تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 دی 1401 - 21:57
کد خبر : 93139

استفاده از ساندویچ پانل پلی اورتان در ساخت و ساز 

استفاده از ساندویچ پانل پلی اورتان در ساخت و ساز 

ساندویچ پانل سازه‌ای است که همزمان با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن امکانات به وجود آمده است و موجب تغییراتی درصنعت ساخت‌وساز شده است که از جمله این تغییرات می‌توان به سهولت، کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر از مکان و انرژی اشاره کرد. تغییرات فوق باعث شده‌ که ساندویچ پانل پلی اورتان به شدت

ساندویچ پانل سازه‌ای است که همزمان با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن امکانات به وجود آمده است و موجب تغییراتی درصنعت ساخت‌وساز شده است که از جمله این تغییرات می‌توان به سهولت، کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر از مکان و انرژی اشاره کرد. تغییرات فوق باعث شده‌ که ساندویچ پانل پلی اورتان به شدت در صنعت ساختمان‌سازی تاثیرگذار باشند و از آنها برای بهره‌برداری بهینه استفاده شود.

ساندویچ پانل‌ها به طور کلی در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری قابلیت تولید دارند و برای ساخت آنها از ورق‌ها و فوم‌های مختلفی بهره گرفته می‌شود. در این مطلب قصد داریم یکی از با کیفیت‌ترین انواع ساندویچ پانل‌ها را که برای ساخت آن از فوم پلی اورتان استفاده می‌شود و به همین خاطر با نام ساندویچ پانل پلی اورتان معروف شده است، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

عایق پلی اورتان چیست؟

عایق پلی اورتان یکی از با کیفیت ترین فوم‌های موجود در بازار است که از آن برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌شود و با نام پلی یورتان نیز معروف است. این ماده توسط کشور آلمان ساخته شده است و مقاومت بسیار خوبی در برابر انتقال حرارت دارد و ساندویچ پانل‌هایی که با این ماده ساخته می‌شوند با نام ساندویچ پانل پلی یورتان نامگذاری شده‌اند. به عبارتی دیگر اگر بخواهیم فوم عایق پلی یورتان به طور تخصصی ارزیابی کنیم باید گفت ضریب انتقال حرارتی آن بسیار ناچیز است و توانایی حفظ گرما و سرما را از -۲۰۰ تا +۱۲۰ درجه سانتی‌‌گراد را دارد.

با توجه به این موضوع که فوم پلی یورتان از موادی مانند پلی یول و هیدروکسیل تشکیل شده، خاصیت نسوز بودن دارند و در مقابل آتش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. فوم پلی یورتان به دلیل موادی که برای ساخت آن استفاده شده است به عنوان عایق لوله‌ها و مخازن در صنایع پتروشیمی، داروسازی و همچنین صنایع غذایی کاربرد گسترده‌ای دارند.

انواع ساندویچ پانل پلی اورتان

برای خرید انواع ساندویچ پانل پلی اورتان میتوانید به وب سایت مدرن پانل مرجع فروش این محصول مراجعه کنید

ساندویچ پانل پلی اورتان PUR

در واقع پلی اورتان PUR شناخته شده ترین نوع عایق حرارتی است که در ساندویچ پانل مورد استفاده قرار میگیرد. در تولید ساندویچ پانل های این نوع، از پلی اورتان جامد استفاده می کنند. برای بدست آوردن این فوم عایق، ترکیب های مختلف از جمله پلیول، ایزوسیانات، گاز پف زا و انواع کاتالیست‌ها را با یکدیگر ترکیب می کنند.

شایان ذکر است این پانل در دمای بسیار بالاتر نسبت به سایر پانل ها آتش می گیرد. این ویژگی باعث حفظ جان و مال افراد ساکن خانه ها یا مکان هایی که از این ساندویچ پانل ها استفاده شده است، می شود.

ساندویچ پانل پلی اورتان PIR

این پانل نیز در برابر آتش کاملا مقاوم است. برای ساخت ساندویچ پانل پلی اورتان PIR از پلی ایزوسیانورات استفاده می کنند. این پانل در برابر آتش سوزی، شعله ور نشده در نتیجه از گسترش آتش سوزی جلوگیری می کند.

 

بد نیست از این نکته آگاه باشید که محصولات ساختمانی PIR بسیاری از ملزومات شرکت بیمه در رابطه با مقاومت در برابر آتش را برآورده می کند. در نظر بگیرید که علاوه بر مزیت مهم ضد حریق بودن ساندویچ پانل پلی اورتان PIR، این پانل دارای مزایا و ویژگی های دیگری نیز است که عبارت اند از:

استفاده از ساندویچ پانل پلی اورتان در ساخت و ساز 2

  • جذب رطوبت بسیار پایین
  • عدم جذب باکتری
  • عدم لانه گزینی هرگونه از حشرات

ساندویچ پانل پلی اورتان پاششی

با اینکه ساندویچ پانل پلی اورتان بیشتر با هدف ایجاد مقاومت حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند ولی با این همه حال ساندویچ پانل پلی اورتان پاششی نیز، به دلیل ساختاری که دارد جز ساندویچ پانل پلی اورتان حساب شده ولی بیشتر با هدف عایق صدا مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت دریافت قیمت ساندویچ پانل به وب سایت مجموعه مدرن پانل مراجعه کنید.

با اینکه مقاومت گرمایی این پانل در مقایسه با دو نمونه PUR و PIR کم تر است ولی با این همه حال ازعایق حرارتی بالایی نیز برخوردار است. این نوع از ساندویچ پانل پلی اورتان پاششی از ترکیب دو ماده شیمیایی تشکیل شده و مایع شکل می باشد.  از این نوع پانل ها در سالن هایی مانند سینما که نیاز به عایق صدا است، استفاده می کنند.

استفاده از ساندویچ پانل پلی اورتان در ساخت و ساز 3

پلی‌اورتان برای چه مواردی استفاده می شود؟

انواع مختلفی از پلی‌اورتان وجود دارد که عبارت انداز:

انعطاف پذیر: برای حالت دادن آستر و کف کفش، لاستیک، تشک، صندلی ماشین و غیره بکار برده میشود.

سفت : برای عایق در ساندویچ پانل ( سقفی ، دیواری و…) ، مصالح ساختمانی ، پایداری ستون ها در ساختمان ها، قطعات خودرو و غیره استفاده میشود.

مایع : به عنوان ضد آب ، برای پوشش ها و درزگیرها، در کارهای DIY برای جلوگیری از نشتی، ایجاد پرکننده، تراز کردن دیوارها، جلوگیری از خوردگی فلزات و غیره کار برد دارد.

همچنین ناگفته نماند سودمند بودن پلی‌اورتان به نوعی که دارد وابسته است.

مزایای ساندویچ پنل پلی اورتان

  • وزن بسیار پایین داشته و سبک وزن هستند
  • مایعات را به خود جذب نمیکنند و ضد آب هستند
  • دوام و عمر بالایی دارند
  • به دلیل مصرف پایین انرژی در فرایند تولید آن هزینه تمام شده به شدت پایین می آید
  • عدم خوردگی توسط حشرات و مقاوم در برابر آب و آتش
  • تنوع زیاد و مشتری پسند بودن سآندویچ پانل
  • نصب و راه اندازی آسان

مدرن پانل با بیش از ۱۰ سال فعالیت در زمینه عرضه انواع ساندویچ پانل، اتاق حمل بار، تریلر و انواع کانکس، عنوان بزرگترین و معتبرترین تولید کننده ساندویچ پانل را از آن خود کرده است.

در صورتی که تمایل دارید در مورد قیمت ساندویچ پانل‌های مدرن پانل اطلاعات بیشتری کسب نمایید می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و به این ترتیب می‌توانید در کمترین زمان ممکن نسبت به تهیه ساندویچ  پانل پل اورتان اقدام نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.