تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 6:36
کد خبر : 25067

انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه/جاویدانه سرپرست سازمان نقشه برداری شد

انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه/جاویدانه سرپرست سازمان نقشه برداری شد

طی انتصابی جدید از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی جاویدانه به عنوان سرپرست سازمان نقشه برداری کشور منصوب شد.

به گزارش تیتر داغ:  مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان نقشه برداری کشور با حضور رحیم ممبینی معاون کل، بابک افقهی مشاور و رییس حوزه ریاست، جاویدانه سرپرست جدید سازمان نقشه برداری کشور و مدیران ارشد این سازمان برگزار شد.

افقهی مشاور و رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه در ابتدای مراسم با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و قدردانی از زحمات جعفرزاده ایمن آبادی رییس پیشین سازمان نقشه برداری کشور گفت: سازمان نقشه برداری یکی از سازمان‌های بسیار مهم حاکمیتی است و پیش نیاز اصلی بسیاری از فعالیت‌های عمرانی، دفاعی و برنامه ریزی توسعه کشور است که حاصل زحمات همکاران عزیز در سازمان نقشه برداری کشور است.

وی با بیان اینکه اطلاعات مکانی یکی از عناصر پایه‌ای توسعه مبتنی بر دانایی است؛ افزود سازمان نقشه برداری از نقش محوری حاکمیتی که برای آن در نظر گرفته شده فاصله گرفته است؛ وی اظهار داشت: سازمان نقشه برداری کشور باید با پایش تغییرات مهندسی سرزمینی در مدیریت مخاطرات طبیعی و پیش آگهی مدیریت بحران نقش آفرینی کند.

 

وی افزود این سازمان باید با بازیابی نقش خود؛ جایگاه خود را تقویت و تحکیم کند و داده‌هایی که این سازمان تولید می‌کند در برنامه ریزی‌ها، به خصوص در برنامه تدوین قوانین بودجه سنواتی و علی الخصوص تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده شود.

مشاور معاون رئیس جمهور و رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه با اشاره به انتخاب مدیران جوان و توانمند در این سازمان گفت: بنا بر فلسفه کاری که در دولت سیزدهم منشاء عمل قرار گرفته فصل نوینی از رویش مدیران جوان در گام دوم انقلاب اسلامی آغاز شده است و بر این اساس با توجه به تأکیداتی که دکتر میرکاظمی،  ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه داشتند؛ بعد از بررسی فراوان از بدنه خود سازمان، مهندس جاویدانه برای سرپرستی سازمان نقشه برداری کشور انتخاب شد.

افقهی در ادامه افزود: از آقای جاویدانه انتظار است از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان استفاده کنند و امیدواریم با توجه به نیروی جوانی که در اختیار دارند شاهد ارتقاء منزلت سازمان و افزایش روحیه تعامل و همکاری تیمی در سازمان نقشه برداری باشیم.

مشاور معاون رئیس جمهور و رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دکتر میرکاظمی ماموریت ویژه‌ای برای شناسایی استعداد‌های جوان داده اند؛ افزود: سیره عملی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و به تبع آن رییس جمهور محترم اعتماد به جوانان است و ما مصمم هستیم جوانان انقلابی توانمند و دارای انگیزه، شور و اشتیاق برای کار و خلاقیت را در بخش‌های مختلف سازمان برنامه و بودجه شناسایی؛ معرفی و بکارگیری و بعضا ارتقا دهیم.

افقهی با اشاره به جابجایی‌های صورت گرفته در پست‌های مدیریتی سازمان برنامه و بودجه گفت: این جابجایی‌ها به مثابه سنت الهی که همه شئون خلقت دائما در حال تغییر است، کمک می‌کند رویش‌های جدید و ایده‌های نو در سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های تابعه به وجود بیاید و به امید خدا منشاء خدمات خیر برای کشور شود.

وی در پایان سخنان خود با تبریک به جاویدانه گفت: با توجه به تجربه و تخصص و نیروی جوانی که آقای جاویدانه دارند امید داریم در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات مفید و مثمرثمر در سازمان نقشه برداری کشور باشیم. وی از سرپرست جدید سازمان نقشه برداری کشور خواست تا نسبت به ارائه طرح آمایش سرزمینی برای برنامه محوری دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۱ میلیون مسکن در سال فوراً وارد عمل شود.

رحیم ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه نیز در ادامه این مراسم گفت: سازمان نقشه بردای کشور یکی از حرفه ای‌ترین و تخصصی‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور است لذا با توجه به فنی و تخصصی بودن این سازمان انتخاب دکتر جاویدانه به عنوان فردی جوان و از بدنه سازمان نقشه برداری مفید حال کشور خواهد بود.

معاون کل سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه سازمان نقشه برداری به استناد قوانین متعدد وظایف بسیار مهمی بر عهده دارد؛ افزود: توصیه جدی دارم شرح وظایف سازمان نقشه برداری مرتب مرور شود تا اهداف سازمان به شکل بهتری محقق شود.

معاون کل سازمان برنامه و بودجه افزود: تشکیل سازمان نقشه برداری و استمرار فعالیت آن مستند به قوانین و مقررات متعددی است که آخرین استناد قانونی، ماده ۱۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است که به استناد آن فعالیت‌های مرتبط با نقشه برداری و اطلاعات مکانی، عکسبرداری هوایی، تهیه و تولید نقشه‌های پوششی و شهری در مقیاس‌های مختلف و نظارت بر آن در بخش غیرنظامی بر عهده این سازمان است و سازمان به منظور تحقق این وظایف بحمدالله دارای ایستگاه‌های دائمی ژئودینامیک و سایر شبکه‌های مبنایی است که ضروری است برای حفظ و به روز نگهداری آن‌ها بطور مستمر اقدام لازم صورت گیرد. این سازمان در پایش تغییرات پوسته زمین در ارتباط با مدیریت بحران و سایر مخاطرات مترتب می‌تواند نقش مهمی را ایفاء نماید و بحمدالله در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است.

ممبینی گفت: نقش سازمان در ارتباط با داده‌های مکانی در راستای آمایش سرزمین یا مکان یابی طرح‌های مهم عمرانی، نقش به سزائی است لذا توصیه می‌کنم که مدیریت سازمان و سایر همکاران در انجام وظایف محوله که بعضًا جنبه‌ی حیاتی دارد از هیچگونه کوششی دریغ ننمایند. وظیفه داریم که مطالب علمی و کارشناسی منطبق با وظایف خود را در اختیار تصمیم گیرندگان بگذاریم.

معاون کل سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قانون بودجه گفت: ما باید حتما قبل از بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، بودجه بندی برمبنای صفر داشته باشیم یعنی اگر دستگاه‌هایی می‌خواهند در قوانین بودجه حضور داشته باشند اول باید حقانیت و مشروعیت خود را اثبات کنند و شرح وظایف آن‌ها مشخص شود. اگر چنین کاری بشود چه بسا بودجه دستگاه‌ها کاهش یابد و به حق بودجه‌ی دستگاه‌هایی را باید افزایش داد که سازمان نقشه برداری کشور در زمره چنین دستگاه‌هایی است که وظایف حاکمیتی حیاتی و سنگینی را دارد؛ لذا اصرار دارم که ریاست سازمان و همکاران این سازمان بطور مرتب اهداف و وظایف سازمان را برای خود مرور کنند و در تحقق آن وظایف و تعمیق آن کوشش نمایند که شرعاً و قانوناً وظیفه ماست.

وی سپس با بیان اینکه نقش سازمان نقشه برداری کشور در قانون جامع حدنگار (کاداستر) بسیار مهم است افزود: نقش سازمان نقشه برداری کشور در ارتباط با آمایش سرزمین و جانمایی طرح‌های اولویت دار کشور بسیار مهم است.

در ادامه مراسم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رییس پیشین سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در سازمان نقشه برداری در دوران مدیریتش گفت: ظرفیت نیروی انسانی بسیار عالی در سازمان نقشه برداری وجود دارد و انتخاب مدیری جوان، باهوش و انقلابی از بدنه سازمان انتخاب هوشمندانه‌ای است.

علی جاویدانه سرپرست جدید سازمان نقشه برداری کشور نیز در پایان این مراسم گفت: نگاهی که در تیم مدیریتی سازمان برنامه و بودجه وجود دارد این است که به بدنه سازمان نقشه برداری توجه ویژه داشته باشند که این نوع نگاه بسیار ارزشمند است. تلاش می‌کنیم زمینه بهره مندی نظام اسلامی از ظرفیت‌های سازمان نقشه برداری فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.