تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 12:07
کد خبر : 27394

اطلاعیه «قاتل و وحشی» با سوابق آن در جشنواره فیلم فجر همخوانی ندارد

اطلاعیه «قاتل و وحشی» با سوابق آن در جشنواره فیلم فجر همخوانی ندارد

اطلاعیه «قاتل و وحشی» با سوابق آن در جشنواره فیلم فجر همخوانی ندارد بر اساس آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر؛ «قاتل و وحشی» امکان حضور در جشنواره چهلم را نخواهد داشت. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته روابط‌ عمومی فیلم «قاتل و وحشی» با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که این

اطلاعیه «قاتل و وحشی» با سوابق آن در جشنواره فیلم فجر همخوانی ندارد

بر اساس آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر؛ «قاتل و وحشی» امکان حضور در جشنواره چهلم را نخواهد داشت.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته روابط‌ عمومی فیلم «قاتل و وحشی» با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که این فیلم برخلاف آنچه که دبیر جشنواره مبنی بر عدم امکان حضور این فیلم در جشنواره بیان داشته، می‌تواند در چهلمین جشنواره فیلم فجر شرکت کند و حتی اشاره به امکان شکایت از وی را نیز مطرح کردند.

امروز دبیرخانه جشنواره در اطلاعیه‌ای اظهارات این فیلم را خلاف واقع توصیف کرده و گفته است که «بر اساس بند هفت آئین‌نامه جشنواره، فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» امکان حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر را (به دلیل عدم تطابق با آئین‌نامه جشنواره) ندارد». روابط عمومی فیلم در بیانیه خود از تطابق شرایط فیلم با قوانین آئین‌نامه خبر داده در حالی که دبیرخانه جشنواره می‌گوید این تطابق با بندهای آئین‌نامه درباره فیلم «قاتل و وحشی» وجود ندارد.

در بند هفت آیین‌نامه چهلمین جشنواره فیلم فجر آمده است: «به عنوان قاعده کلّی، جشنواره فیلم فجر، فقط فیلم‌هایی را که حداکثر در سالِ پیش از برگزاری جشنواره تولید شده و قبلاً به جشنواره ارائه نشده باشد، می‌پذیرد. بنابراین، کلیه فیلم‌های متقاضی شرکت در هر یک از بخش‌های رقابتی، باید از سال ۱۳۹۹ به بعد تولید شده و در دوره‌های‌ گذشته جشنواره نیز مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته باشند.»

اینها همان شرایطی است که روابط عمومی فیلم مدعی است لحاظ کرده و خصوصاً مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته است اما دبیرخانه جشنواره بر اساس مستندات خود می‌گوید که فیلم آقای حمید نعمت الله این شرایط را لحاظ نکرده است: این فیلم پیش از سال ۱۳۹۹ تولید شده، فرم شرکت در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده، مورد بازبینی هیأت‌ انتخاب قرار گرفته و صورتجلسه آن به امضای هفت عضو هیأت انتخاب دوره سی و هشتم رسیده است.

لذا برخلاف فضاسازی رسانه‌ای صورت گرفته، با توجه به آیین‌نامه جشنواره، فیلم «قاتل و وحشی» از نظر قانونی امکان حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را نخواهد داشت.

دبیرخانه همینطور اعلام کرده که سند ارائه و بازبینی فیلم مذکور در جشنواره سی و هشتم فجر را منتشر خواهد کرد.

تأمل در پیشنهادی درباره توزیع بلیت‌های جشنواره فجرکارگردان سیمرغ: جناح‌بندی‌های سیاسی نسل اول فیلمسازان دفاع مقدس را ‌پراکنده کرد +فیلمحرکت "چپ راست" پدرخوانده‌های سینما در مسیر تعامل فیلمسازان با سازمان سینمایی

انتهای پیام/

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.