تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 9:41
کد خبر : 33661

اقامتگاه های بوم گردی زیبا و دلنشین، رزرو آنی و قطعی با جاباما

اقامتگاه های بوم گردی زیبا و دلنشین، رزرو آنی و قطعی با جاباما

شاید برای شما هم پیش آمده است که به یک منطقه خاص سفر کنید و بخواهید با فرهنگ آن منطقه آشنا شوید! شاید تحقیق در مورد آن منطقه به شما کمک کند، اما زندگی در محیط بومی آن کمک بسیار بیشتری به شما می‌کند. یکی از اقامتگاه های بسیار محبوبی که افراد زیادی از آن

شاید برای شما هم پیش آمده است که به یک منطقه خاص سفر کنید و بخواهید با فرهنگ آن منطقه آشنا شوید! شاید تحقیق در مورد آن منطقه به شما کمک کند، اما زندگی در محیط بومی آن کمک بسیار بیشتری به شما می‌کند. یکی از اقامتگاه های بسیار محبوبی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند، بوم گردی ها هستند. در واقع بوم گردی ها نماینده فرهنگ و هر چیزی که در آن منطقه است، هستند. اما واقعاً بوم گردی هایی مانند اقامتگاه بوم گردی جانا تنکابن چگونه هستند و اقامت در آن چه مزایایی دارد؟ در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

اقامتگاه بوم گردی چیست؟

اگر بخواهیم بوم گردی را خیلی ساده و خلاصه تعریف کنیم، باید بگوییم بوم گردی در واقع خانه ها و اقامتگاه هایی با بافت سنتی هستند که بر اساس معماری و فرهنگ همان منطقه ساخته شده اند. اگر به بوم گردی های سراسر کشور مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که هر بوم گردی فرهنگ همان منطقه را به همراه دارد. به عنوان مثال اگر به بوم گردی های شمال کشور سفر کنید، متوجه می شوید که اکثر بوم گردی های آن از چوب ساخته شده اند. دلیل آن هم این است که در گذشته، خانه های شمالی از چوب ساخته می شدند و سقف های شیروانی داشتند. اکنون هم اقامتگاه ها به همین صورت ساخته می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

در هر منطقه بر اساس معماری، آب و هوا و در نهایت، سازه هایی که در آن منطقه در دسترس است بوم گردی ها ساخته شده اند. به عنوان مثال، در مناطق کویری و جنوبی که در گذشته مصالح موجود تنها کاه گل و تیرک های چوبی بود، اکنون هم بوم گردی ها با همین مصالح ساخته می‌شوند. همچنین در این مناطق شما می‌توانید تنور و حوض آب را در بوم گردی ها ببینید و حس و حال آن منطقه را درک کنید. بوم گردی ها معمولاً توسط افراد بومی همان منطقه مدیریت می شوند و شما می توانید یک اقامت بی نظیر و دلنشین را تجربه کنید.

چرا باید از اقامتگاه بوم گردی استفاده کنیم؟

اگر قصد اقامت در بوم گردی ها را دارید، حتماً این سوال برای شما پیش می‌آید که بوم گردی ها چه مزایایی دارند و چرا باید در آن ها اقامت داشت! در این بخش از مقاله می‌خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم تا بتوانید راحت تر برای اقامت در بوم گردی تصمیم بگیرید:

●      ارزان بودن آن

اولین مزیتی که بوم‌گردی ها دارند، این است که هزینه آن نسبت به هتل و سایر اقامتگاه ها پایین تر است! چرا که بوم گردی ها را مردمان محلی همان منطقه مدیریت می کنند و البته هزینه زیادی هم برای آنها ندارد. به همین دلیل است که شما می‌توانید چند روزی را در بوم گردی موردنظر با کمترین هزینه اقامت داشته باشید و از حضور در آن منطقه لذت ببرید. به خصوص که اگر در بوم گردی های زیبا و خوش آب و هوا اقامت داشته باشید. هزینه‌های سفر برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل، ارزان بودن بوم گردی باعث می شود تا این نوع اقامتگاه از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

●      آشنایی با فرهنگ بومی منطقه

یکی از مسائلی که باعث می‌شود تا افراد در بوم گردی ها اقامت کنند، این است که می‌توانند با فرهنگ بومی آن منطقه آشنا شوند! دلیل آن هم این است که در بوم گردی ها افراد ترجیح می دهند همه چیز را به صورت سنتی و بومی آن منطقه استفاده کنند. از لباس های بومی آن منطقه گرفته تا غذایی که در وعده های صبحانه، نهار و شام سرو می شود. همچنین در برخی بوم گردی ها بازارهای محلی هم وجود دارند که شما می توانید خریدهای محلی انجام دهید و با فرهنگ بومی آن منطقه آشنا شوید.

●      حفظ محیط زیست

یکی از مهم ترین مزایای اقامت در بوم گردی ها این است که محیط زیست حفظ می‌شود! چرا که بسیاری از موارد در بوم گردی ها به صورت سنتی مدیریت می‌شوند و خیلی خبری از مدیریت صنعتی نیست. به عنوان مثال در بوم گردی هایی که در مناطق خنک کشور قرار دارند، خبری از کولر نیست. بنابراین انرژی زیادی ذخیره می شود و در نهایت، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. همچنین در بوم گردی ها زباله زیادی تولید نمی شود و این مسئله هم می‌تواند به محیط زیست کمک کند. ذخیره انرژی، کاهش تولید زباله، کمک به کشاورزی منطقه و… همگی از مهم ترین مزایای زیست محیطی محسوب می‌شوند که در بوم گردی ها دیده می‌شود.

چند مورد از بهترین بوم گردی های جذاب در ایران

اکنون که با مفهوم بوم گردی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به بررسی چند مورد از بهترین بوم گردی های جذاب در ایران بپردازیم.

●      بوم گردی جانا تنکابن

اولین بوم گردی که قصد بررسی آن را داریم، بوم گردی جانا در شهر تنکابن است. اگر مقصد سفر شما تنکابن است و به اقامتگاه های بومی علاقه دارید، می توانید از این بوم گردی استفاده کنید. این بوم گردی کاملاً بهداشتی است و مدیران آن از همه نظر به آن رسیدگی می کنند. همچنین در این بوم گردی زیبایی های زیادی وجود دارد که می تواند نظر شما را کاملاً جلب کند.

از طرف دیگر، امکان دسترسی به طبیعت از طریق این بوم گردی وجود دارد. بنابراین اگر از افرادی هستید که به طبیعت علاقه دارید و می خواهید در یک بوم گردی با دسترسی به طبیعت اقامت کنید، این بوم گردی در تنکابن برای شما مناسب است.

●      بوم گردی پاروکش هنگام

یکی دیگر از جذاب ترین بوم گردی های ایران که در جزیره هنگام قرار گرفته است، اقامتگاه بوم گردی پاروکش هنگام است. این بوم گردی برای افرادی که قصد سفر به جنوب ایران را دارند، بسیار مناسب است. از فرهنگ تا غذاهای این منطقه را می توانید در این بوم گردی ببینید و از اقامت چند روزه خود در آن لذت ببرید.

اقامتگاه های بوم گردی زیبا و دلنشین، رزرو آنی و قطعی با جاباما

جالب است بدانید که این بوم گردی نزدیک دریا است و شما می توانید صدای امواج خلیج فارس را در این بوم گردی بشنوید. همچنین مرغان دریایی ماهی خوار هم در این منطقه زیاد هستند و می تواند یک فضای بسیار جذاب و دیدنی را برای شما ایجاد کند.

●      بوم گردی سهروردی اصفهان

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید و می خواهید در یک بوم گردی جذاب و زیبا اقامت داشته باشید، اقامتگاه بوم گردی سهروردی اصفهان گزینه بسیار مناسبی است. این بوم گردی که تحت عنوان هتل سنتی سهروردی هم شناخته می شود، حدود ۱۳۰ سال قدمت دارد و هنوز هم می توانید فرهنگ ها و معماری های قدیمی اصفهان را در آن مشاهده کنید.

اقامتگاه های بوم گردی زیبا و دلنشین، رزرو آنی و قطعی با جاباما

البته این بنا چندین بار مرمت شده است اما هنوز عطر و بوی فرهنگ قدیمی اصفهان در آن وجود دارد و برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند، اقامت در این بوم گردی بسیار مناسب است.

برای اجاره بوم گردی می توانید از طریق پلتفرم جاباما اقدام کنید! جاباما هزاران بوم گردی را در سراسر ایران برای شما جمع آوری کرده است و در صفحه مربوط به آن ها، اطلاعات و تصاویرشان را قرار داده است. کافی است وارد پلتفرم جاباما شوید، بوم گردی موردنظر خود را پیدا کنید و در نهایت، به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.