تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 6:55
کد خبر : 29366

انتقاد اشتیه از معیارهای دوگانه جهان در قبال فلسطین

انتقاد اشتیه از معیارهای دوگانه جهان در قبال فلسطین

نخست وزیر فلسطین در دیدار با فرستاده آمریکا، با انتقاد از رویکرد دوگانه جامعه جهانی در قبال فلسطینی‌ها، خواستار اجرای تعهدات آمریکا به ویژه بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس شد.

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل سایت “آی ۲۴”، محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین، دوشنبه از دولت آمریکا خواست به تعهدات خود در قبال فلسطینی‌ها عمل و راه را برای گفتگوهای سیاسی میان دوطرف باز کند.

آشتیه پس از استقبال از “هادی عمرو” فرستاده آمریکا در امور فلسطین در رام الله در بیانیه‌ای تاکید کرد: ضرورت وجود اراده سیاسی در آمریکا برای حمایت از طرف فلسطینی و اجرای تعهدات به ویژه در خصوص بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس جهت حفظ راه حل “دو کشوری” اهمیت فراوان دارد.

براساس این بیانیه، دو طرف در مورد لزوم پیشرفت به منظور خروج از بن بست سیاسی فعلی و توقف اقدامات اسرائیل علیه مردم فلسطین گفتگو کردند.

آشتیه در این بیانیه اعلام کرد: در فلسطین به دلیل تداوم حملات و هجوم ارتش رژیم صهیونیستی و خشونت‌های شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان و همینطور به دلیل اتخاذ استانداردهای دوگانه در اجرای قوانین بین‌المللی از طرف جامعه جهانی، احساس خشم عمومی در میان مردم فلسطین وجود دارد.

وی از دولت آمریکا خواست تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا به توافقات امضا شده برای به حرکت درآوردن پرونده سیاسی و رسیدن به راه‌حل دو کشوری، پایبند باشد.

براساس این بیانیه، نخست وزیر فسلطین در ادامه صحبت‌هایش درباره چالش‌های مالی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل پیامدهای خارجی، کسر غیرقانونی اسرائیل از بودجه مالیاتی فلسطین و کاهش حمایت‌های بین‌المللی، به نماینده آمریکا توضیح داد.

آشتیه تصریح کرد که گزارش‌های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به وضوح نشان می‌دهد که تا زمانی که اسرائیل به بلوکه کردن پول‌های ما ادامه می‌دهد در کنار کاهش کمک‌های بین‌المللی ، بحران اقتصادی فلسطین حل نخواهد شد.

پیش از این، فرستاده آمریکا با “حسین الشیخ”، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین دیدار و درباره بسیاری از پرونده‌ها، از جمله روابط دوجانبه فلسطین و آمریکا، وضعیت اسرائیل با فلسطین و همینطور مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

الشیخ در بیانیه‌ای پس از این دیدار گفت که اعتبار جامعه بین‌المللی در خطر است و نباید اجازه داد مشروعیت بین‌المللی با بکارگیری استانداردهای دوگانه در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل زیر سوال رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.