تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 8:19
کد خبر : 108941

مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ازبکستان در اندیشه جبران شکست تلخ/ ایران به حریف سرسخت رسید

ازبکستان در اندیشه جبران شکست تلخ/ ایران به حریف سرسخت رسید
سیزدهمین تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان به یکی از مهمترین دیدارهای تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تبدیل شده که پیروزی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش تیتر داغ؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز سه شنبه مقابل ازبکستان در هفته دوم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در شهر تاشکند بازی می‌کند. ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از پیروزی چهار بر صفر مقابل هنگ کنگ چین راهی ازبکستان شدند تا سخت‌ترین بازی خود را در این مرحله مقابل شاگردان سرکو کاتانچ انجام دهند.

امیر قلعه نویی برای این دیدار تصمیم گرفت علاوه بر علیرضا جهانبخش که به دلیل مصدومیت از جمع ملی‌پوشان کنار گذاشته شد احمد نورالهی را به دلیل مسائل انضباطی و همچنین سعید سحرخیزان، آریا یوسفی و محمد قربانی را نیز خط بزند تا با ۲۵ بازیکن برای دومین دیدار آماده شوند.

رویارویی پس از چهار ماه

آخرین رویارویی دو تیم به سی ام خردادماه سال جاری در فینال تورنمنت کافا بر می‌گردد. دیداری که با پیروزی یک بر صفر ملی‌پوشان ایران همراه شد تا قلعه نویی نخستین نبرد با سرکو کاتانچ را با پیروزی پشت سر بگذارد. حالا ازبک ها برای جبران این شکست که با از دست دادن جام قهرمانی همراه بود به مصاف تیمی خواهد رفت که در سال جاری یک تساوی و سپس ۹ پیروزی متوالی کسب کرده است.

شرایط متفاوت امیر قلعه نویی

درد کلیه امیر قلعه نویی نه تنها او را در شرایط نامناسب جسمانی قرار داد بلکه در تمرینات قبل از بازی با ازبکستان در تاشکند هم توان حضور نداشت تا استراحت مطلق کند و بتواند تیم ملی ایران را در دیدار با ازبکستان رهبری کند.

همچنین جلال‌الدین ماشاریپوف بازیکن سرشناس ازبک ها با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت آماده بازی با ایران است. اشمورودوف هم برای ازبک ها می‌تواند بازی کند تا آنها با تمام توان خود برای جدال با ایران آماده باشند.

آخرین جدال رسمی قبل از جام ملت‌ها

دو تیم آخرین بازی رسمی خود در تقویم فیفا را قبل از شروع جام ملت‌های آسیا برگزار می‌کنند. دیداری که می‌تواند روحیه آنها را قبل از شروع تورنمنت مهم فوتبال قاره کهن افزایش یا کاهش دهد. نتیجه این بازی می‌تواند نوع نگاه طرفداران فوتبال ملی ایران و ازبکستان را نسبت به به سرمربیان خود تحت تأثیر خود قرار دهد تا چیزی جز کسب نتیجه از این دیدار در ذهن آنها نباشد.

تاریخچه تقابل تیم ملی ایران و ازبکستان نشان می‌دهد ۱۲ مسابقه برگزار شده است که سهم بردهای ایران ۱۰ بازی است و ازبک ها نیز یک بار مساوی کرده و یک بار دیگر شکست خورده‌اند. حالا باید دید سیزدهمین دیدار چه نتیجه‌ای را برای دو تیم رقم می‌زند و قلعه نویی و کاتانچ دومین دوئل خود را با چه نتیجه‌ای پشت سر خواهند گذاشت.

منبع :مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.