تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 13:12
کد خبر : 93597

اهمیت سیم و کابل برق

اهمیت سیم و کابل برق

بخشی اساسی از زندگی ما را سیم و کابل ها تشکیل می دهند .مسئول جریان الکتریکی از طریق مدارها، در انواع مختلف تاسیسات الکتریکی هستند. برای این کار، چندین نوع سیم و کابل وجود دارد که متنوع ترین کاربردها را برآورده می کند و می تواند امنیت محل سکونت را افزایش دهد. سیم و کابل برق از آنجایی

بخشی اساسی از زندگی ما را سیم و کابل ها تشکیل می دهند .مسئول جریان الکتریکی از طریق مدارها، در انواع مختلف تاسیسات الکتریکی هستند. برای این کار، چندین نوع سیم و کابل وجود دارد که متنوع ترین کاربردها را برآورده می کند و می تواند امنیت محل سکونت را افزایش دهد.

سیم و کابل برق

از آنجایی که این نوع سیم های الکتریکی در داخل تنها توسط یک هادی تشکیل می شوند، هرچه عرض آن بیشتر باشد، انعطاف پذیری آنها کمتر خواهد بود. کاربرد این مواد بسیار خاص است.  به این دلیل که آنها را نمی توان در معرض منحنی های برجسته تر قرار داد، زیرا آنها چکش خواری کمی دارند.

موضوع دیگر این است که چقدر لازم است یک اتصال سیم سخت، با سیم های انعطاف پذیر انجام شود. برای جلوگیری از گرم شدن و تماس بد، استفاده از دستکش یا وسایل مناسب توصیه می شود.

این نوع سیم برای سکونت به طور گسترده ای در شبکه های هوایی استفاده می شود که در آنها یک هادی با مقاومت بالا مورد نیاز است. به این ترتیب می توان به دلیل وزن خود سیم از شکستن آنها بین یک تیر و قطب دیگر جلوگیری کرد. آنها همچنین به طور گسترده در برنامه های تلفنی و مناطق ساینده استفاده می شوند.

ویژگی سیم

سیم ها معمولاً با مس ساخته می شوند و برای عایق کاری سیم پی وی سی که نوعی پلاستیک است، استفاده می شود. در بازار آنها را می توان در گزینه هایی یافت که تا ۷۵۰ ولت را پشتیبانی می کنند و کاربردهای آنها در تابلوهای برق، دوش ها، پریزها و تاسیسات مسکونی ساخته شده، می باشد.ویژگی اصلی این گزینه انعطاف پذیری کم است، بنابراین سیم در هنگام نصب نباید بارها تا شود. علاوه بر این، می توان آن را در ضخامت های ۱.۵ میلی متر مربع تا ۱۰ میلی متر مربع یافت.

ویژگی کابل

کابل‌های برق از هادی‌های کوچکی تشکیل شده که به هم متصل شده‌اند و باعث انعطاف‌پذیری بیشتر آن‌ها می‌شوند. علاوه بر این، آنها از زوایای بسته در تاسیسات الکتریکی پشتیبانی می کنند و چکش خواری آنها، به آنها اجازه می دهد تا در معرض انحناها و خمیدگی های تیز قرار گیرند، بدون اینکه به کیفیت مواد آسیبی وارد شود.سیم و کابل کسری با مورد بررسی قرار دادن ویژگی ها و انواع مختلف سیم و کابل های کاربردی در صنعت ساختمان و زندگی روزمره، همواره برای بالابردن سطح کیفی محصولاتی که به مشتریان ارائه می شود، در تلاش است.متقاضیان این محصولات می توانند با مراجعه به وبسایت و ارتباط با متخصصین سیم و کابل کسری، با اطلاعات کامل نسبت به خرید خود اقدام نمایند.

مزایا و ویژگی های کلی سیم و کابل چیست؟ 

  • اندازه کوچک و وزن سبک، تخته سیم کشی در ابتدا برای جایگزینی سیم های مهار با اندازه بزرگتر طراحی شده بود. در تابلوهای مونتاژ فعلی برای لوازم الکترونیکی پیشرفته، سیم کشی اغلب تنها راه حل برای برآوردن الزامات کوچک سازی و تحرک است. سیم کشی، حکاکی مدارهای مسی روی یک بستر پلیمری یا چاپ مدارهای لایه ضخیم پلیمری است.

راه حل های طراحی برای دستگاه های نازک، سبک وزن، فشرده و پیچیده از مدارهای رسانای یک طرفه تا مجموعه های پیچیده، چند لایه و سه بعدی است. وزن و حجم کل چیدمان سیم و کابل  ۷۰درصد کمتر از مهار دایره ای سنتی است. همچنین ممکن است سیم کشی با استفاده از مواد تقویت کننده یا آسترها برای به دست آوردن پایداری مکانیکی بیشتر تقویت شود.

  • سیم کشی را می توان بدون آسیب رساندن به سیم ها انجام داد، خم کردن و پیچ خوردن را می توان با اشکال مختلف و اندازه های بسته بندی خاص مطابقت داشته باشد. تنها محدودیت، فضای حجم است. با توانایی مقاومت در برابر میلیون‌ها خمیدگی داینامیک، این تراز برای حرکت مداوم یا دوره‌ای در سیستم‌های خطی به عنوان بخشی از عملکرد محصول نهایی مناسب است.
  • سیم و کابل با خواص الکتریکی عالی، خواص دی الکتریک و مقاومت در برابر حرارت را دارا است. دی الکتریک پایین امکان انتقال سریع سیگنال های الکتریکی را فراهم می کند. عملکرد حرارتی خوب باعث می شود عنصر را در راستای خنک شدن هدایت کند. دمای تبدیل شیشه یا نقطه ذوب بالاتر به عنصر، اجازه می دهد تا در دماهای بالاتر به خوبی عمل کند.
  • سیم و کابل قابلیت اطمینان و کیفیت مونتاژ بالاتر را دارند. سیم کشی مقدار سخت افزار مورد نیاز را کاهش می دهد، مانند اتصالات لحیم کاری، خطوط تنه، خطوط کف و کابل هایی که معمولاً در بسته بندی های الکترونیکی سنتی استفاده می شوند و سیم کشی را قادر می سازد قابلیت اطمینان و کیفیت مونتاژ بالاتری را ارائه می دهد. به دلیل سیستم‌های چندگانه پیچیده، که از سخت‌افزار متصل سنتی در مجموعه تشکیل شده‌اند، به راحتی می‌توان نرخ نابجایی قطعات بالایی را مشاهده کرد.

 

سیم و کابل بر چه اساسی طبقه بندی می شوند؟

انواع سیم ها و کابل های برق با توجه به سطح عرضی آنها طبقه بندی می شوند. بنابراین، هر چه مقدار جریان الکتریکی رانده شده توسط کابل بیشتر باشد، هادی دارای سطح مقطع بزرگتری است.

 

کاربرد و ارزیابی سیم و کابل

استفاده از سیم کشی به طور چشمگیری در حال افزایش است. تقریباً وقتی امروز هر قطعه ای از تجهیزات الکتریکی را بردارید، سیم کشی را در آن پیدا خواهید کرد. دوربین ۳۵ میلی‌متری را روشن کنید و ۹ تا ۱۴ خط مختلف در آن وجود دارد، زیرا دوربین‌ها کوچک‌تر و متنوع‌تر می‌شوند. تنها راه کاهش حجم این است که اجزای کوچکتر، خطوط ظریف تر، گام محکم تر و اجسام انعطاف پذیر داشته باشید. ضربان‌ساز، دستگاه‌های پزشکی، دوربین‌های ویدئویی، ایدز شنوایی، رایانه‌های قابل حمل و غیره که  تقریباً همه چیزهایی که امروزه استفاده می‌کنیم دارای سیم و کابل هستند.

روی ترکیبات سیم و کابل کسری سرمایه گذاری کنید!

پس از کشف انواع سیم و کابل ، بررسی پلیمرهای افزودنی مختلفی که سیم و کابل کسری ارائه می دهد چگونه است؟ با ویژگی های ترکیبات ، سیم ها و کابل های برق و مخابرات عملکرد خود را بیشتر بهبود می بخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات از وب سایت ما دیدن کنید!

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.