تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 12:48
کد خبر : 103032

افزایش انتظار مدال‌آوری شطرنج در بازی‌های آسیایی بعد از جام‌جهانی

افزایش انتظار مدال‌آوری شطرنج در بازی‌های آسیایی بعد از جام‌جهانی

مدیر تیم های ملی شطرنج تاکید دارد که عملکرد شطرنجبازان در جام جهانی باکو انتظار مدال آوری آنها در بازی های آسیایی را بیشتر کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ علیرضا شفیعی با اشاره به پایان کار نمایندگان ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ باکو گفت: جام جهانی، رویدادی است که در بالاترین سطح آن هم به صورت حذفی برگزار می‌شود و به همین دلیل در هر دور خیلی از بهترین‌های شطرنج مجبور به کنار رفتن از مسابقات می‌شوند.

وی عملکرد نمایندگان ایران در این رقابت‌ها را مورد تمجید قرار داد و گفت: بردیا دانشور با تنها ۱۷ سال سن در باکو خود را به دنیا شناساند. البته او اخیراً با نایب قهرمانی در آسیا نشان داد که در شطرنج ایران استارت ظهور یک استعداد خاص زده شده است اما در باکو توجه شطرنج جهان را به خود جلب کرد به خصوص با باختی که به سوپر استاد بزرگ روسیه در دور دوم مسابقات تحمیل کرد.

مدیر تیم‌های ملی شطرنج با یادآوری اینکه پرهام مقصودلو به عنوان آخرین ایرانی و در پایان دیدارهای تکمیلی برابر مدافع قهرمانی از جام جهانی کنار رفت، خاطرنشان کرد: پرهام می‌توانست از مرحله چهارم هم صعود کند اما حریف لهستانی‌اش کم قدرتی در شطرنج جهان ندارد. همین اینکه او مدافع عنوان قهرمانی است، کافی است برای اثبات قدرت و بزرگی‌اش. با این حال پرهام اجازه نداد این مرحله از مسابقات را به راحتی پشت سر بگذارد.

شفیعی به عملکرد سید محمد امین طباطبایی که در دور گذشته جام جهانی تا جمع هشت بازیکن برتر پیش رفته بود اما در باکو خیلی زود حذف شد، اشاره کرد و گفت: درخشش طباطبایی در دوره پیشین جام جهانی فوق العاده بود اما در این دوره نتوانست به این مرحله برسد. این موضوع اما دلیلی بر کم کاری یا عملکرد ضعیف طباطبایی نیست. جام جهانی شطرنج در حالی در باکو در حال پیگیری است که خیلی از بزرگان این رشته حذف شده اند. طباطبایی هم یکی از آنها بود.

افزایش انتظار مدال‌آوری شطرنج در بازی‌های آسیایی بعد از جام‌جهانی

بردیا دانشور از بهترین‌های شطرنج ایران در جام جهانی باکو بود. او در دور دوم «الکساندرگریشوک» سوپر استاد بزرگ روسیه را حذف کرد

وی تصریح کرد: در کل انتظار نداشتیم شطرنجبازان‌مان از حضور در جام جهانی باکو به سکو و مدال برسند. همینکه چند مرحله صعود داشتند و نتایج خوبی هم برابر بزرگان این رشته کسب کردند برای‌مان رضایت بخش است. با همین عملکرد انتظارمان برای مدال آوری در بازی‌های آسیایی بیشتر شده است.

مدیر تیم‌های ملی شطرنج با یادآوری اینکه ایران با پنج نماینده در بخش مردان و یک نماینده در بخش بانوان در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: تمرینات مبینا علی نسب آغاز شده است. شطرنجبازان ایران هم که درگیر جام جهانی باکو بودند به زودی تمرینات شأن را از سر می‌گیرند.

شفیعی در مورد طرح فدراسیون شطرنج برای جذب مربی خارجی به صورت آنلاین گفت: طرح خوبی است اما اجرای آن نیازمند شرایط زیادی است که مسائل مالی بخشی از آن به حساب می‌آید. در کل فرصت زیادی تا بازی‌های آسیایی باقی مانده و اینکه برای همین فرصت کوتاه با یک مربی به توافق برای همکاری برسیم خیلی ساده نیست. در هر صورت پیگیر هستیم تا شطرنجبازان با بهترین شرایط عازم هانگژو شوند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.