تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 6:09
کد خبر : 15788

افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران

افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: مهاجرت پرستاران ایرانی به سایر کشورها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار ایران، با اشاره به موضوع مهاجرت پرستاران به کشور‌های خارجی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل نبود وضعیت مناسب برای شغل پرستاری مانند نبود حقوق، سختی کار به دلیل کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی؛ برخی از پرستاران اقدام به مهاجرت می‌کنند؛ این مسئله باعث شده است تا موضوع کمبود نیروی پرستار در کشور نسبت به سال‌های گذشته به چشم بخورد.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نیاز بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به نیروی پرستاری ادامه داد: در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مراقبت از بیماران کرونایی هستند، اما کمبود نیروی پرستار باعث به خطر افتادن وضعیت سلامتی بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌شود.

دبیرکل خانه پرستار ایران تاکید کرد: در کشور‌های توسعه یافته در دوران شیوع بیماری کرونا برای جذب بیشتر پرستاران در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و بالا بردن سطح انگیزه این قشر، حقوق آنها افزایش پیدا کرد اما متاسفانه در ایران کمبود نیروی پرستار به شدت دیده می‌شود و وضعیت پرداختی‌ها اصلاً خوب نیست.

شریفی مقدم بیان کرد: طبق آمار سنجش سلامت در جهان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ پرستار باید به کار گرفته شود که این میزان در کشور‌های اروپایی بین ۸ الی ۱۰ پرستار است در حالیکه در کشور ما ۱.۰۱ پرستار برای این تعداد از افراد به‌کار گرفته می‌شود که این امر از حداقل‌های در نظر گرفته در استاندارد جهانی، خیلی کمتر است.

او در خصوص مهاجرت پرستاران تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان نظام پرستاری کشور، سالانه حدود ۵۰۰ پرستار جهت دریافت معرفی‌نامه برای مهاجرت به خارج از کشور، به این سازمان مراجعه می‌کنند. اما اکنون این آمار ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن ایجاد انگیزه‌های مختلف در کشور‌های توسعه یافته است.

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی کمتر از یک پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خدمات مراقبتی را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند، این درحالی است که استاندارد آن به طور متوسط دو و نیم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.

شریفی مقدم گفت: کمبود نیروی پرستار ارتباط مستقیمی با میزان مرگ و میر‌های ناشی از بیماری‌ها دارد، امروزه با شیوع بیماری کرونا کمبود این نیرو بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد، زیرا بیماری کرونا به تعداد بیشتری نیروی پرستار نیازمند است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.