تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 10:39
کد خبر : 101119

با آغاز موج اعتراضی جدید صورت گرفت؛

اوضاع متشنج در اراضی اشغالی/یگان‌های ویژه تهدید به ترک خدمت کردند

اوضاع متشنج در اراضی اشغالی/یگان‌های ویژه تهدید به ترک خدمت کردند

در حالیکه اوضاع در اراضی اشغالی به دنبال تصویب طرح اصلاحات قضایی بسیار متشنج است، نظامیان یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی، تل آویو را به عدم خدمت در ارتش تهدید کرده اند.

به گزارش تیتر داغ؛ رسانه‌های عبری زبان امروز گزارش دادند که نظامیان وابسته به یگان‌های ویژه و دیگر یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی، تهدید کرده اند که در صورت تصویب قانون مربوط به اصلاحات قضائی در پارلمان این رژیم، از خدمت در نیروهای ذخیره، سرباز خواهند زد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ۱۱۴ نظامی صهیونیست وابسته به نیروهای کماندو تهدید به عدم خدمت در ارتش کرده‌اند.

این در حالیست که گزارش‌های رسانه‌ای از آغاز اعتراضات گسترده و فلج کننده در اراضی اشغالی خبر داده‌اند. نیروهای پلیس در رژیم صهیونیستی، با استفاده از خشونت با معترضان برخورد کرده است.

شب گذشته نیز معترضان صهیونیست با حمله به ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی تلاش کردند مانع ورود نمایندگان صهیونیست به پارلمان برای تصویب لایحه اصلاحات قضائی شوند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که پارلمان رژیم صهیونیستی، به این لایحه جنجالی رأی مثبت داده است؛ لایحه‌ای که برخی اختیارات دادگاه عالی این رژیم را محدود می‌کند و مخالفان صهیونیست آن را یک کودتای قضائی توصیف کرده‌اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که لایحه جنجالی مذکور با اکثریت ۶۴ رأی درون پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده است.

لازم به ذکر است که این لایحه برای اینکه تبدیل به قانون شود نیاز دارد تا طی سه مرحله به آن رأی مثبت داده شود. این در حالیست که جریان‌های معترض در رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که اقدامات خود را در چارچوب برگزاری تظاهرات و تحصن‌های گسترده افزایش خواهند داد.

قرار است حدود هزار تن از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در فرودگاه بن گوریون واقع در اراضی اشغالی مستقر شوند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد ۲ گروهان سربازان حریدیم (یهودیان ارتدوکس) را منحل کند. این اقدام در نتیجه کاهش تعداد سربازان صهیونیست و ترک خدمت آنان، رخ می‌دهد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: ارتش اسرائیل قصد دارد گروهان حریدی «تومر» زیر مجموعه تیپ جعفاتی (یکی از تیپ‌های زبده ارتش) را به دلیل تعداد بسیار اندک سربازان و تداوم کاهش استقبال حریدیان از عضویت در آن، منحل کند.

منبع: فلسطین الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.