تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 11:50
کد خبر : 106782

رییس جمهور تونس:

الان وقت محکوم کردن جنایات اسراییل نیست؛ باید به پا خیزیم

الان وقت محکوم کردن جنایات اسراییل نیست؛ باید به پا خیزیم

رییس جمهور تونس با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین از امت‌های آزاده در سراسر جهان خواست برای حمایت از فلسطین وارد عمل شوند.

به گزارش تیتر داغ؛ «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در جریان نشست فوق العاده شورای امنیت ملی این کشور در خصوص فلسطین که بامداد امروز چهارشنبه برگزار شد در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید به وظایف خود عمل کرده و قوانین بشردوستانه را در قبال ملت فلسطین اجرا کند. چه بهانه‌ای ممکن است از سوی کشورهای جهان در خصوص هدف قرار گرفتن کودکان در منازلشان و یا در بیمارستان‌ها مطرح شود؟

وی افزود: ما شاهد پراکنده شدن پیکرهای فلسطینی‌های بی گناه در هر مکانی هستیم. ملت تونس مانند هر ملتی آزاده ای در جهان حق دارد حمایت ثابت خود را از حقوق ملت فلسطین اعلام کند.

قیس سعید تصریح کرد: این نشست بعد از جنایات وحشیانه ای برگزار می‌شود که هر روز علیه ملت فلسطین و در سایه سکوت کشورهای جهان انجام می‌شود. ما شاهد جنایات اسرائیل در نسل کشی فلسطینی‌ها و بیرون کردن آنها از منازلشان هستیم. ماشین جنگی صهیونیست‌ها با حمایت‌های رسانه‌ای و با تبانی بسیار از جریان‌ها طوری جلوه می‌دهد که گویی صهیونیست‌ها قربانی شده‌اند.

وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم که علیه یهودیان هستیم؛ نبوده‌ایم و نخواهیم بود اما این مساله یک نبرد علیه صهیونیسم جهانی بوده و از مواضع خود در این خصوص عقب نشینی نخواهیم کرد. تلاش‌ها با تمام برادران ما در سراسر جهان که حامی ملت فلسطین هستند برای بازگرداندن سرزمین فلسطین به صاحبان اصلی آنها باید ادامه پیدا کند. کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف باید تشکیل شود.

رئیس جمهور تونس از تمام ملت‌های جهان و انسان‌های آزاده خواست برای توقف این جنایات وارد عمل شوند. وی گفت: اکنون زمان محکوم کردن نیست بلکه همگان باید از ملت فلسطین حمایت کنند. ما طی دهه‌های گذشته شاهد ارتکاب جنایات و کشتارهای زیادی بوده‌ایم که بعد از آن تنها نشست‌های بی فایده‌ای برگزار شد. هر انسان آزاده ای باید در کنار ملت فلسطین بایستد و به آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: تونس بر سر عهد و پیمان خود برای آزادسازی کامل سرزمین اشغال شده در کنار دیگر ملت‌های مسلح و بسیج شده عربی و با یک جنگ انقلابی طولانی مدت باقی خواهد ماند.

شب گذشته همزمان با بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این حادثه، مردم تونس شبانه به خیابان آمده و تظاهرات گسترده‌ای صورت گرفت.

ساکنان پایتخت اردن و کرانه باختری نیز به خیابان آمده و به این جنایت وحشیانه اعتراض کردند.

یونیسف بمباران بیمارستان معمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیداً محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.