تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 6:18
کد خبر : 26286

استفاده از خودروی برقی به شرط حمایت‌های دولتی

استفاده از خودروی برقی به شرط حمایت‌های دولتی

زینی گفت: تولید و استفاده انبوه از خودروی برقی تنها به شرط حمایت‌های کارآمد دولتی امکان پذیر است.

به گزارش تیتر داغ: سید شهریار زینی مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، اظهار کرد: از سال های گذشته دانشمندان و محققان ایرانی در زمینه وسایل حمل و نقل عمومی فعالیت داشته اند به طوری که بیش از ۲۰ سال گذشته پیکان برقی را ساختیم همچنین اولین اتوبوس برقی توسط دانشجویان دانشگاه تهران ساخته شد.

وی افزود: هم اکنون نیز انواع خودرو و موتورهای برقی توسط چند شرکت دانش بنیان ایرانی در حال طراحی هستند که یکی از آنها تمام استانداردهای مورد نیاز را دریافت کرده و به مرحله تولید رسیده است.

مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: اولین و مهم ترین مسئله ای که ساخت و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در یک کشور توسعه می دهد، حمایت های دولت است موضوعی که در ایران دیده نمی شود.

زینی ادامه داد: تاکنون هیچ کشوری و هیچ یک از برندهای خودروسازی مطرح در دنیا، بدون حمایت های دولت هایشان به ساخت و استفاده انبوه از وسایل برقی نرسیده اند، بدیهی است که در ایران نیز این مورد باید گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: دولت باید طی چند مرحله از این صنعت به خصوص خودروسازان حمایت کند، در مرحله اول باید ایده پردازان را به خواسته های اولیه خود مانند آزمایشگاه و کارگاه برساند و در ادامه به اندازه نیازشان، به آنها سرمایه اولیه و سرمایه در گردش با شرایط پرداخت آسان برساند.

مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: علاوه بر حمایت های مالی و معنوی، دولت سختگیری های لازم را از شرکت های تولیدکننده خودروهای برقی داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به داشتن استاندارد و کیفیت لازم، قیمت گذاری منصفانه و موظف به تولید تعداد مشخصی از این دستگاه ها در زمان معین اشاره کرد.

زینی افزود: همچنین دولت باید در این راستا از مصرف کنندگان نیز حمایت های لازم را داشته باشد و کمک هزینه برای خرید، سوخت رایگان و خدمات رایگان را داشته باشد  چراکه این حمایت ها رغبت مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر تمام این موارد، هنوز زیر ساخت های لازم در ایران برای استفاده انبوه از وسایل نقلیه برقی وجود ندارد برای مثال ایستگاه های شارژ و دارندگان ایستگاه های شارژ باید از خدماتی مانند برق ارزان قیمت و سهمیه ای نیز بهره مند شوند.

مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: از طرف دیگر باید تفاوت قیمت خودروی احتراقی و برقی در کشور زیاد شود تا افراد جامعه با هزینه بسیار کمتری نسبت به خودروهای سوختی، اقدام به خرید خودروی برقی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.