تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 11:54
کد خبر : 114228

افزایش ۴ درصدی عرضه گوشت مرغ در دی ماه

افزایش ۴ درصدی عرضه گوشت مرغ در دی ماه

بر اساس آمار، مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تیتر داغ؛ بالا رفتن نرخ گوشت قرمز سبب شد تا بازار تقاضا گوشت مرغ روند افزایشی داشته باشد. در حالی که در نیمه نخست سال ماهانه حدود ۱۳۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شد این آمار در نیمه دوم ماه افزایش یافت به طوری که عنوان شد در ۳ ماه پایانی سال به حدود ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده است. این امر قیمت گوشت را متعادل‌تر کرده و در حال حاضر نرخ هر کیلو گوشت مرغ گرم حدود ۸۹ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پروتئین فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه دی سال جاری، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ جمعاً ١۹۲٬۰۸۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۸۷.۰۱۹ تن، ۹۷.۴ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱.۹۴۱ تن و سایر انواع طیور با ۳.۱۲۷ تن، به‌ترتیب یک درصد و ١.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.