تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 14:53
کد خبر : 32794

از کودکی تا بزرگسالی با یادگیری دو زبان اول دنیا

از کودکی تا بزرگسالی با یادگیری دو زبان اول دنیا

بی شک همه ما میدانیم که مهم ترین و پرکاربردترین زبان خارجی دنیا زبان انگلیسی است. این اهمیت از آن جهت است که زبان انگلیسی زبان بین الملل است و نیاز همه افراد است؛ درواقع همه افراد در هر سنی که باشند نیاز دارند زبان انگلیسی را بلد باشند. به دلیل همین ضرورت هرچه افراد

بی شک همه ما میدانیم که مهم ترین و پرکاربردترین زبان خارجی دنیا زبان انگلیسی است. این اهمیت از آن جهت است که زبان انگلیسی زبان بین الملل است و نیاز همه افراد است؛ درواقع همه افراد در هر سنی که باشند نیاز دارند زبان انگلیسی را بلد باشند. به دلیل همین ضرورت هرچه افراد آموزش زبان انگلیسی را زودتر آغاز کنند، یادگیری برای آن ها راحت تر خواهد بود.

شما لزوما نباید به خارج از کشور سفر کنید تا از زبان انگلیسی یا دیگر زبان های پرکاربرد، مانند زبان فرانسه، استفاده کنید. زمانی که در کشور خود زندگی میکنید نیز کاملا به زبان های خارجی نیاز دارید. مواردی همچون استفاده از تکنولوژی روز دنیا، استفاده از ابزارهای دیجیتال، تحصیل و پژوهش، فرصت کاری و گسترش کسب و کار از این موارد هستند.

اگر چه هیچوقت برای یادگیری دیر نیست و در هر زمان که افراد اقدام به یادگیری کنند میتوانند در حد نیاز و پشتکارشان زبان انگلیسی را فرا بگیرند، اما بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی همان دوران کودکی است. اگر فرزند خود را در آینده اش فردی خردمند، موفق و باسواد تصور میکنید، پس بهتر است به واقعی کردن این تصورات کمک کنید. تاثیر آموزش زبان انگلیسی کودک بر رشد و پیشرفت فردی، تحصیلی و شغلی غیرقابل انکار است و یادگیری زبان از کودکی باعث می شود تا این فرصت های رشد از همان دوران ابتدایی زندگی برای کودک فراهم شود.

استاندارد های لازم در آموزش زبان به کودکان

کودکان بسیار آموزش پذیر هستند زیرا در این زمان دغدغه های ذهنی در کمترین حد و خلاقیت در بالاترین حد خود قرار دارد. کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان نسبت به محیط پیرامون خود توجه میکنند زیرا آنها در این زمان شوق یادگیری و آگاهی دارند. گواه این موضوع سوال پرسیدن های گاه و بیگاه آنان است که اگر چه گاهی والدین را کلافه میکند اما نشانه خوبی برای عملکرد ذهنی کودکان است!

اگر آموزش زبان به کودکان با شیوه درست و استاندارد انجام شود، مطمئنا آنان را به یادگیری علاقه مند خواهد کرد و آموزش با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت. حتی با آموزش درست و جذاب زبان انگلیسی به کودکان، آنها آماده دو یا چند زبانه شدن در آینده میشوند! زبان هایی مانند فرانسه و آلمانی میتوانند از بهترین انتخاب ها برای زبان دوم یک فرد باشند؛ زیرا بیشترین فرصت های تحصیل و کار در این کشور ها و به ویژه کشور های فرانسوی زبان وجود دارد.

از انجایی که کودکان حساس تر از بزرگسالان هستند، ممکن است با شیوه های غلط نسبت به یادگیری زبان بی میل شوند. بنابراین دانستن ویژگی های یک آموزش زبان استاندارد برای والدینی که قصد آموزش زبان به کودکان خود را دارند ضروری است.

سن شروع یادگیری: بطور کلی کودکان از سن ۳ سالگی میتوانند یادگیری زبان را با ابتدایی ترین شیوه ها مانند شعر، کارتون آغاز کنند. البته بعنوان پدر یا مادر یک کودک درنظر داشته باشید که سن شروع یادگیری زبان در کودکان متفاوت است و هر کودک باید با توجه به آمادگی و میزان علاقه اش آموزش زبان را آغاز کند. اجبار و یادگیری با اکراه نتیجه موردنظر را نخواهد داشت؛ بنابراین اجازه دهید که کودکتان با میل و علاقه به یادگیری زبان بپردازد.

شیوه های آموزش زبان: شیوه های آموزش زبان به کودکان براساس سن آنها متفاوت است. در ابتدا کودکان ۳ساله با ساده ترین روش ها اقدام به یادگیری زبان انگلیسی میکنند. در این زمان یادگیری کودکان بیشتر با استفاده از گوش کردن و همچنین مشاهده کردن صورت میگیرد و والدین میتوانند کودک را با مثال های زیر در منزل در معرض این نوع یادگیری قرار دهند:

  • پخش موسیقی های ساده و کودکانه انگلیسی
  • پخش کارتون ها، انیمیشن ها و یا کلیپ های جذاب و سرگرم کننده با محتوای بسیار ساده که کودک ۳ساله بتواند آن را درک کند. محتواهایی مانند بازی کردن کودکان با یکدیگر، حمام کردن کودک، محتواهایی که کاراکتر های آنها بجای انسان حروف انگلیسی باشند و … برای کودکان بسیار جذاب است.
  • استفاده از کتاب داستان های انگلیسی با محتوای جذاب اما ساده و ابتدایی
  • بازی های ساده و سرگرم کننده مخصوص کودکان ۳ساله

در ۴ تا ۶ سالگی نیز تمام موارد ذکر شده با محتویات پیشرفته تر میتوانند در آموزش کودکان استفاده شوند. در این سن کودکان تا حد زیادی به زبان مادری خود مسلط میشوند بنابراین بهتر است آموزش آکادمیک نیز برای آنان اغاز شود تا بتوانند در تشخیص اعداد، حروف، رنگ ها و حیوانات به زبان انگلیسی پیشرفت کنند. همچنین در این سنین کودکان میتوانند با یادگیری صحیح در صحبت کردن و تلفظ، جمله سازی، دایره واژگان و تا حدودی در نوشتن پیشرفت کنند.

از ۷ سالگی به بعد آموزش آکادمیک برای کودکان می‌تواند به شکل جدی تری ادامه یابد؛ زیرا آنان تحصیل در مدرسه را آغاز میکنند و با آموزش آکادمیک بیش از پیش آشنا می شوند.

در ابتدای یادگیری زبان توسط کودک یعنی در سه یا چهار سالگی میتوانید خودتان آموزش کودک را به شیوه های بیان شده در منزل برای او فراهم کنید. از سن ۵ یا ۶ سالگی توصیه می شود که در صورت امکان از مدرسان حرفه ای زبان انگلیسی کودک استفاده کنید تا آموزش فرزندتان با شیوه ای جدی تر و حرفه ای تر، البته متناسب با سن کودک، ادامه یابد.

روش ها و نکات آموزش زبان انگلیسی به کودکان با سنین مختلف بسیار گسترده هستند که در اینجا به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره شد. شما میتوانید در وبسایت معتبر ترین مراکز آموزشی کشور مانند وبسایت باشگاه اومند، مقالات متعددی را درباره آموزش زبان به کودکان مطالعه کنید.

مزیت های کلیدی یادگیری زبان از دوران کودکی

شروع آموزش زبان انگلیسی  از کودکی مزیت های مهمی را در نوجوانی، جوانی و بزرگسالی به دنبال دارد که بعضی از آنها ممکن است حتی قابل پیش بینی نباشند!  در اینجا به تعدادی از مهمترین فواید یادگیری زبان از کودکی اشاره می کنیم.

گسترش فرصت های تحصیلی، پژوهشی و شغلی در داخل ایران و چه در خارج از ایران، از  بدیهی ترین اثرات مانوس شدن با زبان انگلیسی در کودکی است. زبان انگلیسی زبان جهانی دانش، فناوری و تکنولوژی و کسب و کار است؛ بنابراین پیشرفت شغلی و مهارتی کودک نسبت به بقیه همسالان تضمین شده است.

فایده مهم دیگر ایجاد آمادگی در کودک برای دو یا چند زبانه شدن در آینده است. تسلط به زبان انگلیسی تاثیر بسیار مطلوبی بر یادگیری دیگر زبان های اروپایی دارد، به ویژه زبان فرانسوی که بیشترین شباهت را با زبان انگلیسی دارد. شما میتوانید در ویکی پدیا درباره زبان فرانسه، تاریخچه و ویژگی های این زبان جذاب بطور مفصل مطالعه کنید. کشورهای فرانسوی زبان مانند فرانسه، کانادا، کشورهای سوئدی و بلژیک بهترین شرایط را برای کار و استخدام، گسترش کسب و کار، تحصیل، فرصت های پژوهشی و دوره های آموزشی دارند. برای چنین تصمیم های مهمی علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، تسلط به زبان فرانسه در حد مورد نیاز نیز ضرورت دارد. از آنجایی که زبان انگلیسی بیشترین همپوشانی را با زبان فرانسه دارد، در صورت تسلط به زبان انگلیسی میتوان با سرعت بیشتری زبان فرانسه را فرا گرفت.

منبع: باشگاه اومند – omandclub.com

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.