تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 - 9:16
کد خبر : 1835

افزایش مصرف گل در دانش آموزان

افزایش مصرف گل در دانش آموزان

روانشناسان معتقدند که نبود مرجع جامع در وزارت آموزش و پرورش برای مقابله با اعتیاد در بین دانش آموزان سبب رشد مصرف مواد مخدر در بین آنها بوده است.

به گزارش تیتر داغ ؛ نام ماده مخدر گل نام فریبنده ای است و شاید یکی از دلایل مصرف گل در بین دانش آموزان و جوانان نام فریبنده آن باشد. ماده مخدر گل از گیاه شاهدانه تهیه می شود و نام های مختلفی در فرهنگ های مختلف دارد مانند ماری جوانا، گرس، علف و وید و در ایران از گذشته به بنگ و حشیش معروف بوده است و اخیراً نوعی که رواج زیادی پیدا کرده است از نظر ظاهری به ماریجوانا شباهت دارد و به نام گل مشهور شده است. این ماده گیاهی است و از دانه های شاهدانه به روش های مختلف گرفته می شود.

مصرف گل

مصرف گل در بین دانش آموزان 

مهرداد عزیزی روانشناس بالینی و استاد دانشگاه خوارزمی تهران درباره مصرف گل در بین دانش آموزان به خبرنگار حوزه سلامت تیتر داغ گفت:دانش‌آموزان در رابطه با مواد مخدر، افسردگی، خودکشی و اختلال‌های روانی و رفتاری، ‌رویکرد پیشگیرانه داشته باشند. عزیزی از کمبود قابل توجه مشاور و مربی بهداشتی در مدارس خبر داده و خواهان صدور مجوز نیروی مشاور برای آموزش و پرورش شده است.

 

سن مصرف سیگار در بین دانش آموزان 

دکتر عزیزی درباره سن مصرف سیگار بیان کرد: سن مصرف تفننی سیگار ۱۴ تا ۱۵ سالگی است اما اگر اعتیاد باشد به ۱۷ تا ۱۸ سال هم می‌رسد. علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته هنوز به نقطه درست و مطمئن نرسیده‌ایم و بعضا دانش‌آموزانی دستگیر می‌شوند که خطرناک هستند.

دسترسی آسان دانش آموزان به مواد مخدر

وی درباره دلایل افزایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر همچون گل می‌گوید: موضوع اول ژنتیک و بحث وراثت است. همان‌طور که ژنتیک موجب می‌شود که افراد به دیابت یا چاقی مبتلا شوند درباره اعتیاد هم این موضوع به لحاظ علمی ثابت شده است. موضوع بعدی بحث روحی روانی نوجوان است.

عزیزی خاطر نشان کرد: اگر نوجوانی مشکل روحی داشته باشد مثلا افسرده باشد و یا اضطراب داشته باشد احتمال گرایشش به سمت مواد مخدر بیشتر می‌شود. مساله دیگر هم عوامل خانوادگی است.

پدر و مادر معتاد و یا طلاق موجب می‌شود تا نوجوان علاقه‌مند به استفاده مخدر باشد.از سوی دیگر عوامل مهم خانوادگی مثل پدر و مادر سختگیر و یا پدر و مادر بی‌توجه هم نقش مهمی در این موضوع دارند. باید بگویم در اعتیاد دانش‌آموزی گروه دوستی و خانواده بسیار تاثیرگذار است.

پیدا کردن مواد مخدر برای دانش‌آموزان بسیار بسیار آسان شده است. شما به هر پارکی مراجعه کنید می‌توانید ساقی پیدا کنید که ماده مخدر داشته باشد. دانش‌آموزان راحت این افراد را شناسایی می‌کنند. البته در کنار آسان‌بودن این مواد بسیار ارزان قیمت هم هستند. هر چه مواد ارزانتر باشد دانش‌آموزان راحت‌تر می‌توانند آن را خریداری کنند

 

گرداورنده: خبرنگار تیتر داغ 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.