تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 6:22
کد خبر : 95474

«الویس» تاریخ‌ساز شد/ کسب جایزه از انجمن فیلمبرداران آمریکا

«الویس» تاریخ‌ساز شد/ کسب جایزه از انجمن فیلمبرداران آمریکا

برای اولین بار در تاریخ آمریکا، انجمن فیلمبرداران یک فیلمبردار زن را به عنوان برنده خود برگزید.

به گزارش تیتر داغ؛ «الویس» جایزه بهترین فیلمبرداری را از انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) دریافت کرد تا با کسب جایزه برای نخستین فیلمبردار زن، تاریخ‌سازی کرده باشد.

به این ترتیب مندی واکر فیلمبردار «الویس» نخستین زن برنده این جایزه شد.

واکر موفق شد تا گریگ فریزر فیلمبردار «بتمن»، داریوش خنجی فیلمبردار «باردو»، کلادیو میراندا فیلمبردار «تاپ گان: ماوریک» و راجر دیکینز کارگردان «امپراتوری نور» را در این رقابت خیلی نزدیک بزرگان پشت سر بگذارد.

با کسب این جایزه در تاریخ ۳۷ ساله این مراسم و با توجه به اینکه زمان رای دادن به منتخبان اسکار امروز (۷ مارس) به پایان می‌رسد، مندی واکر می‌تواند به موفقیت در اسکار هم امیدوار باشد. در حالی که وی در فهرست نامزدهای اسکار هم جای دارد او سومین زنی است که تاکنون در بخش فیلمبرداری برای اسکار نامزد شده است. ریچل موریسون برای «مادبوند» اولین بار در سال ۲۰۱۸ نامزدی اسکار را کسب کرد و آری ونگر سال پیش برای «قدرت سگ» در این بخش نامزد شد.

دیگر برندگان این مراسم کارل هرسی برای «بری» در بخش سریال‌های نیم-ساعته، بن برنهارد و ریجو داس برای «همه آنکه نفس می‌کشد» در بخش مستند و شان پورتر برای «مرد سالخورده» در بخش بهترین سریال کوتاه بودند.

در این مراسم وایولا دیویس جایزه هیات مدیره را دریافت کرد. این بازیگر و تهیه‌کننده ۵۷ ساله در سخنانش بر تلاش در آوردن زنان سیاه‌پوست به جلوی صحنه تاکید کرد.

از دیگر جوایز این شب جایزه اسپات‌لایت بود که به استورلا برانت گروولن برای «سرباز جنگ» رسید و ام. دیوید مولن در بخش سریال‌های یک ساعته غیرتجاری برای «خانم میزل شگفت‌انگیز» برنده شد.

منبع: ورایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.