تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 5:53
کد خبر : 35740

افزایش ورود اتباع خارجی مسلمان به کشور

افزایش ورود اتباع خارجی مسلمان به کشور

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه آمار ورود اتباع خارجی مسلمان به کشور در حال افزایش است، گفت: امیدواریم با آرامشی که در روزهای آینده در عراق برقرار می‌شود مرزها به روز زوار باز شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم هرچه سریع‌تر دستگاه ایکس در تمامی مرزهای کشور مستقر شود، گفت: هشت نفر از اشرار مسلح به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و در مرزبانی آذربایجان غربی که با نیروهای ما درگیری مستقیم داشتند به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: امسال کشف و ضبط ۱۳ میلیون لیتر سوخت را داشتیم که ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در نقاط صفر مرزی دستگیر شدند، گفت: برخی از اتباع غیرمجاز کودک بودند که ز آنها به همراه حانواده‌هایشان در شهرهای مرزی و موکب‌ها پذیرایی و به کشورهایشان بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به تدابیر امنیتی ایام اربعین در مرز ایران و عراق گفت: برای مراسم اربعین همه زیرساختار را فراهم کردیم اما از دیشب ناآرامی‌ها و درگیری‌ها به بسته شدن مرزها منجر شده است. آمارها نشان می‌دهد ورود و خروج اتباع ایرانی و اتباع خارجی که مسلمانان کشورهای دیگر هستند نیز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: امیدواریم با آرامشی که در کشور عراق در آینده‌ای نزدیک و حتی در دو روز آینده یا ساعات آینده برقرار می‌شود در شش مرز ایران و عراق امکان تردد زائرین فراهم شود. دو مرز تمرچین و باشماق امسال برای اولین بار راه اندازی شده است و در مرز سومار هم امکانات لازم برای تردد تدارک دیده شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه از مرزهای افغانستان و پاکستان زوار وارد کشور می‌شوند، گفت: ما ۶ مرز با عراق داریم اما تمامی مرزها در خدمت زائران بوده و مجموعه مرزبانی کشور برای مراسم اربعین در آمادگی صددرصدی هستند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانان آخرین افراد بدرقه کننده زائران اربعین هستند؛ گفت: امیدواریم صدا و سیما و رسانه‌های کشور از لحظات شیرین زیارت اربعین مستندسازی تهیه کنند و نشان دهند که مردم خونگرم ایران تا چه میزان نسبت به اهل بیت ارادت دارند و روابط خوبی با مجموعه مرزبانی کشور دارند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.