تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 14:34
کد خبر : 21188

اوزون تراپی، راهی جدید برای جلوگیری از قطع پای دیابتی

اوزون تراپی، راهی جدید برای جلوگیری از قطع پای دیابتی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: اوزون تراپی زخم یکی از روش‌های نوین است که با استفاده از گاز اوزون به ترمیم و بهبود بیشتر زخم‌ها کمک می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ مهدی کمالی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس، اظهار کرد: دستگاه اوزون تراپی جهت درمان بیماری‌هایی مانند واریس، سندروم تونل کارپال، درد عصب و رگ سیاتیک، سینوزیت، درد و اختلالات لگن و عفونت‌های دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: دستگاه ما شامل یک بخش وکیوم مستقل برای پُرکردن سرنگ و بگ برای زخم، یک کنترل کننده هوشمند برای تنظیم غلظت اوزون خروجی بین  یک گرم بر میلی لیتر تا ۱۰۰ گرم بر میلی لیتر است.

کمالی گفت: از این محصول برای بهبود زخم بستر و زخم‌های دیابتی استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: برای درمان درد مفصل زانو، مفصل ران یا محل شکستگی استخوان، محلول ازن در آب مستقیما به محل درد تزریق می‌شود. در درد‌های شدید‌تر یک کیسه خون از بیمار گرفته می‌شود و بعد گاز اوزون به داخل خون تزریق شده و پس از حل اوزون در خون، مجددا خون به بیمار تزریق می‌شود و تا مدت زیادی درد او تسکین می‌یابد.

او افزود: این دستگاه مجهز به سیستم وکیوم و سیستم تنظیم غلظت اوزون از ۱ تا ۱۰۰ است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: اکنون در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و کلینیک‌های زخم و درد در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر تهران در شهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کرمانشاه و حتی در شهرستان‌های لار و لامرد استان فارس هم چنین کلینیک‌هایی وجود دارند که همه از نمونه‌های اروپایی یا تحت لیسانس اروپا استفاده می‌کنند اما ما موفق شده ایم که در برخی از این شهر‌ها نمونه‌های ایرانی را جایگزین کنیم که مطابق نمونه‌های اروپایی ساخته شده است.

او گفت: نمونه داخلی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی دقت بیشتری در اندازه گیری غلظت اوزون دارد. قیمت نمونه خارجی این دستگاه ۶۰۰۰ یورو است که قیمت نمونه تولیدی ما با همان کیفیت حدود نصف یا در صورت تولید تیراژ بالا کمتر از نصف قیمت نمونه اروپایی خواهد بود.

کمالی بیان کرد: اقبال عمومی بیماران به استفاده از این دستگاه به دلیل اثربخشی آن و جواب گرفتن در مورد تسکین درد و بهبود معجزه آسای زخم‌های دیابتی که کاندید قطع عضو بوده اند روز به روز رو به افزایش یافته است. استفاده از این دستگاه چند سالی بیشتر نیست که رایج شده و قبلا جایگزینی نداشته است.

این فعال فناور یادآوری کرد: واردات دستگاه‌های اوزون تراپی ممنوع است و همه دستگاه‌های وارداتی موجود به صورت قاچاق وارد شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.