تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 10:37
کد خبر : 21057

امکان آموزش فناوری نانو در شبکه شاد فراهم شد

امکان آموزش فناوری نانو در شبکه شاد فراهم شد

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد نانو گفت: در حال حاضر با همکاری آموزش و پرورش، آموزش فناوری نانو در بستر شبکه شاد فراهم شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ مهیار خادم  مدیر ترویج دانش آموزی ستاد نانو ، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از سال ۸۲، ترویج علم فناوری نانو در میان تمام اقشار جامعه بخصوص دانش آموزان بوده است. در ابتدا برنامه‌های این ستاد در قالب برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی و انتشار مجلات و محتوا‌های مکتوب با موضوع نانو بوده است، اما از سال ۸۷ با ایجاد باشگاه نانو در قالب یک ساختار مجزا ذیل ستاد نانو، برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای دانش آموزان با تمرکز بیشتری پیگیری شد.

او افزود: باشگاه نانو با همکاری وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های متنوعی را در حوزه‌های آموزش و ترویج فناوری نانو در دستور کار دارد، و المپیاد نانو از سال ۸۹ در ۱۱ دوره با همکاری سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برگزار می‌شود.

خادم گفت: برگزیدگان المپیاد نانو می‌توانند عضو بنیاد نخبگان شوند و از حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان و همچنین ستاد نانو بهره‌مند شوند. دانش آموزان با عضویت در بنیاد ملی نخبگان در زمان ورود به دانشگاه می‌توانند از حمایت‌های مادی و معنوی این بنیاد استفاده کنند.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد نانو  بیان کرد: همچنین باشگاه نانو با حمایت ستاد فناوری نانو، ساختاری به نام کانون برگزیدگان باشگاه  نانو ایجاد کرده است که در این کانون افراد برتر المپیاد و جشنواره نانو عضو می‌شوند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را به صورت تخصصی به ویژه در دوره دانشجویی پیگیری می‌کنند.

او افزود: جشنواره نانو هم  از سال ۸۹ توسط باشگاه فناوری نانو، هر ساله با هدف افزایش مهارت دانش آموزان در این حوزه برگزار می‌شود که  دانش آموزان می‌توانند در تمام مقاطع تحصیلی در این جشنواره شرکت کنند. دانش آموزان ابتدایی با طرح هایی در قالب نقاشی، داستان نویسی و عکاسی مرتبط با نانو در جشنواره شرکت می‌کنند و در مقاطع بالاتر دانش آموزان مقاله، کارسازه و ایده‌های خود را در حوزه  نانو ارسال می‌کنند. بازی و اپلیکیشن‌های نانو هم از جمله محور‌های این جشنواره است.

خادم تصریح کرد: مسابقه ملی توانمند یکی دیگر از برنامه‌های باشگاه فناوری نانو است که امسال چهارمین دوره آن با همکاری شبکه تلویزیونی امید اجرا می‌شود.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد نانو  گفت: با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان شاید علاقه‌ای به کار پژوهشی و مسابقات المپیاد نداشته باشند به همین دلیل مسابقه توانمند سعی دارد تا علم فناوری نانو را در قالب سرگرمی و فعالیت‌های بازی محور به دانش آموزان آموزش دهد.

خادم بیان کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی نانو در پژوهش سرا‌ها و مراکز دانشگاهی مرتبط با آموزش و پرورش از دیگر برنامه های ما است که تا کنون ۸۷ آزمایشگاه نانو در کل کشور ایجاد شده است. از جمله مزیت‌های این اقدام، آشنایی دانش آموزان با توانمندی‌های کشور در حوزه نانو و انجام پژوهش در این حوزه است.

او یادآوری کرد: از سال ۱۳۹۹، با همکاری قطب نانوی آموزش و پرورش، امکان آموزش نانو در بستر اپلیکشین شاد فراهم شده است که در این مدت، در کانال پژوهش سرای اپلیکیشن شاد، دوره آموزشی با عنوان پنجشنبه‌های نانویی در ۱۵ جلسه آنلاین برگزار شده است که در آن دانش آموزان با مبانی و کاربرد‌های نانو در حوزه‌های مختلف صنعتی آشنا شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.