تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:10
کد خبر : 27646

اقدامات لازم به منظور استفاده بهینه از آباژور

اقدامات لازم به منظور استفاده بهینه از آباژور

آباژورها به نورپردازی محیط کمک بسیار زیادی می کنند و در کنار آن جنبه تزیینی نیز دارند. برای استفاده از این وسیله کاربردی و خرید آباژور باید به کاربری، محل نصب، رنگ و جنس آن دقت کنید و از بین گزینه های موجود در بازار برای انتخاب بهترین آباژور متناسب با شرایط محیطی خود اقدام

آباژورها به نورپردازی محیط کمک بسیار زیادی می کنند و در کنار آن جنبه تزیینی نیز دارند. برای استفاده از این وسیله کاربردی و خرید آباژور باید به کاربری، محل نصب، رنگ و جنس آن دقت کنید و از بین گزینه های موجود در بازار برای انتخاب بهترین آباژور متناسب با شرایط محیطی خود اقدام کنید.

آباژورها در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته می شوند و از نظر طرح و جنس و اندازه نیز با یکدیگر متفاوت می باشند؛ به همین جهت میبایست آباژورها را به دقت انتخاب کنید و در زمان انتخاب و خرید آباژور خود به کاربرد آن نیز توجه نمایید تا بتوانید همخوانی را در دکوراسیون کلی منزلتان به وجود بیاورید. به طور مثال مقدار نیاز به نور جزء مواردی است که در زمان خرید آباژور بهتر است به آن دقت کنید. اگر قرار است که نور بیشتری در محیط وجود داشته باشد باید کلاهک آباژور و حباب چراغ بزرگتر باشد تا بتوانید در زیر آن از لامپ‌های پر نور تر و بزرگ تر استفاده کنید. در واقع اصلی‌ترین هدفی که در خصوص استفاده از شید یا کلاهک آباژور وجود دارد محافظت از چشم و عدم آسیب به بینایی می باشد. همچنین با استفاده از این کلاهک جهت‌دهی نور از لامپ به محیط نیز انجام می‌شود و در زیبایی نیز نقش موثری خواهد داشت.

افرادی که می‌خواهند از آباژور در کنار دیوار استفاده کنند یا اینکه چراغ دیواری را انتخاب کنند می‌توانند به عنوان یک گزینه عالی کلاه یا حباب شیشه ای را مد نظر قرار دهند. در دکوراسیون های مدرن از چراغ های فلزی براق استفاده می شود که در واقع جذابیت فوق العاده زیبا و بی نظیری دارند.

آباژور2

آباژور

تاثیر رنگ آباژور در محیط

در کاربرد آباژور رنگ آن نیز بسیار مهم است و هر چقدر که شما تمایل به نورپردازی ملایم تری داشته باشید باید به سراغ استفاده از رنگ‌های تیره بروید و هرچقدر که کلاهک یا شید آباژور دارای رنگ روشن تری باشد قطعاً به محیط نوری که وارد می‌شود نیز بیشتر است. پس در زمان خرید به میزان نوری که قصد دارید در فضا باشد دقت ویژه ای داشته باشید تا بتوانید انتخاب خوبی در زمینه آباژور انجام بدهید.

آباژورها دارای مدل های متنوعی هستند که به عنوان یکی از محبوب ترین مدل ها می توان به آباژور ایستاده اشاره کرد. اگر قصد دارید تنها استفاده از این وسیله کاربردی برای تزیین منزلتان باشد از آباژورهایی استفاده نمایید که ایستاده هستند و شیدی با بافت شل پارچه‌ای دارند. این نمونه آباژورها در محیط نور کمتری را پخش میکنند و نور آنها ملایم بوده و به همین دلیل مقدار زیادی از نور لامپ گرفته میشود. این نمونه آباژورها نور افقی را حذف می کنند و برای افرادی که در فاصله دورتری از آباژور نشسته اند احتمال آسیب به چشم و خیرگی را کم می نمایند. در چنین آباژور هایی نور در فضای پایین و بالا در دسترس است و برای محیط مطالعه، یک فضای بسیار عالی را به وجود می آورند.

آباژورهایی که کلاه های کاسه ای دارند برای زیبا سازی فضا و نورپردازی کلی مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که این مدل نور را تنها به سمت بالا هدایت می کند. نوری که از آباژورها ساطع می شود برای انجام کارهای دقیق گزینه خوبی محسوب نخواهد شد.

خصوصیت های آباژورهای رومیزی

آباژورهای رومیزی نیز مقدار کمی نور را به شکل افقی از کلاهک ها رد می‌کنند. بخش زیاد نور از پایین و بالای شید خارج می‌گردد. میزان نور ساطع شده توسط ارتفاع و سایز شید مشخص میگردد. معمولا برای تامین نور ملایم محیط، از آباژورهای رومیزی استفاده می‌کنند. اما این نمونه آباژورها گزینه های خوبی برای مطالعه نیستند. اگر تمایل دارید تا برای انجام کارهای دقیق و مطالعه از آباژورهای رومیزی استفاده کنید باید نمونه هایی را انتخاب کنید که کلاه های کوچکی دارند. چرا که بدین ترتیب نور در فضای کوچک متمرکز می‌شود و اگر در یک اتاق تاریک از آن استفاده گردد موجب آزار دیگران نخواهد شد. برای مطالعه های پیش از خواب می توان این نمونه آباژور را خرید.

چراغ آویز با شید یا کلاهک فلزی

چراغ آویز با شید فلزی برای محیط های آشپزخانه مناسب است که نیاز به نور بیشتری برای انجام یک کار وجود دارد. این مدل از آباژور همه ی نور ساطع شده از لامپ را به سمت پایین هدایت می کند.

معمولاً برای میزهای ناهارخوری در محیط آشپزخانه از چراغ آویز بالای میز ناهار خوری استفاده می‌شود که هیچ آسیبی به چشمها نمی رساند و در فضای مربوطه نورپردازی ملایمی را  ایجاد می کند.

چرا باید از آباژور استفاده کنیم؟

آباژور3

آباژور

آباژورها به دو دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته به جز مزایای تزیینی و دکوری بودن آنها می‌توان مزیت‌های اقتصادی و ایجاد سلامت در افراد اشاره نمود.

با استفاده از آباژور شما می‌توانید مصرف بهینه برق را انجام بدهید و تاثیر مستقیمی در کم کردن مقدار صورتحساب برق داشته باشید. دیگر شما نیازی ندارید برای یک کار ساده مثل مطالعه تمام اتاق را روشن کنید و با یک آباژور به سادگی می توانید نور مورد نیازتان را تامین کنید. با توجه به این ویژگی های مثبت پس به سادگی از خرید آباژور نباید گذشت.

تاثیر تابش سالم نور بر بینایی جزء مزیت های سلامت آباژور به شمار می رود. تابش نورهای مستقیم موجب می شود که به بینایی آسیب وارد شود ولی نوری که از آباژورها تابیده می شود به دلیل اینکه غیر مستقیم است برای سلامتی افراد هیچ ضرری ندارد.

برای خرید بهترین آباژورها به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که می خواهید برای خرید تمامی محصولات دکوراسیون داخلی منزل از بهترین فروشگاه استفاده کنید، می‌توانیم به شما وبسایت اینرنتی www.tehrandecor.ir را معرفی نماییم. تهران دکور یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر در حوزه ارائه محصولات دکوراسیون داخلی منزل می باشد که به صورت اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تجربه کاری موفقی را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانده و توانسته است رضایت مشتریان عزیز را به دست بیاورد.

اگر می خواهید یک خرید بی نظیر و راحت را تجربه کنید می توانید با چند کلیک ساده به وب سایت فروشگاه اینترنتی تهران دکور مراجعه کرده و با مشاهده قیمت های لحظه‌ای محصولات و مقایسه آنها بهترین میز اداری، میز کامپیوتر، میز تحریر ،مبل راحتی و مبل سلطنتی، مبلمان اداری، صندلی میز ناهار خوری، صندلی راحتی،تخت خواب،آباژور، لوستر و… را انتخاب کنید و خرید خودتان را انجام بدهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.