تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 9:17
کد خبر : 99015

استقبال بایدن از تصویب لایحه افزایش سقف بدهی در مجلس نمایندگان

استقبال بایدن از تصویب لایحه افزایش سقف بدهی در مجلس نمایندگان

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از تصویب لایحه افزایش سقف بدهی در مجلس نمایندگان این کشور، از مجلس سنا خواست هر چه سریعتر این لایحه را تصویب کند.

به گزارش تیتر داغ؛ جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از تصویب لایحه افزایش سقف بدهی دولت آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور استقبال کرد.

جو بایدن در این خصوص گفت: تصویب لایحه افزایش سقف بدهی و کاهش هزینه در مجلس نمایندگان آمریکا، گامی قاطع برای جلوگیری از وقوع نخستین «نکول بدهی» یعنی پایان منابع مالی دولت آمریکا برای پرداخت صورت حساب‌های خود است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: از مجلس سنا می‌خواهم هر چه سریع‌تر لایحه افزایش سقف بدهی را تصویب کنند تا من نیز بتوانم آن را تصویب کنم و به قانون تبدیل شود.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه توافقی را که بین «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای افزایش سقف بدهی این کشور قبل از ضرب‌الاجل «نکول بدهی» در ۵ ژوئن به دست آمده بود، تصویب کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با ۳۱۴ رأی موافق در مقابل ۱۱۷ رأی مخالف قانون موسوم به «قانون مسئولیت مالی» را تصویب کردند. این لایحه اکنون قرار است به مجلس سنا ارسال شود، جایی که از حمایت «چاک شومر» رهبر اکثریت و «میچ مک کانل» رهبر اقلیت این مجلس برخوردار است.

توافقی که بین بایدن و مک کارتی حاصل شد، شامل افزایش سقف بدهی ایالات متحده آمریکا به مدت دو سال در ازای اصلاحات مالی محدود، مانند بازپرداخت پول‌های خرج نشده مقابله با ویروس کرونا و حذف بخشی از بودجه خدمات درآمد داخلی است.

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.