تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1400 - 7:19
کد خبر : 24954

افزایش ۳ برابری مرگ های ناشی از گرمای شهرها

افزایش ۳ برابری مرگ های ناشی از گرمای شهرها

مطالعه بیش از ۱۳ هزار شهر در جهان نشان می دهد که شمار روزهایی که در آن ساکنان شهرها در معرض تلفیق گرما و رطوبت بی نهایت زیاد قرار می گیرند از دهه ۱۹۸۰ سه برابر شده است.

به گزارش تیتر داغ: به گفته محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک، این روند که در حال حاضر حدود یک چهارم جمعیت جهان درگیر آن هستند نتیجه افزایش دما و رشد بی رویه جمعیت شهری است.

در طول دهه‌های اخیر، هزاران میلیون نفر از مناطق روستایی به مناطق شهری مهاجرت کرده اند و اکنون بیش از نصف جمعیت جهان در شهرها مستقر هستند. دما در شهرها نسبت به مناطق روستایی به دلیل وجود فضاهای سبز کمتر و فراوانی سطوح بُتنی، آسفالت و سایر سطوح غیرقابل نفوذ که جزیره گرمای شهری نامیده می‌شوند، به مراتب بالاتر است.

«کاسکاد توهولسک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این شرایط تأثیرات گسترده‌ای دارد و باعث افزایش ابتلاء به انواع امراض و نرخ مرگ و میر می‌شود. بر توانایی کار کردن افراد تأثیر می‌گذارد و منجر به کاهش خروجی اقتصادی می‌شود.»

محققان در این مطالعه، از تصاویر ماهواره‌ای و گزارش روزانه حداکثر دما و رطوبت ۱۳,۱۱۵ شهر از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۶، استفاده کردند.

بدترین شهر از لحاظ روزهای گرم و مرطوب، داکا، پایتخت پرجمعیت بنگلادش، بود چراکه جمعیت شهرنشین این شهر از ۴ میلیون نفر در سال ۱۹۸۳ به ۲۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده بود. سایر شهرهای بزرگ دارای چنین روند سنگین جمعیتی شامل شانگهای و گوانگ ژو در چین، یانگون در میانمار، بانکوک، دبی، هانوی، خارطوم و چندین شهر در پاکستان، هند و شبه قاره عربستان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.