تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 10:41
کد خبر : 102320

شالبافیان خبر داد:

از چهره‌های ماندگار گردشگری تجلیل می‌کنیم

از چهره‌های ماندگار گردشگری تجلیل می‌کنیم

معاون گردشگری کشور گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار گردشگری هستیم.

به گزارش تیتر داغ؛ نشست معاون گردشگری کشور با اعضای جامعه تورگردانان، جامعه گردشگری سلامت و سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

در این نشست که در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، از تلاش‌های ابراهیم پور فرج رئیس سابق جامعه تورگردانان تجلیل و مصطفی شفیعی به‌عنوان رئیس جدید این جامعه به اعضا معرفی شد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست در سخنانی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه تجارت منعقد شد. در حوزه سازمان توسعه تجارت موضوعات مهمی را پیگیری می‌کنیم که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: تعدادی از فعالان بخش خصوصی گردشگری حتی با هزینه‌های شخصی خود در نمایشگاه‌های مختلف حضور یافتند و نقش مهمی را در مقابله با ایران‌هراسی ایفا کردند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اهمیت تجلیل از چهره‌های برتر و پیشکسوتان حوزه گردشگری پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که می‌توان در حوزه گردشگری انجام داد برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار گردشگری است که برنامه‌ریزی در این باره در حال انجام است.

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور نیز در این نشست در سخنانی گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است لذا سیاست ما این است که با همکاری بخش‌های مختلف این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: واردات تجهیزات هتل‌ها و تأسیسات گردشگری نیازمند توجه است چرا که برخی از تجهیزات در ایران تولید نمی‌شود و سازمان توسعه تجارت در این باره می‌تواند به ما کمک کند.

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست در سخنانی گفت: بدون در نظر گرفتن موضوعات و مفاهیمی مثل فرهنگ و هنر نمی‌توان در حوزه صادرات موفق بود. ما دارای پیشینه غنی فرهنگی هستیم که همین پیشینه به تنهایی می‌تواند پیشران حوزه صادرات باشد.

وی افزود: ما آماده همکاری کامل با حوزه گردشگری هستیم و هر نوع سیاستگذاری که در معاونت گردشگری و تشکل‌های این حوزه انجام شود ما آماده اجرای این سیاستگذاری هستیم. دغدغه شخصی خود من نیز این حوزه است و اعتقاد دارم گردشگری با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند پیشران صادرات نیز باشد.

تسهیل برای حضور بخش خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی، توجه به نقش حوزه گردشگری به‌عنوان صادرات نامرئی، توجه به حوزه گردشگری در بخش جوایز صادراتی، تقویت تعامل و همکاری بین فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران و سایر کشورها، حضور در بازارهای بین‌المللی، حضور در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و … از مهمترین موضوعاتی بود که از سوی بخش خصوصی مطرح شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.