تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 7:23
کد خبر : 33351

اولین واکنش رئیس جمهور اوکراین به نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا

اولین واکنش رئیس جمهور اوکراین به نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا

زلنسکی از وضعیت نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین گام به سوی اروپای قوی‌تر یاد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضو اتحادیه اروپا به اوکراین را ستود و آن را بزرگترین گام به سوی اروپای قوی‌تر نامید.

زلنسکی در واکنش به پذیرش نامزدی اوکراین در انحادیه اروپا گفت: «این یکی از مهمترین تصمیمات اوکراین در تمام ۳۰ سال استقلال کشور ما است. با این حال، این تصمیم تنها به اوکراین مربوط نمی‌شود. این بزرگترین گام به سوی اروپای قوی‌تر است که می‌توان در حال حاضر، در زمان ما، انجام داد.»

این واکنش رئیس جمهور اوکراین پس از آن صورت گرفت که پارلمان اروپا در اقدامی نمایشی، به اوکراین وضعیت نامزدی در این اتحادیه را اعطا کرد.

رئیس پارلمان اروپا با تاریخی خواندن این روز گفت که اتحادیه اروپا با رأی به اعطای وضعیت نامزدی اوکراین در این اتحادیه یک روز تاریخی را شاهد است.

بروکسل پیشتر اعلام کرد اوکراین قرار است در تصمیمی نمادین، که بیشتر ماهیت روحیه بخشی به این کشور پس از حمله روسیه را دارد، وضعیت نامزدی در اتحادیه اروپا را دریافت کند.

پیشتر سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا در خاورمیانه و شمال آفریق گفت که مطمئناً روند مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا زمان زیادی به طول خواهد انجامید، زیرا ما در حال حاضر در مورد اعطای نامزد رسمی پیوستن به اتحادیه اروپا به اوکراین صحبت می‌کنیم که احتمالاً در نشست بعدی اروپا درباره آن تصمیم گیری می‌شود. پس از تأیید رسمی نامزدی اوکراین، مذاکرات رسمی بین اتحادیه و این کشور آغاز خواهد شد و تخمین زده می‌شود که این مذاکرات به دلیل تعداد زیاد بندهای سیاست کلی که ۳۵ مورد است، سال‌ها به طول انجامد.

منبع:اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.