تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398 - 6:27
کد خبر : 4763

ایران دوست و همسایه ما است

ایران دوست و همسایه ما است

وزیر برنامه ریزی پاکستان ضمن اعلام اینکه ایران کشور دوست و همسایه ما است تاکید کرد: آمریکا نباید در روابط اسلام آباد تهران دخالت کند.

به گزارش تیتر داغ؛ «اسد عمر» وزیر برنامه ریزی پاکستان اعلام کرد: ایران همسایه ما است و روابط استراتژیکی با تهران داریم.

وی تصریح کرد: از گذشته در نظر داشتیم با همکاری ایران روابط تجاری خود را تا قلب اروپا پیش ببریم و همراه با ترکیه سه کشور قدرتمند منطقه شویم.

اسد عمر با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت: دولت واشنگتن نباید سد راه توسعه روابط دیگر کشورها شود و در ارتباط ایران و پاکستان دخالت کند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در خصوص کریدور اقتصادی مشترک با چین اظهار داشت: هیچ چیزی در این پروژه بزرگ مخفی نیست و ما اجرای این کریدور اقتصادی را صد در صد به سود کشور می دانیم.

وی افزود: عده ای بد خواه در تلاش هستند تا مردم را به این پروژه بدخواه کرده و مانع گسترش روابط دوستانه چین و پاکستان شوند.

اسد عمر گفت: پاکستان با بدهی ها خارجی بزرگی دست و پنجه نرم می کند ولی علت و اساس این بدهی ها کریدور اقتصادی مشترک با چین نیست .

وی تاکید کرد: پیشرفت و ساخت پاکستان وظیفه دولت اسلام آباد است و ما چین یا آمریکا را مسئول پیشرفت و توسعه کشورمان نمی دانیم.

گفتنی است دولت آمریکا بارها با اعمال فشار بر پاکستان خواسته تا روابط اسلام آباد و تهران را خدشه دار کند.

از سوی دیگر حکام کاخ سفید نگران گسترش روابط میان پاکستان و چین نیز هستند و اخیرا در اظهارنظری مداخله جویانه کریدور اقتصادی مشترک دو کشور را عامل بیشتر شدن بدهی های خارجی پاکستان عنوان کرده بودند.

منبع: تسنیم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.