موقت از سوی باماکو، نقض کرده اند.

حال بر اساس اعلام ارتش فرانسه قرار است در ادامه تنش‌ها با دولت مالی، نیروهای نظامی این کشور با تحویل پایگاه غاو به ارتش مالی این کشور را به طور کل ترک کنند.

منبع: اسپوتنیک عربی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.