تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 16:02
کد خبر : 27235

از بین بردن سوسک های ریز کابینت، آشپزخانه و حمام

از بین بردن سوسک های ریز کابینت، آشپزخانه و حمام

هنگامی که سوسک ها وارد یک محل سکونت می شوند، حذف آنها بسیار سخت است. آنها ممکن است روی غذای شما پا بگذارند یا به کاغذ دیواری، کتاب ها یا سایر وسایل شما آسیب وارد کنند. علاوه بر این، آنها می توانند میکروب ها را با آلوده کردن غذا، لوازم خانگی و سایر سطوح خانگی

هنگامی که سوسک ها وارد یک محل سکونت می شوند، حذف آنها بسیار سخت است. آنها ممکن است روی غذای شما پا بگذارند یا به کاغذ دیواری، کتاب ها یا سایر وسایل شما آسیب وارد کنند. علاوه بر این، آنها می توانند میکروب ها را با آلوده کردن غذا، لوازم خانگی و سایر سطوح خانگی منتقل کنند.

از بین بردن سوسک و جلوگیری از بازگشت آن با چندین روش، از جمله استفاده از حشره کش یا سایر وسایل بازدارنده، می تواند آرامش را به زندگی شما بازگرداند. با شرکت سمپاشی تهران همراه باشید تا در این پست به پنج روش آسان و کارآمد برای از بین بردن حشرات و تخم سوسک ها بپردازیم.

 

سمپاشی سوسک ریز با روش بیولوژیک وکاملا بی خطر

 

روش اول: آب و غذا را از محیط اطراف حذف کنید

سوسک‌ها محیط مرطوب را ترجیح می‌دهند و به دلیل دما و اندازه‌های متفاوت، می‌توانند حداقل یک ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیش از یک هفته نمی‌توانند زنده بمانند.

 

برای از بین بردن سوسک های خانگی، بهتر است محل نشتی آب در خانه را شناسایی و تعمیر کنید. هنگامی که نشت آب را از بین می برید، سوسک به سمت طعمه های ژلاتینی که در گوشه خانه گذاشته اید تا آنها را بگیرد جذب می شود.

 

۲- خانه را به طور منظم تمیز نگه دارید

 

تمیز نگه داشتن خانه برای از بین بردن سوسک های آشپزخانه بسیار مهم است. پس از هر وعده غذایی، بلافاصله ظروف خود را بشویید و باقی مانده غذا را جمع آوری کنید. اگر مرغ یا ماهی خریداری می کنید، فوراً آن را تمیز کنید، هرگونه آلودگی را از خانه پاک کنید و کل منطقه را کاملا تمیز کنید. توجه ویژه ای به سطوح بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا حشرات چربی را دوست دارند.

 

  1. غذاها را پنهان کنید

غذا را در ظروف در بسته نگهداری کنید و از گذاشتن غذا برای مدت طولانی در آشپزخانه خودداری کنید. در شب از گذاشتن ظروف کثیف در سینک خودداری کنید. یخچال بهترین مکان برای نگهداری میوه ها است.

 

  1. کف آشپزخانه را همیشه تمیز نگه دارید

این کار باعث می شود که لکه ها و کثیفی به طور کامل پاک شوند. از خیس کردن دیوارها خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که این حیوانات برای زندگی به آب نیاز دارند.

 

  1. اطمینان حاصل کنید که سطل زباله به طور منظم تخلیه می شود.

سطل زباله پر از زباله، زیستگاه ایده آلی برای رشد و شکوفایی سوسک ها است. زباله ها را برای مدت طولانی بدون مراقبت رها نکنید. از سطل های درب برای جلوگیری از سوسک ها و دور نگه داشتن آنها از سطل زباله استفاده کنید.

 

از طعمه برای از بین بردن سوسک ها استفاده کنید

طعمه سوسک را خریداری کنید

این که طعمه سوسک چگونه ظاهر می شود بی ربط است. آنچه مهم است این است که سم با رژیم غذایی مورد علاقه حشره ترکیب شود. سوسک سم را می خورد و به لانه می برد و در آنجا سوسک های دیگر را می کشد.

برای از بین بردن موثر سوسک، طعمه را در جایی قرار دهید که پیش‌بینی می‌کنید سوسک‌ها جمع شوند، مانند زیر قرنیزها، زیر سینک، یا در گوشه‌ای از خانه. این مکان ها باید تا حد امکان به مناطقی که سوسک ها در آنها خوشه می شوند نزدیک باشد. انتخاب مکان مناسب میزان موفقیت شما را افزایش می دهد.

 

طعمه سوسک شامل ۰.۰۵ درصد فیپرونیل و ۲ درصد هیدرومتیلنون است. سوسک‌ها سم را مصرف می‌کنند یا با انتقال آن به لانه، سوسک‌های باقی‌مانده را مسموم می‌کنند.

 

این روش ممکن است چندین هفته طول بکشد تا سوسک ها را ریشه کن کند. پس از مرگ دسته اولیه سوسک ها، همچنان باید برای از بین بردن تخم های سوسک آماده شوید.مکان باید کاملا ضد عفونی شود.

 

یک واحد پودر اسید بوریک (که گهگاه به عنوان پودر سوسک در داروخانه ها عرضه می شود) را با یک واحد آرد سفید و یک واحد پودر قند سفید ترکیب کنید. شکر و آرد حشره را جذب می کند و اسید بوریک موجود در طعمه آن را می کشد.

پودر آماده شده را زیر کشوها و کابینت ها، زیر فریزر، زیر خط گاز و هر جا که فکر می کنید ممکن است سوسک وارد شود، پخش کنید.

 

این ترکیب را می توان با استفاده از یک واحد اسید بوریک، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو تهیه کرد.

برای از بین بردن کامل سوسک ها باید حداقل سه جلسه از این طعمه استفاده کنید و هر مرحله حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از اسید بوریک را تا زمانی که تمام سوسک ها ریشه کن شوند ادامه دهید.

 

کودکان، سگ ها و برخی دیگر از حیوانات خانگی ممکن است این سم را مصرف کنند. قابل ذکر است که اسید بوریک برای افراد یا حیوانات بسیار خطرناک یا سمی نیست و اغلب به صورت خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین، آن را در مناطقی قرار دهید که فقط سوسک ها می توانند آن را ببینند و ببلعند.

از آنجایی که این پودر در شرایط مرطوب سفت می شود، ممکن است لازم باشد کف و کابینت ها را با سینی فویل یا کاغذ محافظت کنید.

 

از آفت کش ها به عنوان روش سوم استفاده کنید.

با آب و صابون تمیز کنید

این یک روش ساده و کاربردی برای از بین بردن سوسک های بزرگ است. مقدار کمی صابون (مثلاً صابون حمام) و آب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید. آن را روی مکان حشرات بریزید یا اسپری کنید

محلول یک سوسک را می توان با دو تا سه قطره محلول آب و صابون از بین برد. اطمینان حاصل کنید که محلول مستقیماً روی سر یا بدن سوسک ها اسپری می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.