تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 12:10
کد خبر : 109303

اندونزی: برای پایان جنگ غزه تلاش می‌کنیم

اندونزی: برای پایان جنگ غزه تلاش می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهور اندونزی از تلاش این کشور برای پایان‌دادن جنگ در غزه و پیداکردن راه حلی در رابطه با مسئله فلسطین خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ معروف امین معاون رئیس جمهور اندونزی اعلام کرد که اندونزی به تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در غزه پس از توافق حماس و اسرائیل در مورد آتش‌بس موقت و جستجوی راه حلی دائمی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل ادامه می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور اندونزی این سخنان را در یک نشست با محوریت گفتگوی ادیان در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی بیان کرد و در ادامه گفت: پایان دادن به جنگ حماس و اسرائیل در غزه، به دلیل وجود تعداد قابل توجهی از تلفات در میان غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان بسیار مهم است.

وی دراین‌باره افزود: اندونزی در راستای پیدا کردن راه‌حل دائمی برای این درگیری طولانی مدت، از راه حل دو کشوری سازمان ملل حمایت می‌کند. در اروپا هم اندونزی طرف‌های درگیر را برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین تحت فشار قرار داده است.

از زمان آغاز جنگ، رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو برای پایان دادن فوری به درگیری‌ها، با رئیس جمهور اوکراین و روسیه دیدار کرد.

در این نشست، این مقام اندونزیایی از رهبران دینی سراسر جهان درخواست کرد تا در جستجوی راه حل‌های صلح آمیز مانند گفتگوهای بین ادیانی برای درگیری‌های مختلف مشارکت کنند. وی بر اهمیت تقویت اعتدال و مدارا در زندگی دینی تاکید کرد، زیرا اعتدال ابزار مهمی برای جلوگیری از درگیری و ترویج نظم جهانی صلح آمیز است.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی نیز هفته گذشته در دیدار با به جو بایدن، همتای آمریکایی خود گفت برای توقف ظلم موجود در غزه باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

بایدن طی سخنان خود با ادعای اینکه برای روابط دو کشور قائل است، اظهار داشت که روابط دوجانبه را به سطح مشارکت راهبردی همه جانبه ارتقا خواهد داد. ویدودو نیز بر اهمیت روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: اندونزی امیدوار است که مشارکت ما با آمریکا به صلح و رفاه منطقه و جهان کمک کند و به همین دلیل اندونزی از آمریکا دعوت می کند تا برای توقف ظلم در غزه تلاش بیشتری کند.

منبع: آنتارا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.