تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 10:58
کد خبر : 112215

افشای بیماری مرگبار وزیر دفاع آمریکا پس از پنهان کاری

افشای بیماری مرگبار وزیر دفاع آمریکا پس از پنهان کاری

منابع رسمی اعلام کرده‌اند که وزیر دفاع ایالات متحده از بیماری مهلک سرطان پروستات رنج می برد.

به گزارش تیتر داغ؛ تیم پزشکی معالج وزیر دفاع آمریکا به صورت رسمی و در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده از بیماری مهلک سرطان پروستات رنج می‌برد.

همزمان، پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا نیز تایید کرده است که لوید آستین به دلیل سرطان پروستات در بیمارستان بستری شده است.

واشنگتن پست در گزارشی در این ارتباط نوشت که این واقعیت که غیبت آستین در کاخ سفید چندان مورد توجه قرار نگرفته است به این معنی است که وزیر دفاع در تصمیم گیری‌ها در زمینه امنیت ملی آمریکا نقش محوری ندارد.

به گفته واشنگتن پست، هیچکس در کاخ سفید متوجه غیبت چند روزه وزیر دفاع در بحبوحه درگیری‌ها در خاورمیانه و اوکراین نشد و این جایگاه کم نفوذ وزیر دفاع در دولت بایدن را نشان می‌دهد.

یک مقام کاخ سفید نیز اعلام کرد که «جو بایدن»، به برکناری آستین، وزیر دفاع فکر نمی‌کند و ما هم خبر نداریم که وزیر دفاع در روزهای گذشته هوشیاری داشته است یا خیر؟

نکته مهم آن است که براساس گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از رهبران ارشد پنتاگون تا روز جمعه از بستری شدن آستین در بیمارستان آگاهی نداشته‌اند.

به گفته آسوشیتدپرس، پنهان کاری پنتاگون در افشای اینکه آستین برای چند روز در بیمارستان بستری بود، نشان دهنده عدم شفافیت در مورد شدت بیماری وزیر دفاع آمریکاست.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا از دولت «بایدن» خواسته است تا لوید آستین وزیر دفاع کشورش را برکنار کند. رییس جمهور سابق آمریکا در این خصوص توضیح داد که وزیر دفاع آمریکا به کاخ سفید اطلاع نداد که در بیمارستان بستری شده است؛ زیرا جنگ در غزه و اوکراین ادامه دارد.

دونالد ترامپ در این باره اضافه کرد: آستین باید فوراً به دلیل رفتار غیر حرفه‌ای و ترک وظیفه از کار برکنار شود.

وی در شبکه اجتماعی خود (سوشال تروث) در این ارتباط نوشت: او (لوید آستین، رییس پنتاگون) یک هفته ناپدید شد و احدی از جمله رییسش- جو بایدن- سرنخی از اینکه او کجا بوده یا ممکن است باشد، نداشتند.

ترامپ افزود: او عملکرد ضعیفی داشت و باید همراه با «ژنرال مارک میلی» برکنار می‌شد، به دلایل بسیاری، به ویژه تسلیم فاجعه بار در افغانستان، شاید شرم آورترین لحظه در تاریخ کشور ما.

این در حالیست که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که «لوید آستین» وزیر دفاع دوشنبه گذشته پس از عوارض ناشی از «رویه های معمول پزشکی» در بیمارستان بستری شد و هم اکنون در حال بهبودی است و پیش بینی می‌شود که امروز شنبه بتواند به سر کار بازگردد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای دراین‌باره اعلام کرد: در غروب اول ژانویه، لوید آستین، وزیر دفاع، به‌دلیل عوارض ناشی از یک رویه معمول پزشکی که اخیراً انجام داده بود، به والتر رید، مرکز پزشکی ارتش اعزام شد.

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.