تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 7:42
کد خبر : 8986

اصنافی که پروتکل بهداشتی رعایت نکنند، تعطیل می شوند

اصنافی که پروتکل بهداشتی رعایت نکنند، تعطیل می شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: همه اصناف و مراکز صنعتی برای فعالیت خود باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام و مجوز بازگشایی بگیرند، در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

به گزارش تیر داغ ؛با اشاره به اینکه نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و اصناف با حساسیت بیشتر صورت می گیرد،گفت: شهرستان بندرعباس با توجه به گستردگی اصناف در حوزه های مختلف، فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط کار در واحدهای صنفی اجرا می شود.
وی با اشاره اینکه متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی باید به سایت وزارت بهداشت، به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند، افزود: مدیران و متصدیان واحدهای صنفی  و صنعتی، باید اطلاعات خودشان شامل کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی خود را وارد کنندو تعهد دهند که مقررات بهداشتی را رعایت می کنند و می توانند با رعایت شرایط بهداشتی فعالیت خودشان را منطبق کنند.
میرزاده ادامه داد: مالکان و مدیران واحدهای صنفی و صنعتی که تعهدنامه وزارت بهداشت را امضا می کنند، متعهد به اجرای پروتکل ها هستند. نیروی انتظامی، تعزیرات، بازرسان اتاق اصناف و…  بر کار این مراکز نظارت دارند و در صورت تخلف واحدهای متخلف بدون هیچ تعارفی پلمب می شوند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس یادآور شد: در شرایط موجود و با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا ، اصناف و مراکز صنعتی که می توانند فعالیت خود را داشته باشند باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و مجوز فعالیت بگیرند در غیر این صورت مجوز فعالیت نخواهند داشت.
میرزاده افزود: مقررات بهداشتی اصناف همگی با توجه به شرایط روز به روزرسانی شده است و توسط وزارت بهداشت ابلاغ می شوند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس ادامه داد: خرید تجهیزات لازم حفاظتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز به عهده کارفرماها و مدیران اصناف و مراکز شغلی است.
وی خاطرنشان کرد:کارشناسان سلامت محیط مرکزبهداشت شهرستان بندرعباس برعملکرد مراکز شغلی در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل در کنار سایر ناظران دولتی نظارت می کنند و با متخلفان برخورد خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تصریح کرد: فاصله گذاری اجتماعی  این امکان را به وجود آورده است که واحد صنفی یا صنعتی در راستای ارائه خدمت هم باید سلامت خود و مشتریان را تامین کند و هم فعالیت اقتصادی شان را بتوانند انجام دهند.

منبع ؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.