تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 8:33
کد خبر : 8329

امسال سیزده‌بدر در خانه بمانیم

امسال سیزده‌بدر در خانه بمانیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تاکید کرد: امسال سیزده‌بدر در خانه بمانیم

به گزارش تیتر داغ ؛و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تصمیمات و اقدامات ستاد مبارزه با کرونا را در راستای حفظ سلامت جامعه با طرح شعار «در خانه بمانیم» که همه ظرفیت‌های خود را برای تحقق این امر به کار گرفتند، جدی بگیرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی گردشگری مجازی در استان زنجان و دعوت از مردم برای شرکت در این پویش، این اقدام را یکی از راهکارهای عالی در سطح ملی و جهانی برای معرفی جاذبه‌ها، انگیزه و تقویت ماندگاری مردم در خانه دانست.

این مسئول اظهار کرد: در این استان نیز کلیپ‌ها، فیلم‌ها و متن‌هایی مناسب با هدف معرفی مجازی بناها آماده شده که از آغاز سال در حال انتشار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: همه اماکن تاریخی، گردشگری و طبیعی استان زنجان تعطیل و ارائه خدمات متوقف شده است. قطعا بعد از اتمام این بیماری، خدمات ویژه‌ای را در اختیار گردشگران قرار خواهیم داد.

ارجمند اضافه کرد: سیزده بدر امسال همانند سال‌های گذشته نیست و بسیاری از سنت‌های این عید باستانی در سایه شیوع این ویروس نوظهور برگزار نشد و از رونق خرید بازار شب عید و سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها گرفته تا آخرین سنت عید نوروز که با عنوان سیزده‌بدر یا روز طبیعت نام‌گذاری شده، همگی شکل و رنگ دیگری به خود گرفت، همه این‌ها نشان‌دهنده این است که اکنون زمان مناسبی برای خروج از منزل محسوب نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته در زنجان به دلیل فرهنگ غنی مردم این استان و با در خانه ماندن توانستیم به قدر کفایت بر ویروس کرونا غلبه کنیم، در روزهای آینده نیاز داریم بیشتر از همدیگر مراقبت کنیم. امیدواریم مردم با پایبندی به شعار در خانه می‌مانیم به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کرده و روزهای خوب و خوشی را برای آینده خود، استان و کشور رقم بزنند.

منبع ؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.