تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 15:36
کد خبر : 106456

امیرعبداللهیان در دیدار با نخست وزیر لبنان:

اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکاناتش استفاده می‌کند

اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکاناتش استفاده می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است، گفت: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همیشه گفت‌وگو با برادران لبنانی و تبادل نظر با آنها برای ما مفید است.

وی ادامه داد: برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تاکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است.

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تأیید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو به ویژه در ماه‌های اخیر بوده است.

وی تاکید کرد: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.

امیرعبداللهیان افزود: آنچه این وضع را به وجود آورد، افراطی گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تأثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی‌ها گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت: برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند الا اسرائیل را و این غیرقابل قبول است. آنها همه را به خویشتنداری فرا می‌خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می‌خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.

وی ادامه داد: جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشورها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد.

وی برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز شرایط غزه را حزن انگیز توصیف کرد و گفت: لبنان از فلسطین به عنوان قضیه حق حمایت می‌کند.

وی تماس‌های دیپلماتیک را برای مهار این شرایط مهم دانست و نقش ایران را در این تلاش دیپلماتیک حائز اهمیت توصیف کرد.

میقاتی با تاکید بر اینکه این حمام خون باید سریعاً متوقف شود، افزود: من نیز در تماس‌هایم با همه طرف‌ها تاکید کردم که باید اسرائیل را سریعاً از ادامه این روش بازدارند.

وی به کارگیری همه تلاش‌ها برای پیشگیری از یک جنگ منطقه‌ای را ضرورتی مهم و فوری دانست.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.