تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 10:44
کد خبر : 100378

وزارت حج عربستان:

اکثر حجاج خارجی از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند

اکثر حجاج خارجی از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند

مسئول بخش حجاج خارجی در وزارت حج عربستان اعلام کرد که تابعیت اکثر حجاج خارجی در مراسم امسال به کشورهای جنوب شرق آسیا برمی گردد.

به گزارش تیتر داغ؛ «نجود حیدر» مسئول حجاج خارجی وزارت حج عربستان اعلام کرد که اکثر مهمانان خانه خدا در مراسم حج امسال از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند.

وی افزود: بعد از کشورهای جنوب شرق آسیا، شاهد حضور حجاج کشورهای عربی و دیگر کشورهای جهان در مراسم حج امسال هستیم.

از سوی دیگر مسئولان وزارت حج عربستان اعلام کردند که پیش بینی می‌کنند تعداد مهمانان خانه خدا در مراسم حج امسال به ۲ میلیون نفر برسد.

آنها تاکید کردند که طرح‌های تدوین شده از سوی نهادهای ذی ربط در عربستان باعث افزایش درخواست‌ها برای حضور در مراسم حج امسال شده است.

وزارت حج عربستان اعلام کرد که پروژه قطار حرمین شریفین برای بهبود خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام با هزینه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال سعودی اجرایی شده است.

این پروژه مسافت میان مکه مکرمه و مدینه منوره را از چهار ساعت به ۲ ساعت کاهش داده است.

همچنین فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده با هزینه بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال سعودی برای استقبال از حجاج خانه خدا تجهیز شده است.

وزارت حج عربستان همچنین به این نکته اشاره کرد که پیش بینی می‌کند ۸۰ درصد از حجاج مناسک حج امسال از خارج از عربستان و ۲۰ درصد از آنها از داخل عربستان، در این مراسم شرکت کنند.

عربستان سعودی برای حج امسال، شرط حضور محرم با زنان و شرط سنی برای حجاج خارجی را لغو کرده است اما سن حجاج مقیم عربستان نباید کمتر از ۱۲ سال باشد.

منبع: الوطن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.