تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 7:13
کد خبر : 11094

از حسرت بزرگ تا جمله تلخ و تکراری

از حسرت بزرگ تا جمله تلخ و تکراری

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در حساس‌ترین مقطع از دوران کاری خود قرار دارد.

به گزارش تیتر داغ؛  تیم سپاهان اصفهان با شکست هفته گذشته مقابل تراکتور، رتبه دوم خود را در جدول رده بندی از دست داده و به رده سوم سقوط کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که سپاهانی‌ها پس از ناامیدی در کسب عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی را به عنوان هدف خود برگزیده بودند. آن‌ها تا این لحظه هدف دوم خود را هم از دست رفته می‌بینند و این در حالی است که در آغاز فصل خیلی‌ها سپاهان را مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی می دانستند. در چنین شرایطی بار اصلی روی دوش سرمربی باتجربه تیم سپاهان است. او در این مقطع با شرایطی مواجه شده که بسیار حساس و پرفشار است.

فصل نحس قلعه نویی؛ از حسرت بزرگ تا جمله تلخ و تکراری

نقطه تاریک در دوران مربیگری قلعه نویی

امیر قلعه نویی به عنوان پر افتخارترین سرمربی ایرانی لیگ برتر پس از اینکه فصل گذشته موفق به فتح لیگ برتر با سپاهان نشد، لیگ نوزدهم را میدان جبران مافات دانسته و در نقل و انتقالات تابستانی سعی کرد تیمی را مهیای مسابقات کند که در رقابت با بزرگان، چیزی کم نداشته باشد. حفظ ستاره‌های گرانقیمت و پر کردن معدود جا‌های خالی با بهترین مهره‌های ممکن، از تیم قلعه نویی، یک تیم مدعی ساخت. با شروع بسیار خوب سپاهان، همه مسائل بر وفق مراد بود، اما با خیز ناگهانی پرسپولیس و افت محسوس سپاهان در نتیجه گیری، معادلات بهم ریخت. قلعه نویی که دوست نداشت به وعده‌ای که البته هیچگاه آن را رسانه‌ای نکرده بود جامه عمل نپوشاند، اما در افکار خود به خوبی می‌دانست که اوضاع از چه قرار است. صعود بی پروای پرسپولیس و تداوم نتایج متزلزل سپاهان باعث شد تا ژنرال زردپوشان یک بار دیگر از قهرمان کردن سپاهان بازبماند. این اتفاق یک نقطه تاریک در دوران مربیگری قلعه نویی به شمار می‌آید چرا که تیم او برای قهرمان شدن هیچ چیزی کم نداشت و پرسپولیسی‌ها از نظر مهره، برتری قابل توجهی به آنها نداشتند.

دوران ژنرالی به پایان رسیده است؟

به هر حال جمله “به پایان رسیدن دوران قلعه نویی” بدون شک  این مربی  را به شدت آزار می‌دهد. البته در چند سال اخیر بار‌ها این جمله مطرح شده، اما به هر ترتیبی که بوده، قلعه نویی توانسته به نوعی خود را بار دیگر اثبات کند. این بار، اما اوضاع فرق می‌کند. او پس از ناکامی در تراکتور به ذوب آهن رفت و بعد از یک فصل حضور در این تیم، راهی سپاهان شد. همه از سپاهان به عنوان فصلی جدید برای شکوفایی دوباره ژنرال یاد می‌کردند. همان گونه که اشاره شد، باشگاه سپاهان به خوبی ابزار‌های مورد نیاز را در اختیار قلعه نویی گذاشت تا شاهد تکرار خاطرات شیرین قهرمانی با این سرمربی باشد. اتفاقاتی که در طول ۲ فصل رخ داده ادعای اینکه دوران ژنرال به پایان رسیده را بیش از پیش قوت می بخشد. قلعه نویی به خوبی می‌دانست که تنها قهرمان کردن سپاهان می‌تواند ادعا‌های مطرح شده را تکذیب کند که این اتفاق رخ نداد. مورد مهم در این باره این است که سپاهانی‌ها پس از ناامیدی در کسب عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی را به عنوان هدف خود برگزیدند، اما آن‌ها تا این لحظه هدف دوم خود را هم از دست رفته می‌بینند.

فصل نحس قلعه نویی؛ از حسرت بزرگ تا جمله تلخ و تکراری

حسرت یک تصمیم سرنوشت ساز

در مقاطعی از لیگ نوزدهم، فدراسیون فوتبال ایران در آستانه امضای قرارداد با امیر قلعه نویی برای هدایت تیم ملی بود. داستان تا جایی پیش رفت که دیگر همه باور کرده بودند که قلعه نویی سرمربی آینده تیم ملی خواهد بود. همه از ماموریت ناتمام ژنرال در تیم ملی صحبت می‌کردند، اما باشگاه سپاهان به شدت مخالف این موضوع بود. در اتفاقی جالب و عجیب قلعه نویی که تا لحظه آخر سیاست سکوت را پیشه کرده بود، اعلام کرد که به قرارداد خود با سپاهان پایبند است و قصد ندارد با ترک این تیم، هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. به این ترتیب پرونده حضور او در تیم ملی بسته شد. قلعه نویی در آن مقطع نمی‌دانست که قرار است در ادامه لیگ چه اتفاقاتی رخ دهد. او در آن روز‌ها به قهرمانی تیمش در لیگ برتر امید زیادی داشت و دوست نداشت حاصل زحمت ۲ ساله او را فرد دیگری برداشت کند. شاید اگر ژنرال می‌دانست که در ادامه فصل چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، تصمیم دیگری می‌گرفت. تصمیمی که نگرفتن آن را باید یک حسرت بزرگ برای قلعه نویی در مقطع فعلی بدانیم.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.