تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 10:39
کد خبر : 20119

استقبال بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق از طرح «نشان‌ایرانی ۲»

استقبال بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق از طرح «نشان‌ایرانی ۲»

نشان ایرانی طرحی خلاقانه و در راستای حمایت از رونق تولیدات ایران‌ساخت است که توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را به جامعه شناساند.

به گزارش تیتر داغ؛ طرح نشان ایرانی، سال ۱۳۹۸ و در نخستین گام نخست خود با هدف معرفی دستاورد‌ها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و صنعتی آغاز به کار کرد. این طرح نوآورانه در گام دوم خود تحت عنوان «نشان ایرانی ۲» با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شرایط موج‌های پی در پی کرونا و وضع نامساعد اقتصادی با موج استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و مخترعان روبه‌رو شد.

استقبال ۵۹۶ شرکت

محمدعلی قندهاری‌نیا مدیرعامل یک موسسه فرهنگی مطبوعاتی با بیان این‌که طرح نشان ایرانی با استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان زیست‌بوم فناوری و نواوری مواجه شد و به همین دلیل وارد گام دوم شد، افزود: ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری و موسسه ما این اقدام را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت رسانه‌ها از کالا‌های تولید داخلی کلید زدند و خوشبختانه اثربخش افتاد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

او با اشاره به مشارکت بیش از ۵۹۶ شرکت در نشان ایرانی ۲ ادامه داد: ثبت نام طرح «نشان ایرانی ۲» از پنجم بهمن ماه آغاز شد و تا روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ ادامه داشت. با بررسی مدارک ارسالی و دعوت فعالان دانش‌بنیان، خلاق و مخترعان، گفتگو‌ها برای تولید محتوا از نیمه دوم بهمن‌ماه سال ۹۹ آغاز شد و همچنان در جریان است.

رسانه در خدمات معرفی توانمندی‌های ایران ساخت

به گفته قندهاری، روزانه به طور میانگین ۳ تا ۴ شرکت و مخترع معرفی می‌شود و تا کنون توانمندی‌ها و دستاورد‌های ۱۸۴ فعال زیست‌بوم نوآوری و فناوری در مسیر ترویج، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی قرار گرفته است.

قندهاری‌نیا با اشاره به سهم بالای مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در طرح نشان ایرانی ۲ افزود: ۵۷ درصد شرکت دانش‌بنیان، ۳۷ درصد خلاق، ۶ درصد مخترعان در این طرح حضور یافتند.

قندهاری نیا از مشارکت فعالان دانش‌بنیان، خلاق و فناور تهرانی به عنوان یکی از فعال‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور در طرح نشان ایرانی ۲ گفت و افزود: استان تهران با ۳۵۳ شرکت‌کننده، اصفهان با ۳۶ و خراسان رضوی با ۳۵ شرکت در نشان ایرانی ۲ به ترتیب بیش‌ترین سهم را در طرح نشان ایرانی ۲ داشتند.

حمایت ۵۴ میلیارد ریالی برای معرفی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری

مدیرعامل این موسسه فرهنگی مطبوعاتی با اشاره به نحوه فراخوان شرکت‌ها و مخترعان برای مشارکت در این طرح بیان کرد: موشن گرافی ۶۰ ثانیه‌ای برای انتشار در رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های شهری با محوریت معرفی طرح تولید و روزانه ۲ نوبت در شبکه‌های استانی پخش شد که مخاطبان با مشاهده آن‌ها از نحوه و مقررات ثبت نام آگاه شدند.

او پادکست معرفی طرح نشان ایرانی ۲ را یکی دیگر از محصولات تبلیغی برشمرد و گفت: این پادکست‌ها که برای پخش در شبکه‌های رادیویی تولید شده بود در سطح وسیعی توزیع و منتشر شد و شبکه‌های رادیویی به انتشار این محتوا برای آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان با طرح پرداختند.

قندهاری‌نیا با اشاره به انتشار پوستر تبلیغاتی طرح نشان ایرانی در ۲۳ استان کشور بیان کرد: از دیگر روش‌های تبلیغات برای این طرح ارسال پیامک‌های سازمانی از ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

او گفت: برای این‌که مخاطبان بتوانند ارتباط مستمر و راحتی را با طرح نشان ایرانی برقرار کنند سایت نشان طراحی و در دسترس قرار گرفت و بارگذاری شد. یکی از ابزار‌های تبلیغی طرح نشان ایرانی تولید فلش بنر تبلیغی و توزیع در بین رسانه‌های مختلف بود. در طرح نشان ایرانی تاکنون معادل بیش از ۵۴ میلیارد ریال آگهی منتشر شد که برابر با ۴۴۱۶ کادر روزنامه و ۱۸۴ بنر در فضای مجازی است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.