تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 7:34
کد خبر : 25340

استعلام‌های ۵ گانه برای پیوستن به پروتکل الحاقی گرفته شده است / لازم است به پروتکل الحاقی دریای خزر بپیوندیم

استعلام‌های ۵ گانه برای پیوستن به پروتکل الحاقی گرفته شده است / لازم است به پروتکل الحاقی دریای خزر بپیوندیم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به بیان توضیحاتی درباره پیوستن ایران به پروتکل الحاقی کنوانسیون دریای خزر پرداخت.

به گزارش تیتر داغ: سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یک شنبه ۲۵ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه شیوه نامه حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر گفت: امروز در حالی درباره پیوستن به کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر صحبت می‌کنیم که آسیب‌های دریای خزر بر کسی پوشیده نیست و کشوری که بیشتر از همه از این مسئله دچار آسیب شده است ایران است.

وی در ادامه بیان کرد: در دریای خزر ۴۴ گونه زیستی اقتصادی داریم که ۲۴ نوع آن منحصرا برای ایران است. ما در ۳۰ سال پیش می‌توانستیم سالی ۲ هزار تن ماهی خاویاری برداشت کنیم، ولی الان بالاترین برداشت ما به چند صد کیلو کاهش یافته و تنوع زیستی در دریای خزر دچار مشکل شده است. در سال‌های گذشته دریای خزر دچار آسیب زیادی شده است. با توجه به وابستگی معیشت مردم به دریای خزر مهم است که این شیوه نامه امضا شود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: در کمیسیون کشاورزی و محیط زیست حساسیت‌ها به شیوه‌نامه‌های بین المللی را به دقت بررسی کردیم و استعلام‌های ۵ گانه در کمیسیون کشاورزی گرفته شده است. همه ۵ ارگان نظر مثبت به پیوستن به این کنوانسیون داده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.