تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 11:57
کد خبر : 107752

سرلشکر سلامی :

اکنون بیش از همیشه ماهیت خون‌بار سیاست‌های آمریکا خودنمایی می‌کند

اکنون بیش از همیشه ماهیت خون‌بار سیاست‌های آمریکا خودنمایی می‌کند

فرمانده سپاه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و بیش از هر زمان دیگری ماهیت خون‌بار سیاست‌های آمریکا در عالم خودنمایی می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد تهران که صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد طی سخنانی گفت: در دوره طاغوت ده‌ها هزار مستشار نظامی امریکایی در کشورمان بودند و آمریکایی‌ها ایران را ایالت منفصلی از ایالات متحده آمریکا کرده بودند و حتی در نبرد اعراب و اسرائیل اجازه ندادند که ایران، رژیم صهیونیستی را تحریم نفتی کند.

وی افزود: شاه ایران به دستور آمریکا جبران نفت و صادرات آن را در مقابل تحریم‌های برخی کشورهای عربی به عهده گرفت و همه چیز دست آنان بود و پادشاه ایران جز یک مهره ساده در صفحه شطرنج سیاسی آمریکا چیز دیگری نبود.

سلامی اظهار داشت: دین در حال رخت بربستن بود، مشروب فروشی‌ها و کاباره‌ها و سواحل مبتذل دریاها چهره معصومانه امت اسلام را به تدریج با تیرگی ابتذال غرب ادغام کرده بود و در میانه این سیاهی، نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا ایران و عربستان را به عنوان دو ستون از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا قرار داده بود به این معنا که تمام قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی و آرایش قدرت ایران در توزیع جغرافیایی قدرت به گونه‌ای باشد که کشورمان در کنار عربستان حافظ منافع منطقه‌ای آمریکا و انگلیس باشند.

فرمانده سپاه تاکید کرد: آمریکا انگلیس و صهیونیست‌ها می‌دانستند که جهان اسلام منطقه‌ای است که ۵۰ درصد ذخایر نفتی و گازی جهان را در اختیار خود دارد و یکی از بزرگترین بازارهای پر کشش اقتصادی جهان است و از یک موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری در روی سیاره زمین برخوردار است لذا هر کس که بخواهد بر زمین تسلط داشته باشد باید بر جهان اسلام، خاورمیانه و خلیج فارس مسلط باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل علت مداخله و به دست گرفتن سرنوشت سیاسی مسلمانان را به دست آمریکا و انگلیس معنی پیدا کرد و این داستان شگفت انگیز و غم انگیزی ست که شکل گرفته بود.

سلامی با اشاره به دوران حکومت طاغوت در کشورمان ادامه داد: هنوز هستند کسانی‌که که می‌خواهند آن دوران سیاه نکبت‌بار را تخصصی از یک تمدن در ذهن جوانان این سرزمین جا بیاندازند و هنوز سرسپردگان دشمن وجود دارند. تاریخ واضح و همه چیز روشن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمریکا و انگلیس و صهیونیسم سه ضلع یک واقعیت تلخ و بخش‌های جدایی ناپذیری از یک توطئه و خباثت آشکار هستند. اینها تنها در سه جغرافیای جدا و منفصل و با سیاست‌های متصل به یکدیگر عمل می‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: از صد سال پیش به این طرف تا لحظه طلوع خورشید انقلاب، ملت و کشور ایران تحت تأثیر تمایلات استعماری و حضور مستقیم و مداخلات آشکار و سلب قدرت ملت از تعیین حاکمیت بوده است. از زمانیکه نفت کشف شد و موقعیت جغرافیایی جهان اسلام در جغرافیای سیاسی جهان با یک جهش فوق‌العاده روبرو شد، آمریکا و انگلیس سرزمین‌های اسلامی را تحت سیطره مستقیم خود قرار دادند و به غارت هویت مادی و معنوی ملت‌ها پرداختند.

فرمانده کل سپاه گفت: رهبر عزیز ما دیروز در گفت وگو با جمعی از دانش آموزان این سرزمین از یک تاریخ غم‌انگیز پرده برداشتند و واقعیت‌های دردناک سلطه استعماری آمریکا و انگلیس بر سرزمین عزیزمان ایران را پیش از انقلاب اسلامی برای نوجوانان تبیین فرمودند.

سردار سلامی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام و ایران تلاش گسترده‌ای برای تسخیر قلب‌ها و ذهن‌های جوانان ما انجام می‌دهند و ما امروز با تلاش رسانه‌ای سنگین برای ایجاد اتصال ذهن جوانان با تاریخ پر از مکر دوران سیاه سلطه آمریکا مواجه هستیم.

فرمانده سپاه طی سخنانی اظهار داشت: مسجد محراب جنگ با شیاطین است از این جهت شیطان در این اجتماع نفوذی ندارد چون مردان و زنانی در اینجا هستند که پاک و مطهرند.

وی افزود: این یک فرصت مغتنم است که ما در میان اصحاب با وفای ولی امر و صاحبان ایمان مستحکم توفیق حضور پیدا کرده‌ایم.

سلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اکنون مشعل‌های جهاد برافروخته شده است و امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و ماهیت خون‌بار سیاست‌های آمریکا در عالم خودنمایی می‌کند.

سردار سلامی تاکید کرد: تلاش‌های امام و رهبر انقلاب جغرافیای سیاسی جهان اسلام را وارد ادبیات سیاسی جهان اسلام و به عنوان یک ضلع قدرت تأثیر گذار معرفی کرد. دشمنان در نقاط حیاتی جهان اسلام سرپل‌های خطرناک را گرفتند و وجود صهیونیست در شرق مدیترانه یعنی وجود یک خنجر خونین در پهلوی جهان اسلام. درجاهای دیگر هم عناصر دست نشانده را بر ملت‌های اسلامی مسلط کردند که کار آنها کاشتن بذر استعمار بود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: صهیونیست‌ها از ۷۵ سال پیش با ترور و جنایت فلسطین را غصب کردند و همزمان ملت‌های مسلمان را در جهل عمیق فرو می‌بردند. امروز هم دنبال آن هستند تا جوانان در جهان اسلام دچار نابینایی سیاسی شوند. اما وقتی بیرق ولایت برافراشته می‌شود راهی برای فریب امت توسط مستکبران باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها جنگ‌های متعددی را به راه انداختند اما در طول حیات انقلاب اسلامی دشمنان هرچه جنگ بود به سرزمین‌های اسلامی کشاند و از ۴۵ سال پیش استکبار سرزمین مسلمانان را دچار جنگ کرد تا قدرتی به نام اسلام شکل نگیرد. اما مسلمانان متوجه این حقیقت شدند که سعادت از مسیر جهاد می‌گذرد.

سردار سلامی تصریح کرد: حاکمیت اسلام قدرت می‌طلبد و دشمن تنها منطق قدرت را می‌فهمد و برای همین این اقوال حیات بخش آگاهی و ایمان ارکان اصلی قدرت مسلمانان است. ما امروز آموخته‌ایم تنها راه جهاد است چون دشمن جز این راه چیز دیگری را نمی‌فهمد.

فرمانده کل سپاه گفت: اکنون مشعل‌های جهاد برافروخته است. البته جهاد سختی دارد و رسیدن به قله‌ها سخت است. اتفاقاتی که افتاده است به اندازه ده‌ها سال جهاد تبیین ما در شناخت دشمن مؤثر بوده است. هرگز ما نمی‌توانستیم اینگونه که آمریکا خود را در صحنه غزه معرفی کرد آن را به جهان معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و بیش از هر زمان دیگری ماهیت خونبار سیاست‌های آمریکا در عالم خودنمایی می‌کند. اولین لازمه جهاد حب و بغض است و این رکن را آمریکا و همپیمانانش در دل مسلمانان کاشتند. دشمنان در غزه هرگز پیروز نمی‌شوند.

سردار سلامی افزود: امروز غزه ظرفیت ده‌ها سال انتقام را در قلب مسلمانان ایجاد کرد. بزرگترین ابهام آمریکا این است که نمی‌تواند در غزه پیروزی تعریف کند. محاصره و قتل عام یک ملت جنایت است، پیروزی نیست. آیا قتل عام مردم غزه می‌تواند فروپاشی زودرس اسرائیل را به تعویق بیاندازد؟ امروز تاریخ اسلام در یکی از حساس‌ترین مراحل خود قرار دارد و این یکی از زیباترین تجلیات غلبه خون بر شمشیر است.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: انسجام بین بسیج و مسجد مستحکم‌ترین دژ ما دل مقابل دشمن است و خانه و مدرسه و مسجد سه ضلع محوری قدرت ما است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.