تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 9:38
کد خبر : 35145

افت سرانه مصرف، تولید مرغ را ۳۵ درصد کاهش داد

افت سرانه مصرف، تولید مرغ را ۳۵ درصد کاهش داد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از کاهش جوجه ریزی در ماه های اخیر خبر داد و گفت : تقاضا برای مرغ به شدت کاهش یافته است.

به گزارش تیتر داغ؛ حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل سراسری اتحادیه مرغداران گوشتی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: مازاد تولید و عدم کشش بازار بواسطه کاهش شدید سرانه مصرف که زنگ هشدار مهم برای امنیت غذایی و حفظ سلامت جامعه است، باعث کاهش قیمت مرغ در بازار و زیان سنگین تولید کنندگان شده و به تبع این کاهش مصرف و زیان مرغداران، میزان تولید مرغ هم حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی در مورد نقش پشتیبانی در جمع آوری مرغ مازاد و جلوگیری از زیان مرغداران گفت: دستور العمل ها و ضوابط اجرایی خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام مورد رضایت تولیدکنندگان نیست چرا که خرید مرغ توسط این شرکت به صورت منجمد انجام می‌شود و تا زمانی که به صورت زنده و گرم نباشد نمی‌تواند مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

وی با بیان این که جمع آوری مرغ مازاد مخصوصاً در استان‌های پر تولید شمالی سرعت لازم را ندارد، اضافه کرد: میزان جوجه ریزی در خرداد ماه حدود ١٠۶ میلیون قطعه بوده اما در تیر به ٩٢ میلیون قطعه رسیده و در ماه جاری نیز کمتر از ٩٠ میلیون قطعه خواهد بود.

وی افزود: به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم که طی یک هفته تا ١٠ روز آینده افت قیمت مرغ متوقف شود و بعد از آن قیمت به سوی منطقی شدن، پیش برود تا تولیدکنندگان تا حدودی از این شرایط زیان خارج شوند.

این فعال صنفی از شرکت پشتیبانی امور دام خواست خرید مرغ مازاد را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد تا تولیدکنندگان متحمل زبان‌های سنگین نشوند.

اسدالله نژاد ادامه داد: در غیر این صورت تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج می‌شوند و تولید مرغ در کشور دچار چالش جدی خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.