تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 11:47
کد خبر : 20901

افزایش سطح آگاهی جامعه در پارک‌های فناوری

افزایش سطح آگاهی جامعه در پارک‌های فناوری

یک فعال فناور گفت: افزایش تعداد پارک‌های علم و فناوری در کشور منجر به بالارفتن سطح آگاهی جامعه می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ علی وکیلی، مدیرعامل یک پارک علم و فناوری، در خصوص اهمیت افزایش تعداد این پارک ها در داخل کشور اظهار کرد: محصول ما یک پارک علم و شهربازی علمی است که خانواده ها، دانش‌آموزان و حتی دانشجویان در این محیط در قالب بازی، آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند و مطالب جدیدی را تجربه می‌کنند و در نهایت به اطلاعات عمومی و علمی آن‌ها افزوده می‌شود.

او افزود: در واقع مهم‌ترین کار این مراکز علمی، استعداد یابی و علاقه سنجی بازدیدکنندگان بخصوص دانش آموزان خواهد بود. در پارک علم و فناوری بعد از بازدید، یک سری داده‌ها و اطلاعات از بازدیدکنندگان گرفته می‌شود که در نهایت با تحلیل آن‌ها استعداد‌های افراد و علایقشان مشخص می‌شود.

توکلی تصریح کرد: پارک‌های علمی در تمام شهر‌های دنیا وجود دارند و حتی در داخل کشور هم نمونه‌های از آن در باغ علم و باغ کتاب وجود دارد. مشتریان ما معمولا سرمایه‌گذاران، شهرداری‌ها و افراد تصمیم‌گیر در هیئت دولت هستند تا از طریق سرمایه گذاری، حمایت‌های مالی و معنویی به ترویج هرچه بیشتر این پارک‌ها با موضوعات مختلف در داخل کشور بپردازند.

او بیان کرد: تا به امروز موفق به تولید یک پارک علم و فناوری کاملا مجزا و صادرات آن به عراق شده ایم که در حوزه علوم فیزیک، نجوم و فضا فعالیت داشته است. تمام محصولات به کار رفته در این پارک، فضاسازی، گرافیک محیطی و بازی‌های طراحی شده در آن کاملا بومی و متناسب با فرهنگ کشور و آموزش عالی کشور عراق بوده است.

این فعال فناور درباره ارزآوری این پارک‌ها گفت: تولید این پارک‌ها به نوعی خدمات فنی و مهندسی محسوب می‌شوند. بعد از صادرات، نصب و آموزش نحوه استفاده از وسایل به کاررفته در پارک، برعهده خودمان است که در برابر این خدمات ارائه شده، دریافتی‌های خواهیم داشت. تمام وسایل و تجهیزات بازی به کار رفته در پارک‌های داخل کشور تولید بومی هستند، این امر نه تنها منجر به خودکفایی ما در این زمینه شده است بلکه تا حدی می‌تواند از خروج ارز از کشور برای واردات این محصولات، پیشگیری کند.

او تصریح کرد: افزایش تعداد پارک های علم و فناوری در سطح کشور نه تنها به ارتقاء نظام یادگیری منجر می شود بلکه با علاقه‌مند کردن افراد به علم و فناوری و بالارفتن سطح آگاهی جامعه، می‌توان جامعه باسوادتری داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.