تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 8:59
کد خبر : 9235

افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی سه بیمارستان ابهر

افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی سه بیمارستان ابهر

فرماندار ابهر از افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی سه بیمارستان امدادی، الغدیر و امید ابهر خبر داد

به گزارش تیتر داغ ؛وجیه‌الله نوروزی صبح امروز (۱۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که با شیوع کرونا در استان، جمعیت هلال‌احمر ابهر در تب‌سنجی و غربال‌گری فعالانه ورود کرد، افزود: در این راستا ۳۵ نفر از داوطلبان هلال‌احمر آموزش‌های مورد نیاز تب‌سنجی و غربال‌گری سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر کسب و در پست‌های بازرسی سلامت در پنج مبدا ورودی و خروجی شهرستان مستقر و اقدام به غربال‌گری کردند.

وی به تجهیز و آماده‌سازی نقاهت‌گاه بیماران کرونایی ابهر اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر این شهرستان در خصوص تامین اقلام و وسایل مورد نیاز برای این مرکز در کنار ستاد مردمی خوب عمل کرد.

نوروزی با بیان این‌که مسئولیت پشتیبانی نقاهتگاه در این شهرستان بر عهده هلال‌احمر بود، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر از منابع استانی، شهرستانی و خیرین در تامین نیازهای اولیه نقاهت‌گاه اقدامات قابل توجهی انجام داد و از ظرفیت داوطلبان در ارائه خدمات به بیماران نیز کمک بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در ابهر تعداد کل افراد بستری شده تا اواسط اردیبهشت ۲۷۷ نفر بود که تعداد افراد بستری ۲۶ نفر است، افزود: جمع کل موارد مثبت کرونا در شهرستان تا اواسط اردیبهشت ۲۹۱ بوده است و تعداد بستری در بیمارستان‌ها نیز ۹۷ نفر و درمان سرپایی ۱۹۴ نفر است.

نوروزی، تعداد نمونه‌گیری سرپایی را ۹۴۴ نفر بیان کرد و ادامه داد: موارد مثبت فوتی ۱۱ نفر، خانوارهای بررسی شده در خصوص ابتلا به کرونا ۱۴۶۸ نفر و بیمارانی که اطرافیان آن‌ها مورد تست قرار گرفته‌اند نیز ۱۱۶۱ نفر و تعداد موارد منفی فوتی نیز ۲۹ نفر در سطح شهرستان ابهر بوده است.

وی با بیان این‌که همه بیماران کروناویروس با همت پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان‌های امید، الغدیر و امداد شهرستان درمان و بهبود یافته‌اند، یادآور شد: هیچ بیمار کرونایی از ابهر به سایر شهرستان‌های استان برای مداوا مراجعه و بستری نشده است.

نوروزی به ساماندهی مشارکت‌های مردم و کمک خیرین شهرستان ابهر برای مبارزه با این بیماری نیز اشاره کرد و گفت: با حمایت اعضای شورای تامین حساب کمک‌های مردمی متمرکز شد که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های برای تجیهز نقاهت‌گاه جمع‌آوری شده است.

فرماندار شهرستان ابهر ادامه داد: نظارت و بازرسی بر شرکت‌های تولیدی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر فعالیت ۶۰۰۰ واحد تجاری و ۱۷ پاساژ همچنان ادامه دارد.

فرماندار ابهر از افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی در بخش‌های مختلف و آی.‌سی.‌یو در بیمارستان‌های امید، الغدیر و امدادی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم برای افزایش ظرفیت بیمارستان برای مداوای بهتر بیماران مبتلا به کرونا محقق شد.

منبع ,ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.