تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 8:19
کد خبر : 96543

استعلام قیمت سرور

استعلام قیمت سرور

استعلام قیمت سرور از آن جهت اهمیت دارد که افزایش قیمت دلار، باعث افزایش قیمت کالاهای الکترونیکی، لپ‌تاپ، قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و سایر کالاهای مشابه، شده است. بسیاری از این لوازم الکترونیکی، در خارج از کشور تولید می‌شوند، بنابراین تغییر نرخ دلار روی قیمت نهایی آن‌ها در ایران، تاثیر خواهد گذاشت.

استعلام قیمت سرور از آن جهت اهمیت دارد که افزایش قیمت دلار، باعث افزایش قیمت کالاهای الکترونیکی، لپ‌تاپ، قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و سایر کالاهای مشابه، شده است. بسیاری از این لوازم الکترونیکی، در خارج از کشور تولید می‌شوند، بنابراین تغییر نرخ دلار روی قیمت نهایی آن‌ها در ایران، تاثیر خواهد گذاشت. یکی از کالاهای حیاتی و مهم که در شرکت‌های بزرگ و کوچک از آن استفاده می‌شود، سرور است. صاحبان کسب‌وکار و شرکت‌های مختلف، همواره به دنبال استعلام قیمت سرور و خرید سرور مورد نیاز خود با بهترین قیمت می‌باشند. در بازاری که نرخ ارز با تغییرات فراوانی همراه است، خرید سرور با بهترین قیمت ممکن، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. یکی از معتبرترین برندهای سرور، اچ پی (hp) است و بسیاری از شرکت‌ها برای ذخیره اطلاعات مربوط به سیستم‌های کامپیوتری خود از سرور hp استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به مزایای سرورهای hp نسبت به سایر سرورها و نحوه استعلام قیمت سرور hp بپردازیم.

سرور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرور به کامپیوتر، نرم‌افزار یا دستگاهی گفته می‌شود که درخواست‌هایی که از سمت سایر نرم‌افزارها یا کامپیوترها به آن ارسال می‌شود را پردازش کرده، و پاسخ مناسب را به به آن‌ها بازمی‌گرداند. منظور ما از سرور در این مطلب، یک کامپیوتر قدرتمند است که توانایی پردازش بالایی داشته باشد و بتواند در زمان‌های بسیار طولانی (چند ماه یا حتی چند سال) روشن بماند.

بسیار از شرکت‌ها، برای خدمت‌رسانی به مشتریان خود و نیز انجام فعالیت‌های درون‌سازمانی، نیاز به شبکه کامپیوتری و خرید سرور دارند. خدماتی مانند مجازی‌سازی، راه‌اندازی خطوط تلفن اینترنتی، اشتراک‌گذاری فایل، اشتراک‌گذاری دستگاه‌هایی مانند اسکنر و پرینتر، و در نهایت ذخیره‌سازی اسناد و داده‌ها، در گرو نصب و پیکربندی سرور است. شرکت اچ پی یکی از مطرح‌ترین تولید‌کنندگان سرور در جهان است و شرکت‌های بسیاری در دنیا برای خرید سرور، محصولات این شرکت را مدنظر قرار می‌دهند.

استعلام قیمت سرور

مزایای سرورهای hp

قبل از پرداختن به نحوه استعلام قیمت سرور hp، بهر است به مزایای آن اشاره کنیم. شرکت اچ پی، سال‌هاست که به تولید سرورهای مختلف برای کاربردهای گوناگون مشغول است. سرعت بالا و عملکرد فوق‌العاده این سرورها باعث شده است تا فروش بالایی در بازار داشته باشند. مهم‌ترین مزایای خرید سرور hp را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پیشرفته بودن سرورهای hp از نظر فنی
  • توانایی سرورها برای پاسخ به انواع نیازهای شرکت‌ها
  • در دسترس بودن پشتیبانی و منابع راهنمای فراوان برای پیکربندی و استفاده از سرور
  • ساده بودن مدیریت و پیکربندی سرور
  • سرعت پردازش بالا
  • بهبود جریان‌های کاری و کاهش هزینه‌های شرکت به کمک استفاده از سرور hp
  • قابلیت اطمینان بالا
  • وجود محصولات مختلف در همه بازه‌های قیمتی
  • قابلیت تعمیر آسان

کانفیگ سرور hp

بعد از استعلام قیمت سرور و خرید آن، باید به شخصی‌سازی تنظیمات سرور مطابق با نیازهای سازمان  و کاربرانی که به سرور متصل می ‌شوند، اقدام کنید. این کار همان کانفیگ یا پیکربندی سرور است. تنظیمات پیش‌فرض سرور به تنهایی قادر به تأمین امنیت سرور و سایر نیازهای شما نخواهد بود، بنابراین باید تغییرات لازم را در آن‌ها اعمال کنید.

هنگام کانفیگ سرور، کارهایی مانند تخصیص منابع یا به اشتراک‌گذاری آن‌ها، نصب سیستم عامل (معمولاً یکی از دو سیستم عامل ویندوز یا لینوکس)، نصب نرم‌افزارهای موردنیاز، نصب آنتی‌ویروس، پیکربندی فایروال و سایر تنظیمات امنیتی، ساخت حساب‌های کاربری و تنظیم سطوح مختلف دسترسی انجام می‌شود.

استعلام قیمت سرور

نکاتی که باید هنگام خرید سرور hp در نظر بگیرید

برای استعلام قیمت سرور و خرید آن، باید ابتدا یک مدل سرور مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. برای انتخاب سرور مناسب، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • میزان سرویس‌پذیری سرور: بررسی قابلیت‌های مدیریتی سرور نظیر نحوه پیکربندی، نحوه پیدا کردن خطاها و عیب‌یابی، نحوه ارسال هشدارهای امنیتی، مطابق با نیازها.
  • قابلیت گسترش‌پذیری سرور: بررسی امکان اضافه کردن دستگاه‌ها و قطعات جدید به سرور.
  • اندازه و نحوه جایگیری: بررسی اندازه سرور و متناسب بودن آن با فضای نگهداری از سرور و نیز نحوه قرارگیری آن (قابلیت قرار گرفتن به صورت ایستاده یا خوابیده و…).
  • قیمت سرور: استعلام قیمت سرور از منابع معتبر و خرید سرور مقرون به صرفه.
  • خرید از فروشنده‌های معتبر: از فروشنده‌های معتبر که به همراه سرور، گارانتی آن و بسته‌های نرم‌افزاری برای مدیریت سرور نیز عرضه می‌کنند، خرید کنید.
  • میزان در دسترس‌پذیری سرور: در دسترس بودن سرور تا چه اندازه اهمیت دارد؟‌ بعضی از سرورها هنگام نقص یا خرابی نیز می‌توانند تا حدی سرویس دهند. آیا به چنین سروری نیاز دارید یا خیر؟
  • مشخصات سرور: به مشخصاتی نظیر نوع و ظرفیت هارد، میزان حافظه RAM، تعداد پورت‌های شبکه و نوع سیستم عامل، توجه کنید.

تاثیر قیمت دلار بر قیمت سرور hp

نوسانات قیمت دلار، تاثیر مستقیمی روی قیمت کامپیوتر و لوازم مربوط به آن می‌گذارد. سرورهای hp نیز، در خارج از کشور تولید می‌شوند و خرید آن‌ها وابسته به قیمت ارزهای مختلف از جمله دلار است. در بازار پر نوسان ارز و دلار، استعلام قیمت سرور hp از منابع معتبر و خرید آن از فروشگاه‌های باسابقه، اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. صاحب هیچ کسب‌وکاری، علاقه ندارد تا وضعیت نامساعد اقتصادی، سرور hp را به قیمت غیرواقعی و غیرمنصفانه خریداری کند.

نحوه استعلام قیمت سرور hp

برای استعلام قیمت سرور hp و قطعات وابسته به آن، می‌توانید از موتورهای جستجوی قیمت کالا استفاده کنید که در آن، قیمت کالا در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، لیست شده است. شرایط فروش و گارانتی نیز در این فروشگاه‌ها درج شده است.

اما راه بهتر، پیدا کردن یک شرکت معتبر است که خدمات مربوط به فروش و نصب سرور hp را انجام دهد. این شرکت‌ها، بسته به نیاز شما، بهترین مدل سرور hp را پیشنهاد می‌دهند و قیمت روز سرور را نیز می‌توانید از کارشناسان آن‌ها استعلام بگیرید. همچنین پس از خرید نیز، می‌توانید از خدمات آن‌ها برای نصب پیکربندی سرور بهره‌مند شوید.

کلام پایانی

در این مطلب، به مزایای سرور hp و نحوه استعلام قیمت سرور اشاره کردیم که امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.