تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 7:20
کد خبر : 23320

اولویت نخست دولت سیزدهم مهار کروناست/ عدالت و پیشرفت دو محور اصلی برنامه تحولی دولت/ در معرفی وزرای پیشنهادی فشاری در کار نبود/ معاون اول، مسئول هماهنگی تیم اقتصادی

اولویت نخست دولت سیزدهم مهار کروناست/ عدالت و پیشرفت دو محور اصلی برنامه تحولی دولت/ در معرفی وزرای پیشنهادی فشاری در کار نبود/ معاون اول، مسئول هماهنگی تیم اقتصادی

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای معرفی کابینه پیشنهادی آغاز شد.

به گزارش تیتر داغ؛ سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای معرفی کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز شنبه سی‌ام مردادماه در صحن علنی مجلس آغاز شد.

رئیسی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: از مردم برای برگزاری مراسمات مذهبی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکر می کنم. از نمایندگان مجلس بابت ابتکار آنها برای بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی و وقتی که گذاشته شد نهایت تشکر را دارم.

وی ادامه داد: این برنامه در جهت شناخت وزرای پیشنهادی ارزشمند بود. در ابتدا برنامه های کلان دولت را ارائه می کنم و سپس به معرفی وزرا می پردازم.

پانزده محور اساسی دولت رئیسی

رئیس جمهور افزود: می دانیم فرصت خدمت کوتاه است و مشکلات مردم بسیار و این بار امانت جز با حمایت خداوند و اراده تحول به سر منزل نخواهد رسید. اکنون زمان حرکت شجاعانه و مردمی است تا با بهره گیری از پتانسیل های مردمی و همراهی مجلس انقلابی زمینه ساز تحول باشیم. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی، اقتصاد مقاومتی، بهبود معیشت جامعه و توسعه روابط بین المللی بر اساس منافع ملی و الهام بخشی بر اساس اسلام ۵ محور دولت من است.

رئیسی خاطرنشان کرد: کاهش نقش های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز و تسهیل گیری دولت و بسیج ظرفیت گسترده مردمی از جمله حوزه های مورد تاکید من در برنامه دولت است. در برنامه تحولی دولت سیزدهم دو محور عدالت و پیشرفت در کشور مورد توجه قرار گرفته است. عدالت محوری در توزیع منابع و کشف استعداد ها، عدالت محوری در شایسته سالاری، صیانت از آزادی های اساسی و حقوق عامه، حمایت همه جانبه از خانواده برای تحول در دو محور عدالت و پیشرفت از جمله محورهای تحول آفرین دولت خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: برای تحول در دو محور عدالت و پیشرفت با مشارکت همگانی برنامه دولت چرخش‌های تحول آفرین زیر است: ۱_ چرخش از بروکراسی کُندکننده و فسادخیز به نفع ساز و کار‌های جلب مشارکت عمومی. ۲_ تغییر رویکرد از اقدامات صرفاً مقابله‌ای با فساد به اقدامات پیشگیرانه از فساد. ۳_ چرخش از رویکرد تفکیکی در برنامه ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی به رویکرد تلفیق سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی. ۴_ تغییر رویکرد از بخشی نگری و پایتخت محوری در اتخاذ تصمیمات و توزیع منابع و امکانات به فعال سازی ظرفیت‌ها در سراسر کشور. ۵ _گذار از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و موسمی در حلقه‌های بسته کارشناسی به فرآیند‌های جلب مشارکت حداکثری به ویژه در حوزه نخبگانی. ۶_تغییر رویکرد مداخله‌ای به رویکرد هدایتی و نظارتی در بازار‌های سرمایه. ۷_ ممانعت از تغییر پی در پی مقررات جهت ایجاد ثبات و تقویت تولید. ۸_ افزایش نقش دولت در تنظیم گری و تسهیل گری در فضای کسب و کار‌ها. ۹_ تغییر رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نرم و نوین تغییر رویکرد از صادرات مبتنی بر مواد مواد خام و اولیه به تولید محصولات صنعتی و با تکنولوژی بازار محور. ۱۱_ تغییر رویکرد از اداره کشور بر اساس منابع نفتی و روش‌های تورم زا در تامین منابع مالی دولت و افزایش بهره وری خلق ثروت ملی و درآمد‌های پایدار. ۱۲_ تغییر رویکرد از بودجه ریزی صنعتی و مبتنی بر چانه زنی به بودجه ریزی بر اساس عملکرد عملیاتی و هوشمند. ۱۳ _ توجه بیش از پیش به فرصت‌های اقتصادی روستا و تقویت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی. ۱۴_ افزایش ساز و کار‌های حمایتی و هدایتی جهت تقویت بنیه گروه‌های محروم به صورت پایدار و ۱۵_ کمک به محیط زیست و نهاد‌های مردمی.

اولویت نخست دولت سیزدهم مهار کرونا است

وی ادامه داد: اولویت اول ما در دولت مهار کرونا، ارتقاء وضعیت بهداشتی در کشور، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و ارتقاء سطح درمان جزو اولویت‌های اولیه است که دولت آن را دنبال می کند. اولویت بعد مسئله اقتصاد بهبود شاخص های کلان و در یک کلمه تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است. وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران و شرطی کردن اقتصاد است. تورم اعلامی بالای ۴۴ درصد مرکز آمار یا بیش از ۵۵ درصد بانک مرکزی، افت شدید ارزش پول ملی، کسری قابل توجه بودجه،کاهش قدرت خرید مردم و سختی معیشت مردم، رشد بالای نقدینگی حجم بالای بدهی دولت مسائلی از این دست هستند که پیش روی دولت قرار دارند.

رئیس جمهور افزود: حل این مسائل امکان‌پذیر است، اولاً نیاز به برنامه دارد و ثانیاً نیازمند نیروی کارآمدی است که در جای جای کشور بتواند تحول‌آفرین باشد و شرط سوم پیگیری و نظارت برای اجرای این برنامه هاست. این سه شرط مهم است که اگر وجود داشته باشد حتماً دولت با کمک مجلس می‌تواند بر این مشکلات فائق آید.

رئیسی ادامه داد: در هر کارگروه ۵ نفر از وزرا مصاحبه کردند و مصاحبه شوندگان از نظر یکدیگر آگاه نبودند و نهایتا نظرات ارسال و بنده آنها را بررسی دقیق و نهایی کردم. خیلی تلاش شد تا ما به سمت افرادی برای تصدی پست وزارت برویم، اما مشکلاتی وجود داشت مثلا آقایان نیکزاد و امیر آبادی فراهانی ترجیحشان ماندن در مجلس بود. هیچ وزیری رابطه نسبی با من ندارد و فشار حزبی و جریانی در انتخاب وزرا تاثیرگذار نبوده است. افراد مختلفی به ما پیشنهاد دادند و نامه نوشتند ولی تحت تاثیر جریان خاصی نبودم و فشار بر من سازگار نیست.

رئیسی گفت: ترکیب کابینه من ترکیب حزب و تشکل خاصی نبوده، بلکه انتخاب شایستگان از بخش های مختلف بوده است. در بررسی صلاحیت وزرا تلاش شده بر محورهای مورد تاکید رهبری یعنی کارامدی، تعهد، ارزشی بودن، توجه به مردم و مردم گرایی، جوان بودن و … مورد توجه باشد. باید وزرایی داشته باشیم که بتوانیم از این شرایط بیرون برویم.

آغاز دفاعیات حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از وزرای پیشنهادی

وی خاطر نشان کرد: در وزارت آموزش و پرورش چند نکته فرهنگ، آینده سازان، معلمان، فرهنگیان، توجه به توانمند سازی علمی و معیشتی، رتبه بندی معلمان، اجرای سند تحول آموزش و پرورش، توجه به شورای عالی آموزش و پرورش و حضور رئیس جمهور در آن، ارتباط خانه و مدرسه از جمله مسائل مهم است. در آستان قدس که بودیم چند استاد با تجربه را جذب کردیم که به ما کمک کنند و آقای باغگلی به عنوان یک جوان تحول گرا در حوزه آموزش و پرورش وارد شدند و گروهی هم بر علیه ایشان حتی شب نامه پخش کردند و هم اکنون هم این اقدامات بر علیه ایشان شروع شده است.

باغگلی تجربه معلمی تمامی دوره های تحصیلی را دارد

وی ادامه داد: در اداره آموزش و پرورش تخصص را در نظر گرفته ایم. باغگلی دارای دکتری تعلیم و تربیت است و از دبستان تا دانشگاه در همه مراحل فعالیت کرده است. درست است که باید تجربه داشته باشد ولی باغگلی مجموعه ای با ۷ هزار دانش آموزش را اداره کرده و من این را تجربه می دانم. داشتن کد آموزش و پرورشی هم مهم است ولی باغگلی هم دانش آموزش و پرورشی را دارد و هم تجربه. همه وزرای پیشنهادی من از کارگروه های تخصصی عبور کرده و فیلتر شده اند و مورد قبول قرار گرفته اند، ولی تصمیم با مجلس است.

رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله توجه به تخصص و داشتن دانش در حوزه ماموریت، تعهد کاری روحیه انقلابی، روحیه اقتصاد ستیزی و مردمی بودن از شاخصه‌های مورد تاکید در انتخاب وزرا بوده؛ در کابینه هم تلاش شده است که ترکیبی از جوانگرایی و تجربه در کنار یکدیگر قرار گیرند که بتوانند مجموعه تخصص تعهد و داشتن دانش حوزه مأموریت و تجربه کار ، کارها را به پیش ببرد‌. روش انتخاب همکاران را ابتدا من باید خدمت نمایندگان توضیح دهم. ابتدا یک فراخوانی در سایت صورت گرفت و بسیاری از مردم و نخبگان در آن شرکت کردند و افراد مختلفی در آن معرفی شدند، این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کار آمد بسیار برای دولت مفید و موثر بود. وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیر محترم که در اواخر مشخص شدند بقیه ده ها بار در آن سایت اسم هایشان تکرار شده بود. بعد از پیشنهادات اسامی به گروه‌های تخصصی ارسال شد تا بررسی برای افرادی که برای این کار بتوانند ایفای نقش کنند انجام شود. همچنین استعلام از مراجع ذی صلاح در دستگاه‌های نظارتی چه در درون دولت و چه در بیرون دولت و دستگاه قضائی انجام شد.

رئیسی گفت: نامزد وزارتخانه‌ها از تیم کارگروهمان عبور کردند و نمره گرفتند. من شناختم به هیچ وزیری کامل نبود و گفتم این شناخت کافی نیست و باید هر وزیر پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد.

زارع‌پور در دستگاه قضایی تجربه موفقی داشته است

رئیس جمهور درباره زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات توضیح داد: آقای زارع‌پور علم و دانش و تخصص و همچنین تجربه دارد. در مدت حضورش در دستگاه قضائی موفق عمل کرده است. برنامه ما در وزارت ارتباطات هوشمندسازی شفاف سازی و فعال کردن اقتصاد مجازی در این وزارتخانه است که زارع‌پور کارآمدی اش را دارد.

وی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت الاسلام خطیب هم دانش اطلاعاتی و امنیتی و هم تجربه حضور در وزارت اطلاعات را دارد. بدنه بسیار حزب اللهی و انقلابی در وزارت اطلاعات وجود دارد و با روحیه تحولی خطیب، این وزارتخانه می‌تواند با بدنه انقلابی شده در راستای پیشگیری و مبارزه با فساد و همچنین جلوگیری از نفوذ و صیانت از نظام و مردم در برابر هجوم‌ها عمل کند.

 خطیب می‌تواند در راستای پیشگیری و مبارزه با فساد عمل کند

رئیسی با بیان اینکه خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد دانش و تخصصش مورد تاکید است، اظهار کرد: آشنایی با وزارتخانه و اطلاعات اقتصادی از ویژگی‌های اوست. اگرچه شناخت مجموعه بسیار اهمیت دارد و منحصر به حضور نیست.

وی با اشاره به گفته‌های رهبری درباره شناخت مسئولان از مجموعه‌های کشور بیان کرد: خاندوزی چهره جوان و مطلع اقتصادی است که باید اصلاح نظام مالیاتی، تامین مالی دولت، اصلاح کسب و کار و ارتقای بهره وری را در کنار ساماندهی مدیریت دارایی‌ها و شفافیت آن در دستور کارش باشد. در حوزه گمرک و مالیات یک چهره جوان باید اصلاح امور را در دست بگیرد.

رئیس جمهور درباره تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت به معنای خاص و عام آن یعنی درباره معاونت‌های اقتصادی و همچنین وزارت‌های اقتصادی بر عهده معاون اول قرار داده شده است.

 امیرعبداللهیان در وزارت خارجه باتجربه و خوشنام است

رئیسی با بیان اینکه امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه پیشنهادی هم دانش و هم علم در حوزه سیاست خارجی را دارند، توضیح داد: وی تمام مراحل را در وزارت خارجه گذرانده است و سیاست نامتوازن، اولویت به اقتصاد در تعاملات خارجی و فعال کردن دیپلماسی در برنامه این وزارتخانه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت قاضی زاده هاشمی بهداشت و درمان نبود، تصریح کرد: نام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان به عنوان یک چهره انقلابی و مسئولیت پذیر در حوزه بهداشت و درمان مطرح است و او مرد میدان است.

 

 

عین‌اللهی مرد میدان است

وی افزود: البته آقای ایمانیه از چهره‌های شاخص حوزه بهداشت و درمان شیراز هم مورد بررسی ما قرار گرفت که البته ممکن نشد در خدمتش باشیم. عین اللهی در مبارزه با کرونا می‌تواند بسیاری از نیرو‌ها را همراه کند و نگاه به محرومان و ضعفا در کارنامه اش نیز هست.

رئیسی گفت: عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون فردی جوان، پاکدست و فساد ستیز است که تجربه موفقی در محل فعالیت دارد. او دانش دکترای اقتصاد دارد و در معاونت و بخش اشتغال کمیته امداد و همچنین امین رهبری در هیئت امنای این نهاد است.

عبدالملکی جوان، پاکدست و فساد ستیز است

رئیس‌جمهور اظهار کرد: از بازرسان حوزه فعالیت عبدالملکی پرس و جو کردم و گفتند به نحو مطلوبی عمل کرده است. در وزارت تعاون موضوع اشتغال بسیار اهمیت دارد و ما در این باره به مردم قول داده ایم.

رئیس جمهور بیان کرد: درباره وزارت جهاد کشاورزی و ساداتی نژاد باید بگویم که در این وزارتخانه هم مسئله دانش، تخصص و شناخت به مسئله کشاورزی و مسائل مهمی که در حوزه کشاورزی وجود دارد مورد توجه قرار گرفته است. نمایندگان مجلس می‌دانند که آقای ساداتی نژاد نسبت به این حوزه تسلط و ورود دارد و او جزو پیشنهادات اکثر گروه‌ها برای این مسئولیت بود.

وی افزود: در بعضی از وزاتخانه ها یک مشکلی وجود دارد و آن این است که یک بخشی از آن فعال و بخشی دیگر غیر فعال است؛ مثلا وزارت جهاد کشاورزی ، بخش کشاورزی آن فعال و بخش جهاد آن غیر فعال است یا وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش و در حوزه جوانان هم غیر فعال است همچنین در سازمان برنامه و بودجه در قسمت برنامه دچار مشکلات جدی هستیم.

وی افزود :جناب دکتر رحیمی آشنا به مسائل قضایی حقوقی و آشنا به مسائل مجلس و هم آشنا به مسائل دولت است کسی که می‌خواهد در وزارت دادگستری باشد باید هم دولت هم دستگاه قضائی و هم مجلس را بشناسد و بهترین گزینه دکتر رحیمی است.

آشتیانی نسبت به مسائل نیروهای مسلح و وزارت دفاع آگاه است

وی در مورد امیر آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دفاع نیز تصریح کرد: امیر آشتیانی که نیروهای مسلح به عنوان وزیر دفاع از معرفی ایشان خوشحال شدند. یک نیروی مجرب با علم و آگاهی نسبت به مسائل نیروهای مسلح و موضوع وزارت دفاع و چهره خوشنام در مجموعه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی و سپاه است.

قاسمی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن برنامه دارد

رئیسی درباره گزینه وزارت مسکن، راه و شهرسازی اظهار کرد: در رابطه با پیشنهاد وزارت رفاه و شهرسازی آقای رستم قاسمی می‌دانید که او مدت‌ها در قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان یکی از بزرگ ترین پیمانکار های دولت در حوزه راه و شهرسازی کارهای بسیاری انجام داده است، کسانی دیگری هم در این وزارتخانه مطرح بودند اما نمایندگان محترم روزی که برای تحلیف آمدم افراد مختلفی پیشنهادهای زیادی دادند موضوع مهم ما در رابطه با این وزارتخانه ساخت یک میلیون مسکن در هر سال است و آقای رستمی فردی است که در این جهت برنامه دارد و این وعده انشاالله با پیگیری ایشان عملی خواهد شد.

فاطمی امین عملکرد موفقی در نهادهای مختلف داشته است

رئیسی اظهار کرد: در رابطه با وزارت صنعت و آقای فاطمی امین باید بگویم بخشی از مسائل این حوزه انجام شده و بخشی به صورت کلان و اساسی هنوز باقی مانده و این وزارتخانه نقش مهمی در ارتباط با اهداف اقتصادی دولت دارد و نیازمند سلامت شجاعت تخصص است. من آقای فاطمی امین را از آستان قدس رضوی که مسئول بخش اقتصاد اقتصادی بودند می‌شناسم؛ وقتی که ایشان ورود پیدا کردند شرکت ها را داخل ویترین گذاشتند و این کار مهمی بود که شفافیت در بخش اقتصادی برقرار شد . در این وزارتخانه با علم و دانش در کنار تخصص انشاالله بتوانند گامهای موثری بردارند. آقای دکتر زلفی‌گل علاوه بر دورانی که معلمی داشتند در دانشگاه هم هستند و هفت سال مدیریت یک دانشگاه صاحب نامی را بر عهده داشتند؛ ایشان روحیه بسیجی و تحول‌گرا دارند.

 زلفی‌گل روحیه انقلابی و تحولی دارد

رئیس جمهور در مورد زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم گفت: ایشان ۷ سال رئیس یک دانشگاه بزرگی بوده است و روحیه بسیجی دارد. علاوه بر دوران معلمی، وی الان هم استاد است و مسئول مجمع بسیج است و روحیه انقلابی و تحولی دارد. زلفی‌گل در مجموعه آموزش عالی در جهان هم چهره علمی صاحب نام است و در حوزه مدیریت هم مدیریتی موفقی در همدان داشته است و امیدوارم بتواند منشاء آثار برای وزارت علوم باشد.

فرهنگ اولویت موضوعی دولت سیزدهم است

وی در رابطه با اسماعیلی پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: امروز موضوع اقتصاد را به عنوان اولویت اصلی معرفی می‌کنیم، اما حقیقت آن است که مسئله فرهنگ اولویت جدی برای کشور دارد و به نظر ما در دولت سیزدهم موضوع فرهنگ یک موضوع پیشران است. از مجموعه بررسی‌ها کسی که دارای هم دانش و تجربه در این رابطه باشد آقای دکتر اسماعیلی معرفی شد. در این کارگروه علاوه بر اینکه یک جلسه با اعضای کارگروه گذاشتم تماسی هم با تک تک آن ها داشتم از جمله آقای صفار هرندی تماس گرفتم که ایشان گفتند که آقای دکتر اسماعیلی را از همه شایسته تر می دانند. باید به اصحاب هنر بگویم که آزادی را خدا به آن ها داده و ما تضمین کننده آزادی های مشروع برای اصحاب فرهنگ و هنر هستیم تا آنها بتوانند ظرفیت‌های خود را شکوفا کنند؛ این کار بر عهده این وزارتخانه و بخش‌های مرتبط بر آن خواهد بود.

وحیدی می‌تواند با نگاه راهبردی و توان بالا وزارت کشور را مدیریت کند

وی در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای وحیدی اکنون رئیس دانشگاه هستند و وزارت خانه‌های مختلفی را مدیریت داشتند. او چهره‌ای است که علاوه بر داربودن دانش، حقیقتا یک چهره راهبردی است. فردی که در وزارت کشور مطرح می‌شود می‌خواهد کشور را تدبیر المدن کند و نقش وزارت کشور در این زمینه بسیار مهم است. البته وزارتخانه‌های متعددی در این زمینه موثر هستند، اما وزارت کشور نخ تسبیح بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور است. وحیدی فردی است که با نگاه راهبردی و توان بالا می‌تواند وزارت کشور را مدیریت کند. وی با مدیریت خود این وزارتخانه را به گونه اداره خواهد کرد که تمام دغدغه‌ها حل شود.

 

 

نگاه ضرغامی در ارتباط با فرهنگ گردشگری و اقتصاد آن موفق خواهد بود

رئیسی در دفاع از وزیر میراث فرهنگی گفت: مسئله اقتصادی گردشگری بسیار مهم است. نگاه ضرغامی به گردشگری تحول گرا است. تاکنون کار تحولی انجام نشده است و یکی از راه کارهای اداره کشور و اقتصاد بدون نفت راه اندازی گردشگری در کشور است.

رئیس جمهور درباره وزارت نفت گفت: در درون وزارت نفت افراد مورد بررسی قرار گرفتند و آقای اوجی در تمام ادوار موفق بوده و می تواند به عنوان فردی که عدم و دانش مرتبط با نفت و گاز دارد نقش آفرین باشد و با حرکت جهادی اقدامات مناسبی انجام دهد. در رابطه با فروش نفت هم امکان و زمینه زیادی وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

اوجی در تمام ادوار چهره موفقی در وزرات نفت بوده است

رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: در حوزه آب و برق عقب ماندگی زیادی داریم‌. باید تولید بالای برق داشته باشیم و اگر به برنامه ششم توسعه توجه می شد، الان نباید شاهد قطعی برق می بودیم. نیروگاه سازی و سد سازی از جمله اقدامات وزیر پیشنهادی است و در این حوزه موفق بوده است.

محرابیان شناخت خوبی از وزارت نیرو دارد

رئیس جمهور درباره وزارت ورزش و جوانان گفت: با نام آوران ورزش جلسه ای داشتیم و آنها تاکید کردند در چهل سال گذشته چهره های سیاسی منصوب شده اند. به همین دلیل ورزشی ها مورد بررسی قرار گرفتند و سجادی ۱۶ مدال دارد و دارای دانش تربیت بدنی است و زمینه خوبی ایجاد می کند که یک چهره دانشگاهی با تحصیلات مرتبط و سابقه ورزشی در این وزارتخانه موفق شود. به بخش جوانان این وزارت خانه باید توجه شود.

 

 

شرط حضور وزرای پیشنهادی در دولت داشتن روحیه انقلابی و کارآمدی است

رئیس جمهور افزود: تاکید می کنم این وزرای پیشنهادی تا زمانی که روحیه انقلابی، فسادسازی و مردم داری داشته باشند در خدمت آنها خواهم بود و این شرایط اصل تداوم اعتماد ما است. در مجموع این مجموعه صالح و کارآمد هستند.

رئیسی ادامه داد: اما مسئله برای اینکه این وزرا انتخاب شوند ابتدا پیشنهاد رئیس جمهور و سپس رای اعتماد مجلس است و اگر این دو شرط تحقق پیدا کند آقایان وزیر می شوند. نظر و رای نمایندگان مجلس به عنوان بهترین مشاورین مورد قبول من خواهد بود.

رئیسی افزود: نمایندگان مجلس با دغدغه مندی نظر می دهند و مورد احترام و اعتنای ما است.

رئیس جمهور افزود: پیشرفت در این میدان نیازمند حمایت مجلس است. بررسی اینکه دولت یا مجلس در رفع مشکلات معیشتی، بی کاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید موفق بوده یا نه این است که همه مردم دولت و مجلس ما را با هم می بینند و انتظار مردم و حوزه های انتخابیه این است که در این حوزه ها موفق عمل کنیم. کمیسیون های تخصصی را به عنوان بهترین مشاوران خودمان می دانیم.

رئیسی افزود: در کمیسیون های تخصصی با نگاه دغدغه مندانه مجلسیان رو به رو بودیم. ما موفق خواهیم شد که مشکلات پیش پای مردم را که دولت با آن مواجه است با همکاری مجلس و عمل به رهنمودهای رهبری حل کنیم تا گشایش در زندگی مردم ایجاد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.