تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 11:48
کد خبر : 100482

اردن: سوزاندن قرآن در سوئد خطرناک و مظهر اسلام هراسی است

اردن: سوزاندن قرآن در سوئد خطرناک و مظهر اسلام هراسی است

وزارت خارجه اردن به اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت خارجه اردن آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم توسط افراط گرایان در استکهلم، پایتخت سوئد را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک آمیز، نژادپرستانه و مردود خواند.

وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد: سوزاندن قرآن کریم یک عمل خطرناک و نفرت برانگیز و مظهر اسلام هراسی است که به خشونت و توهین به ادیان دامن می زند و اصلا نمی توان آن را نوعی آزادی بیان دانست.

این وزارتخانه خواستار توقف این گونه رفتارها و اقدامات غیرمسئولانه، لزوم احترام به نمادهای مذهبی و خودداری از اعمال و اقداماتی شد که به نفرت و تبعیض دامن می‌زند.

وزارت خارجه اردن همچنین خواستار مقابله با این دست اعمال و اجازه ندادن به انجام آن و تلاش های هماهنگ برای گسترش و ترویج فرهنگ صلح و پذیرش دیگران و نیز رد افراط گرایی، تعصب و تحریک به نفرت پراکنی شد.

دو هفته پس از آن که دادگاه تجدیدنظر سوئد، ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس این کشور را جهت تظاهرات سازماندهی شده برای سوزاندن قرآن نپذیرفت، پلیس مجوز تظاهراتی را صادر کرد که برگزارکننده آن، یک نسخه از قرآن کریم را سوزاند. این اقدام، روز چهارشنبه و مصادف با جشن مسلمانان در اولین روز عید قربان بود.

منبع: آناتولی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.