تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 8:51
کد خبر : 97146

الاینمنت شفت و کوپلینگ با پنج روش مختلف اندازه گیری

الاینمنت شفت و کوپلینگ با پنج روش مختلف اندازه گیری

دستگاه های الاینمنت کوپلینگ و شفت شرکت مهندسی آکوپایش به شما امکان دسترسی به پنج روش مختلف اندازه گیری را می دهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از آنها مقاله زیر را مطالعه فرمایید. پنج روش الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ عبارتند از: ۹-۱۲-۳، Easy Turn، چند نقطه‌ای، دیتابرداری مداوم ، کوپلینگ متصل نشده.

دستگاه های الاینمنت کوپلینگ و شفت شرکت مهندسی آکوپایش به شما امکان دسترسی به پنج روش مختلف اندازه گیری را می دهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از آنها مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

پنج روش الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ عبارتند از: ۹-۱۲-۳، Easy Turn، چند نقطه‌ای، دیتابرداری مداوم ، کوپلینگ متصل نشده. در اینجا ما آنها را به صورت جداگانه توصیف می کنیم تا بدانید بهترین زمان استفاده از آنها چه زمانی است.

الاینمنت شفت و کوپلینگ با پنج روش مختلف اندازه گیری

الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ ۹-۱۲-۳

روش ساعت یا همان طور که به آن ۹-۱۲-۳ نیز گفته می شود، منشأ همه الاینمنت شفت ها است. هر کسی که می داند چگونه از نشانگرهای شماره گیری آنالوگ استفاده کند، این روش را تشخیص می دهد. یک عدد سنج روی هر شفت نصب می‌شود و مقادیر اندازه‌گیری در سه نقطه مختلف، مربوط به موقعیت‌های ۹-۱۲-۳ در یک ساعت، یا زوایای ۰-۹۰-۱۸۰ یک دایره است. این بر اساس هندسه (و مثلثات)، به طور خاص ریاضیات دایره است. فرض ریاضی این است که اگر بتوانیم نیم دایره را اندازه گیری کنیم، می توانیم بفهمیم که کل دایره چگونه خواهد بود و در نتیجه مرکز دایره (مرکز چرخشی) را برای هر دو شفت تعیین کنیم. سپس می‌توان این مراکز را با یکدیگر مقایسه کرد و بنابراین می‌توان فهمید که ماشین‌ها چقدر با یکدیگر هماهنگ هستند. و با یک سیستم اندازه گیری مبتنی بر الاینمنت شفت و کوپلینگ، بازخورد مستقیم را از تنظیم دستگاه در زمان واقعی دریافت کنید.

چه زمانی باید از این روش استفاده کرد؟ یک پاسخ این است که این روش همیشه زمانی قابل استفاده است که بتوانید آزادانه شفت ها را بچرخانید و هیچ جسم فیزیکی دیگری مانع از اندازه گیری شما از موقعیت های ۹-۱۲-۳ نیست. با این حال، محدودیت این است که شما باید دستگاه‌های اندازه‌گیری را تا حد امکان دقیق در ۹-۱۲-۳ قرار دهید، و سیستم از شیب‌سنج‌های داخلی برای محاسبه موقعیت استفاده نمی‌کند (به عبارت دیگر، باید خودتان این را بررسی کنید). با این حال، یک برنامه کاربردی وجود دارد که باید از روش ۹-۱۲-۳ استفاده کنید. در طول الاینمنت شفت و کوپلینگ محوری روی کشتی های دریایی. این به این دلیل است که شیب‌سنج‌ها در ارتباط با حرکات کشتی روی امواج حرکت می‌کنند و به طور بالقوه مقادیر اندازه‌گیری جمع‌آوری‌شده را خراب می‌کنند. بنابراین توصیه می کنیم از روش ۹-۱۲-۳ استفاده کنید زیرا شیب سنج ها خاموش هستند.

الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ Easy Turn

توسعه بی نظیری از روش الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ ۹-۱۲-۳ است، با آزادی انتخاب در موقعیت ساعت (کدام زاویه) شروع به جمع آوری مقادیر اندازه گیری می کنید. با کمک برخی ریاضیات، می توانیم محدوده کل اندازه گیری را به چرخش کامل ۴۰ درجه محدود کنیم. از نظر عملی این بدان معناست که به دلیل کمبود فضا در اطراف شفت ها، در جایی که امکان چرخش ماشین ها محدود است، می توانید از این روش استفاده کنید.

 

 

الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ چند نقطه ای

Multipoint به نوبه خود توسعه بیشتر الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ Easy Turn است. چند نقطه همچنین به این معنی است که می توانید مقادیر اندازه گیری را از هر موقعیت ساعت (زاویه) شروع کنید و جمع آوری را در یک چرخش کوچک به اندازه ۴۰ درجه کامل کنید. با این حال، همانطور که از نام آن پیداست، این روش به این معنی است که مقادیر از بیش از سه نقطه جمع آوری می شوند.

در صورت اندازه گیری از ماشین های بزرگتر که در آن چرخش شفت ها دشوار است، این کار سودمند است. مقادیر اندازه گیری را در یک چرخش کوتاه تر جمع آوری کنید تا احتمال ریاضی بدست آوردن مقادیر اندازه گیری خوب را افزایش دهید. این روش همچنین ارزیابی کیفی سری اندازه گیری را ارائه می دهد. ارزیابی تغییرات دما، جهت اندازه گیری و تعداد نقاط اندازه گیری را در نظر می گیرد.

الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ دیتابرداری مداوم

دیتابرداری مداوم مداوم را می توان به عنوان چند نقطه با جمع آوری مقادیر اندازه گیری خودکار و پیوسته توصیف کرد. در عمل، این بدان معنی است که شما می توانید مقادیر اندازه گیری را به طور مداوم با دستگاه های الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ در حرکت جمع آوری کنید. یعنی شما شروع به جمع آوری مقادیر اندازه گیری می کنید (در هر موقعیت ساعت / زاویه) و سپس شفت ها را بدون توقف در یک جهت می چرخانید. تا زمانی که مقادیر اندازه گیری کافی را برای دستیابی به یک محاسبه با کیفیت خوب جمع آوری کنید ادامه دهید (ارزیابی کیفیت در اینجا نیز درست مانند Multipoint انجام می شود).در پایان مرکز چرخش شفت ها محاسبه و به صورت گرافیکی ارائه شده است. این روش در مواردی که متوقف کردن ماشین‌ها برای گرفتن نقاط اندازه‌گیری ثابت دشوار است، به عنوان مثال، هنگام الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ کردن توربین‌های بزرگ بسیار مفید است.

الاینمنت لیزری شفت و کوپلینگ کوپلینگ متصل نشده

در اینجا روشی وجود دارد که همانطور که از نام آن پیداست، به شما امکان می‌دهد تا ماشین‌هایی را اندازه‌گیری کنید که در آن‌ها باید بدون کوپل الاینمنت شفت و کوپلینگ کنید. شما یک شفت/واحد را در یک زمان می چرخانید و اجازه می دهید پرتو از روی واحد دیگر (ایستا) عبور کند. هنگامی که یک واحد از دیگری عبور می کند، مقدار به طور خودکار ثبت می شود و سپس واحد ثابت به موقعیت بعدی منتقل می شود. شما می توانید از هر نقطه در نوبت شروع کنید و تعداد نامحدودی از خواندن را ثبت کنید.

شرکت مهندسی آکوپایش تمامی خدمات پایش وضعیت را با بهترین کیفیت توسط کارشناسان مجرب اراده می نماید. جهت کسب اطلاعات دقیق تر بهتر است با شماره ۰۹۳۵۳۲۴۲۳۷۰ تماس بگیرید و یا به سایت https://akopayesh.ir مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.