تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 7:23
کد خبر : 18852

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا

شانه ساز گفت: تا کنون دولت، تامین کننده واکسن وارداتی بوده است و حالا نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در مورد واگذاری واردات واکسن  به بخش خصوصی گفت: علاوه بر دولت، از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده می‌کنیم و این سیاست وزارت بهداشت است.

شانه ساز افزود: علاوه بر امکاناتی که در بخش دولتی، وزارت خارجه، سفارتخانه‌ها و خود وزارت بهداشت و هیئت امنا، داریم؛ با توجه به صرفه جویی ارزی، فراخوانی گذاشته ایم تا بتوانیم از ظرفیت بخش‌های خصوصی که توانایی و ارتباط و امکانات مورد نیاز را دارند و می‌توانند میزانی از واکسن‌های باکیفیت در کشور را تامین کنند، استفاده کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور در مورد خریداری واکسن توسط وزارت بهداشت از بخش خصوصی و تزریق به مردم، گفت: قبل از تزریق، باید مدارک و مستندات قانون‌مند طبق قوانین و مقررات سازمان غذا و دارو، بررسی شود. کسی نمی‌تواند واکسنی را به ایران بیاورد و بدون مدارک و مستندات کافی، آن را ثبت کند.

او بیان کرد: تمام مراحل، از مرحله ورود تا مرحله مصرف واکسن در سامانه تیتک ثبت می‌شود و محل تزریق نیز مراکز بهداشتی درمانی وابسته به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هستند.

شانه ساز افزود: هر آن چه از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسنی که تا کنون وارد ایران شده را دولت و وزارت خارجه تامین کرده است، ولی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بر اساس ماده ۴۴ قانون اساسی، همیشه سرلوحه کار ما بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو  در مورد میزان جوابگو بودن تولیدات داخلی واکسن برای مردم، افزود: واقعیت این است که می‌دانیم باید اصل نیاز کشور را از طریق تولید داخل تامین کنیم، منتها تا تکمیل شدن فاز سه مطالعات بالینی، ما در این مقطع خلاءهایی داریم که آن را با واردات جبران می‌کنیم، ولی مطمئن هستیم که بخشی از نیاز کشور باید از طریق تولید داخل تامین شود.

شانه ساز افزود: تولید واکسن نیز یک پروسه زمان بر است. برای مثال واکسن فخرا به یک زمان حداقل دوسه ماهه برای تکمیل مطالعات در فاز یک و دو و سه نیازمند است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.